Superbike VM Imola!

Häftigt att se Checa även om jag hejar på Biaggi. Å ja Eurosports sändingar e ju kassa....kass bildkvalité och reklam mitt i racen...seriöst

Hur menar du? Sykes kom på andra plats i race2 nyss!

/Nitrous
R2 tycker Ducati e jeTtEDUma och fuskar eftersom de har en twin och får ha 200 cc extra. Utan Carlos hade dock inte vunnit även Giugliano gjorde ett grymt andra race innan han fick trassel med hojen.

Är inte Aprilia, BMW, Kawasaki snabbare än Ducatin rakt fram? Vad är isåfall problemet med att dom har 200cc mer?

Samma pip och gnäll, Carlos och hojen är en svårslagen kombination när banan svänger, lev med det. +6kg och han åker ändå skjortan av grabbarna.

Övriga duccar gick det väl sådär för, så gnället är lite obefogat va boys?

Lär väl se lite annorlunda ut när det blir dragracing.

Last edited:
Så säkert av Checa. När Sykes inte kunde skaka av sig Checa på de fem första varven så visste man att Checa skulle vinna.

Ja, ganska tråkigt. Tråkiga rejs tycker jag, även om det är grymt att se dom!! SkitHaslam kör omkull Hopper med...

Det där hade aldrig hänt med ABS!

Jahaa, Biaggi förkyld + varit o slarvat i Miami...orutinerat! :tungan

Last edited:
SkitHaslam kör omkull Hopper med...
När då?

Gjorde misstaget att se första racet på svenska Eurosport :3freak
Förutom 3-4 reklamavbrott var de svenska kommentatorerna som vanligt ute och cyklade gång på gång. De kan inte skilja på förarna, missar vad som händer osv osv. Uselt!

WSS och WSBK race 2 på engelska Eurosport var bättre :)

Är inte Aprilia, BMW, Kawasaki snabbare än Ducatin rakt fram? Vad är isåfall problemet med att dom har 200cc mer?
Effekt är inte allt på den här nivån, det gäller att få ner den i backen också och ha ett bra vrid ut ur kurvorna.

Ducati har en stor fördel, annars hade de inte fått 6 Kg extra att släpa på.

Checa kan ju köra, det går ju inte förneka. Men jag hade ju hellre sett Sykes vinna. Han gasar friskt! Men tyvärr håller ju inte däcken för det!

Kördes det något med Panigale i SST1000?

När då?

Gjorde misstaget att se första racet på svenska Eurosport :3freak
Förutom 3-4 reklamavbrott var de svenska kommentatorerna som vanligt ute och cyklade gång på gång. De kan inte skilja på förarna, missar vad som händer osv osv. Uselt!

WSS och WSBK race 2 på engelska Eurosport var bättre :)

Engelsmännen var också helt övertygade om att Hopper blev avkörd när Guintoli drattade i backen i race 1 (jag säger också, eftersom jag antar av ditt inlägg att döma att svenska kommentatorerna trodde det med).

Är det annorlunda regler i VM än hemma i Sverige? Panigalen ser ut att vara öppen i botten med två friliggande dämpare??

Bifogat

• ImageUploadedByTapatalk1333357723.030745.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1333357723.030745.jpg
    87.7 KB · Visningar: 90
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!