Bromsläckage

Popcorn

På sidan
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Italiensk Scooter och Spansk Enduro
Märke nu när jag var ute i garaget att det läcker från bakre bromscylindern :huvet. Jag har tryck och bromsverkan men det har blivit sämre sen i somras. Går sånt här att laga eller är det bara att köpa ny cylinder?

Nedan är bild på vart det läcker.

View attachment 355889

Kan ju vara så enkelt att skruven bara vibrerat loss litegrann också.
Hydroscand ute på aspholmen borde ha allt som du behöver hemma på hyllan.

Mitt ser faktiskt inte exakt ut som på den där bilden, har något svart fyrkantigt vid läckage-platsen. Tack igen för tipset på Hydroscand, satt faktiskt och undrade vart jag skulle hitta passande brickor. Ska gå ut direkt och kolla igen, kan inte sova när jag upptäcker fel som jag kanske kan fixa själv...

Mitt ser faktiskt inte exakt ut som på den där bilden, har något svart fyrkantigt vid läckage-platsen. Tack igen för tipset på Hydroscand, satt faktiskt och undrade vart jag skulle hitta passande brickor. Ska gå ut direkt och kolla igen, kan inte sova när jag upptäcker fel som jag kanske kan fixa själv...

Okey, ja du får kika lite o hoppas på att skruven bara är lös :P

Nej lös var den inte... Tog isär och luftade bromsarna men det läckte fortfarande. Åker iväg till Hydroscand imorgon och fixar brickorna =)

Nej lös var den inte... Tog isär och luftade bromsarna men det läckte fortfarande. Åker iväg till Hydroscand imorgon och fixar brickorna =)

Ja gör de.
Du nämnde nån svart grej, om de går o skruva bort den kan de ju sitta nån o-ring som pajat me.

Ja gör de.
Du nämnde nån svart grej, om de går o skruva bort den kan de ju sitta nån o-ring som pajat me.

Jag tog bort den med och det satt likadana brickor där. Ingen bricka var trasig men det kanske blir skillnad ändå?

Edit: Hette inte "crusher", tänkte på washer.

Last edited:
Update: Fixade brickorna på Hydroscand som hade exakt rätt storlek och även trevlig personal :tummenupp Ser ut som att läckaget är åtgärdat men ska kolla igen innan jag börjar köra. Tack åter igen för hjälpen Norman!

Update: Fixade brickorna på Hydroscand som hade exakt rätt storlek och även trevlig personal :tummenupp Ser ut som att läckaget är åtgärdat men ska kolla igen innan jag börjar köra. Tack åter igen för hjälpen Norman!

Kanonbra, får hoppas det bara var brickorna.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back