Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja, inte vet jag, men det ska i alla fall bidra till mindre slitage. Jag har bytt en omgång kammar och vippor på min och det var inte billigt, så kan jag förebygga det, så räcker det för mig, sen var det sitter rullvippor eller inte bryr jag mig inte så mycket om.
Oj, hur långt hade den gått? (var det på GSXen altså?)

Här är en variant. http://www.h2mracing.se/webbutik/product_info.php?products_id=7536
Sen finns Redline break in additive som verkar vara något liknande.
Om ni liksom jag först slogs av hur ordet uttalas, http://translate.google.se/#en|sv|zinkdialkylditiofosfat

Varför krångla? Hojen är 20 år gammal, den är konstruerade för att gå på sämre smörja än vad som kan köpas idag.
Räkna med att den sämsta oljan du kan köpa idag är sannolikt bättre än den bästa oljan som fanns på marknaden 1991.
Normalt: Ja.
Men just zink är ju en torrsmörja som skall skydda tills oljan kommer fram.
Jag tror dock inte att det gör någon större nytta att tillsätta lite på måfå.
Och du tror inte att det finns några andra AW-additiver i en motorolja utan zink?
Nej, risken med att tillsätta främmande ämnen i en motorolja är att man slår ut andra funktioner i oljan. Dels så kan zinken ta en plats från ett annat additiv och därmed slå ut dess funktion men även anda effekter kan uppstå. Så som tex att ämnen som blandar sig helt plötsligt slutar blanda sig och separerar. Nu tror jag inte zink kan ge just den effekten men jag är inte kemist... Sen är ju zinktillsatsen upplandat i någon okänd bas.
Har lite svårt för att tro på tillsatser som minskar friktionen utan att minska friktionen.
|
|
MC-mässan startar idag
Med start idag, den 23 janu... |
|
|
Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!
Bikes monter full till bred... |
|
|
Nya Indian Chief Vintage
I kölvattnet av att ha spar... |
|
|
MotoGP 2026: kalender och förare
MotoGP-kalendern och förarn... |
|
|
Benavides till dramatisk Dakar-seger
Luciano Benavides, som gick... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!
Alldeles nyss fick vi klart... |
|
|
Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!
Michelin breddar sitt adven... |
|
|
Svensk auktion med tävlingshojar
Det svenska företaget Antiq... |
|
Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter
Efter att Cruiser-programme... |
|
|
|
WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem