Katana och GSX 1100-tråden

Halloj!

Hämtade mig en GSXR1100 -86 i söndags och har kört ca 20 mil idag. Upptäckte att den vid hastigheter runt 50-75 km/h går väldigt nervöst och ålar sig fram. Man måste hela tiden styra den då den inte vill balansera och köra rakt fram. I högre farter går det bättre. I samma veva upptäckte jag att framdämparen kändes alldeles för mjuk. Styva upp den, kan det vara risiga lager? Andra tips för att få bort detta beteende?

Jag skulle även vilja spänna kopplingen så att den inte tar direkt, den ligger i lite när man håller in handtaget. Hur gör man med hydraliska kopplingen?

Min gjorde också så där innan jag satte in den i höstas. Har nu bytt styrlager och symptomen försvann. Tog premiärturen igår :banana

Om du med ett katanakit menar en kaross så är det inte en enda karossdel från en katana som passar på en GSX1100E utan en massa svetsarbete.
Framskärmen passar nog när jag tänker efter.

Får köpa en framskärm och skriva "Katana stukad 1100E" då :crash

Jag har konsulterat anteckningarna i min gamla "bibel" från Haynes. Jag har fått uppgifterna personligen av Roger Lyrén på MS. Huvudmunstycke 132,5-135, luftskruv 3 varv, trottelnålen upp ett hack dvs clipset ett steg ner, samt locket på luftburken bort.

Perfekt tackar vilka munstycken är det fanns olika till mikuni sexkant hög/låg eller rund kollade på lelles?

Fan Ingvar är du inte klar än ;) Ska släpa ute min på någon mörk smålands raka idag för lite provkörning :)

$4795 "naken" så det blir väl lika mycket till "påklädd" med ventiler, fjädrar m.m. sen ser jag att man måste borra 2mm till (minimum 89mm), så den går bort:rofl

Man får helt enkelt göra en egen, nu är den på g:tummenupp

/Ingvar

View attachment 357484

Fan Ingvar är du inte klar än ;) Ska släpa ute min på någon mörk smålands raka idag för lite provkörning :)

Hmmmm, en del har det bra. Nåja nu sitter särflyttade styrningar samt alla säten på plats frästa och klara. Avgasventilerna 27,5 var köpta klara, på insug sitter det omgjorda Hayabusa-ventiler på 32mm. Så nu är det upptill mig att porta bort massor av gods i kanaler samt en hel del i förbränningsrummen och sen är det bara att blablabla....ja du vet:D

Hoppas bli klar i slutet av april.

/Ingvar

Vet inte om det är våren eller åldern men...

...vill ha!!!!

Bifogat

• oldskool gsx 1100e.jpg
    oldskool gsx 1100e.jpg
    82.3 KB · Visningar: 173
Testat och klart :) Mycket hjulspinn och lågt ställd varvtals stopp (9500rpm) men den gick som den skulle :))))))
Bara att boka tid för bänkning !
Hmmmm, en del har det bra. Nåja nu sitter särflyttade styrningar samt alla säten på plats frästa och klara. Avgasventilerna 27,5 var köpta klara, på insug sitter det omgjorda Hayabusa-ventiler på 32mm. Så nu är det upptill mig att porta bort massor av gods i kanaler samt en hel del i förbränningsrummen och sen är det bara att blablabla....ja du vet:D

Hoppas bli klar i slutet av april.

/Ingvar

Beställde nytt sadelöverdrag från bikepartsuk.com
317:- inkl frakt.
MEN, fick ett överdrag som ser ut å passa GSX1100E 80-81 :(

Om någon är intresserad, så får ni köpa.
Annars provar jag deras kundservice på måndag (retur av paket).

Beställde nytt sadelöverdrag från bikepartsuk.com
317:- inkl frakt.
MEN, fick ett överdrag som ser ut å passa GSX1100E 80-81 :(

Om någon är intresserad, så får ni köpa.
Annars provar jag deras kundservice på måndag (retur av paket).

Jag köper det gärna av dig för samma pris inkl.frakt.:)

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon