KTM 690 Smc 2008

Jag har lyckats få problem med stödsensorn / magneten på stödet.
Troligen har jag kört in cross lyften för långt och lite för långt bak och knuffat sensorn eller magneten ur läge.
Testade att bunta ihop sensorn och magneten men utan resultat

Någon mer som har haft problem med "stödkontakten" och lyckats lösa det?
 
Ni som kör med miniblinkers, vad använder ni för relä för att det ska blinka i rätt takt?
Hört att biltema har ett som är lastoberoende? Skräp? Finns det bättre alternativ?

Vill inte använda motstånd..
Varför inte? Det är ju lättare att montera motstånd? Bara monter på plus & minus på blinkerskablarna
877_f0a6ff7eaa5be3700caa6451b3b95d30.jpg
 
Okej, fick för mig att det är lättare att byta reläet så man slipper skarva alla kablar. Borde väl inte vara så mycket svårare? :)

Finns det inget relä som passar rakt av?
 
Ja det hade ju varit bra om det va så att man slapp det helt och hållet, men har redan köpt blinkers..
Trodde inte det skulle vara några problem att hitta ett relä som det bara va att montera dit. Kanske får bli motstånd trots allt :va
 
Att det gamla tanklocket med röd botten läcker är vanligt...

Hittade svaret själv:
Det kan tydligen läcka från alla möjliga håll. Pipen, gummipackningen eller själva underdelen som är fastskruvad i tanken.
 
Last edited:
KTM_ECU_Cable_1 (1).jpg

Nu har jag också skaffat en kabel för map-byte. Beställde i måndags kväll, fick den på fredagen.
Ni som gjort detta förut, tog det lång tid att göra själva uppladdningen av mappen till hojen? På http://www.tuneecu.com/ påpekar de att man måste koppla in en batteriladdare när man gör map-byte och då undrar jag som sagt om det tar lång tid.
 
View attachment 357036

Nu har jag också skaffat en kabel för map-byte. Beställde i måndags kväll, fick den på fredagen.
Ni som gjort detta förut, tog det lång tid att göra själva uppladdningen av mappen till hojen? På http://www.tuneecu.com/ påpekar de att man måste koppla in en batteriladdare när man gör map-byte och då undrar jag som sagt om det tar lång tid.
Vart hittar man en sån kabel?

Antar att det är mer av en försiktighetsåtgärd att ha laddaren inkopplad. Det är dock bara en chansning..
 
Är det någon maskinell skillnad på 2008/2009 och 2010/2011? Serviceintervallerna och att det är slang i däcken på de tidigare känner jag till.
Hur blev det med läkaget i tanklocket och de fuktskadade instrumenten?

Pengarna bränner på kontot och körsuget har satt in så jag har även utvidgat mitt sökande till de tidigare årsmodellerna...

Ni som vill sälja kan PMa ;)
 
Är det någon maskinell skillnad på 2008/2009 och 2010/2011? Serviceintervallerna och att det är slang i däcken på de tidigare känner jag till.
Hur blev det med läkaget i tanklocket och de fuktskadade instrumenten?

Pengarna bränner på kontot och körsuget har satt in så jag har även utvidgat mitt sökande till de tidigare årsmodellerna...

Ni som vill sälja kan PMa ;)
1. nej.
2. vet minst en 2010a med läckande tanklock. fuktproblemet verkar vara löst.
 
Jag har lyckats få problem med stödsensorn / magneten på stödet.
Troligen har jag kört in cross lyften för långt och lite för långt bak och knuffat sensorn eller magneten ur läge.
Testade att bunta ihop sensorn och magneten men utan resultat

Någon mer som har haft problem med "stödkontakten" och lyckats lösa det?

skruven som håller magneten hade lossat lite och magneten hamnat "ur läge" dvs att magenten inte låg framför "sensorn". bara att positionera magneten och dra åt skruven så fungerade allt igen.
 
Varför inte? Det är ju lättare att montera motstånd? Bara monter på plus & minus på blinkerskablarna
View attachment 356569
Den största anledningen till att inte använda effektmotstånd är ju att man "eldar för kråkorna" dvs man tjänar inga watt på att använda diodblinkerserna eftersom överskottet blir värme i effektmotstånden ist.
Men så länge man inte kör med massa extrautrustning, typ extra-ljus så spelar det ingen roll.
och generatorn är ju rätt fet på 690in.
 
Igår blev det affär :)
Inte hunnit köra så mycket ännu men jäkligt skoj det jag kört!
 

Bifogat

  • ImageUploadedByTapatalk1332735077.775779.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1332735077.775779.jpg
    180.7 KB · Visningar: 153
Köpte en 11as smc 690 i lördags och hade tänkt smeta på den lite eftermarknadsprylar. Svart plast, dekalkit, krashpuckar, ev lite trim mm.
Tips på bra billiga sidor mottages gladerligen!! Även tips på bra mods uppskattas!
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top