Katana och GSX 1100-tråden

Ny hoj inköpt.

Jag sålde ju min Katana i höstas. Ekonomin gjorde tyvärr att jag inte hade något val.

Nu har pengarna börjat rulla in igen och jag jobbar på fel sida om stan så jag var mer eller mindre tvungen att skaffa något att smita genom köerna med.

Så. Varför inte skaffa en ny GSX. Man är ju fast i det träsket för evigt så det är lika bra att köra på inslagen bana.

Jag hittade denna skönhet på blocket och fick den för skitpengar. Det gör ju att det finns en marginal att förverkliga ombyggnadsplaner.

Hojen är i af en 1980 Suzuki GSX 1100 som är utrustad med 1260, förstärkt koppling. Om det är rakskuret vet jag inte för jag har inte tagit isär något.

Laverdastyre, Öhlinare, Gammalt Termignoni och stålomspunna bromsslangar fick jag också med.

Hojen går hur bra som helst som den är och det är inga oljeläckage och inget rassel från motorn.

Planer finns som sagt att bygga om men vi får se när jag i så fall börjar.
 

Bifogat

  • IMG_0495.jpg
    IMG_0495.jpg
    243.8 KB · Visningar: 160
Bra jobbat
Lacken är perfekt :)
Lätt att fixa oxå om du råkar lägga omkull mot någon trottoarkant eller något ;)
 
Gsx 1100 e -82

Har just bytt bort min, men vill bara visa att det går bra att använda dem i princip som de är. Helt otroligt stabil cykel med tanke på att den är 30 år gammal, den är bara lite segare mot när man åker själv. :yoparty
PS: frugan ville inte vara med på bild.
 

Bifogat

  • Namnlös.jpg
    Namnlös.jpg
    131.6 KB · Visningar: 104
Tja lite silvertape på dynan så är det bara att gasa ..
Åså ett Katana kit å en 1/2 R maskin så är du ju hemma igen!
 
Har just bytt bort min, men vill bara visa att det går bra att använda dem i princip som de är. Helt otroligt stabil cykel med tanke på att den är 30 år gammal, den är bara lite segare mot när man åker själv. :yoparty
PS: frugan ville inte vara med på bild.

Haha lite trim 1166 mm så går den bättre än när du är själv på!
Men på den där grönsaks bilden saknas det väl lite nabbar på däcken hehe

PS Om nu inte frugan ville va med så får du väl lägga ut henne separat..
 
Annons utlagd på GSX motorn som jag har till övers. Köp nu grejjer för fasen så jag har råd att komma och våldgästa i mitten av April!
 
Donatorcykel köpt.
Fram och bakända ska dit, resten av prylarna lägger vi på hyllan så länge. Om det är någon som känner till en Gsx-R 600 SRAD utan motor eller liknande kan ni hojta till för då kan jag bygga en fighter av det som bli över.IMG_0498.jpg
 
Då var ett laverdastyre beställt och V&H dämparen på vilken skillnad på ljud:yoparty läste nånstans i tråden att man ska köra utan locket till luftburken om man har 4_1 system,
när jag bytte olja+filter så fick jag i 4 liter olja då blev det upp till max strecket på glaset fast det står 3.2 liter man ska väl gå efter nivåglaset eller?
 
Kolla vilka huvud munstycken som sitter i man brukar gå upp 2 steg tror jag med öppet 4-1 å K&N filter på en orginalmotor, men det var 1982 å såååå länge sedan kanske någon kan bekräfta...
Här är det bara Smottisar å RS som gäller....
 
Jag har konsulterat anteckningarna i min gamla "bibel" från Haynes. Jag har fått uppgifterna personligen av Roger Lyrén på MS. Huvudmunstycke 132,5-135, luftskruv 3 varv, trottelnålen upp ett hack dvs clipset ett steg ner, samt locket på luftburken bort.
 
Halloj!

Hämtade mig en GSXR1100 -86 i söndags och har kört ca 20 mil idag. Upptäckte att den vid hastigheter runt 50-75 km/h går väldigt nervöst och ålar sig fram. Man måste hela tiden styra den då den inte vill balansera och köra rakt fram. I högre farter går det bättre. I samma veva upptäckte jag att framdämparen kändes alldeles för mjuk. Styva upp den, kan det vara risiga lager? Andra tips för att få bort detta beteende?

Jag skulle även vilja spänna kopplingen så att den inte tar direkt, den ligger i lite när man håller in handtaget. Hur gör man med hydraliska kopplingen?
 
Finns det Katana Kit å köpa till GSX1100E -82?
Har sökt, men bara lyckats hitta en lyskåpa :confused::näsblod

Nån som vet av en billig GSX1100E 82-83 till salu runt Sundsvall med omnejd förresten?
Jag vill ha en till :3freak
 
Halloj!

Hämtade mig en GSXR1100 -86 i söndags och har kört ca 20 mil idag. Upptäckte att den vid hastigheter runt 50-75 km/h går väldigt nervöst och ålar sig fram. Man måste hela tiden styra den då den inte vill balansera och köra rakt fram. I högre farter går det bättre. I samma veva upptäckte jag att framdämparen kändes alldeles för mjuk. Styva upp den, kan det vara risiga lager? Andra tips för att få bort detta beteende?

Jag skulle även vilja spänna kopplingen så att den inte tar direkt, den ligger i lite när man håller in handtaget. Hur gör man med hydraliska kopplingen?

Om du ställer frågan i GSX1100R tråden så tror jag att du har större möjlighet till att få bra svar :tummenupp
 
Finns det Katana Kit å köpa till GSX1100E -82?
Har sökt, men bara lyckats hitta en lyskåpa :confused::näsblod

Nån som vet av en billig GSX1100E 82-83 till salu runt Sundsvall med omnejd förresten?
Jag vill ha en till :3freak

Om du med ett katanakit menar en kaross så är det inte en enda karossdel från en katana som passar på en GSX1100E utan en massa svetsarbete.
Framskärmen passar nog när jag tänker efter.
 
Halloj!

Hämtade mig en GSXR1100 -86 i söndags och har kört ca 20 mil idag. Upptäckte att den vid hastigheter runt 50-75 km/h går väldigt nervöst och ålar sig fram. Man måste hela tiden styra den då den inte vill balansera och köra rakt fram. I högre farter går det bättre. I samma veva upptäckte jag att framdämparen kändes alldeles för mjuk. Styva upp den, kan det vara risiga lager? Andra tips för att få bort detta beteende?

Jag skulle även vilja spänna kopplingen så att den inte tar direkt, den ligger i lite när man håller in handtaget. Hur gör man med hydraliska kopplingen?

Låter som styrlager, men kolla swinglager gaffelben å hjullager för säkerhetsskull...
 
Om du med ett katanakit menar en kaross så är det inte en enda karossdel från en katana som passar på en GSX1100E utan en massa svetsarbete.
Framskärmen passar nog när jag tänker efter.

Hmm å framskärmen passar ju inte om man uppgraderar till med 17" hjul ;)

Katana kit var ju mest tänkt till Matte, han är ju the man när det gäller svetsning... så han fixar ju ihop vad som helst.. Vem vet vad den svarta 1100an blir kanske en "Suki-Yam-Katan-Ducce" ....
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top