Vad fick dig att le idag?

Wwax

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2009
Ort
Väsby
Hoj
09 Kawasaki Z1000
Gjorde just en sökning på en användare här där jag konsultar just nu och såg att det finns inte mindre än tre Von Knorring i företaget, förjäkla härligt efternamn. :)
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Mitt proaktiva agerande vad gäller busskortsköp gjorde mig glad. Bussbolaget höjer priset på månadskortet med en hundring imorgon så jag köpte det idag istället. Behöver inte aktivera det förrän den 10:e då mitt gamla kort går ut. Tanten i kiosken tyckte jag var smart.
 

OliverKmark

Rostfri
Gick med
22 Nov 2010
Ort
Växjö
Hoj
Kawasaki Z1000 -14
SGMnt.jpg
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Enligt mina vänner i tärna ska på körd ren smaka för jävla illa pga krosskadorna och adrenalinet.

Själv log jag när jag hitta ett bakdäck till fiddyn i skafferiet, här ska dubbas!

Det beror på hur dom har blivit påkörda och hur köttet har tagits omhand.

En timmerbil som plöjde genom en renhop slet huvudet av en ren utan att träffa någon annan del av kroppen, den smakade utmärkt... har jag hört

Bästa köttet sitter i benen/bogarna och det tar inte alltid skada, men jag skulle nog inte ta hand om köttet från en trafikdödad ren heller även om torkat eller rökt renkött är väldigt gott.
(några mil från Ruskträsk där det inträffade ligger Vindeln där Vindelns rökeri finns, jag skulle gissa att köttet finns där)
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Jag vet iaf att rådjursfiol jagat med suburban inte va nån höjdare trotts rekorderlig behandling men det beror nog som du säger på hur påkört det blivigt, den här va en direktträff över bringan men den hade nog tumlat runt lite.

Jag skulle vilja se grannarnas minn om jag hängde upp en ren utanför porten och börja karva :D
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Trodde öronen var det enda man behöll.

Förut fick ingen betalt för renen om öronen var borta, eftersom man då inte visste vem renen tillhörde men nuförtiden tror jag att ersättningen utfaller på samebyn ändå, så det är inte lika viktigt att ta med dom längre.
 

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Majesty 400
Förut fick ingen betalt för renen om öronen var borta, eftersom man då inte visste vem renen tillhörde men nuförtiden tror jag att ersättningen utfaller på samebyn ändå, så det är inte lika viktigt att ta med dom längre.

Aah, därav försvinnandet av kadavret.

Blir ju några kilo prima hundfoder om inte annat.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Aah, därav försvinnandet av kadavret.

Blir ju några kilo prima hundfoder om inte annat.

Det finns gott om slädhundar i området som äter en hel del och inte är kräsna....

Men jag skulle nog rädda dom bogar som inte var mosade, att bjuda turisterna som har bokat hundspann på...
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top