Ducati 1199 Panigale: 195bhp

I fråga om design, utsmyckning och en massa lull,lull för pengarna= Ducati, men Italienarna är ju inte direkt kända för att få saker och ting att hålla. Vare sig det är hojar/bilar eller övriga industriprodukter.
Men den väcker ha begär.

Låter ju rätt så mulligt trots orginalljuddämpare verkar det som :)
Undra hur italienarna fick den genom regbesiktiningen? :muta

Last edited:
”DUCATI has released power graphs...”

Har det större trovärdighet än det redaktionella innehållet i Svensk Damtidning?

Last edited:
I fråga om design, utsmyckning och en massa lull,lull för pengarna= Ducati, men Italienarna är ju inte direkt kända för att få saker och ting att hålla. Vare sig det är hojar/bilar eller övriga industriprodukter.
Men den väcker ha begär.

Nja, mekaniken på åtminstone bilarna och industrimaskinerna brukar hålla mycket hög kvalitet.
Elektroniken, not.

Här har ni dom: alla 195 "brö-storms" cavallisarna i dynobänken på en o samma gång...hejvaregår!! :näsblod

Last edited:
Men varför fällde han ner visiret när han börja köra?:va
Rädd att motorn skulle explodera och delarna richochetera månne?:D

Ducati has finally started building the hotly-anticipated and all-new 1199 Panigale superbike at the Bologna factory this week.

The Panigale is the all-new 200bhp 1200cc V-twin superbike the firm hopes will revolutionise the class when it’s launched in two weeks’ time in Dubai.

MCN will be one of the first publications in the world to ride the bike in early February and will publish the first online and print reviews of the new bike.

Andy Downes - MCN 25 January 2012

panigale-production.jpg

:tummenupp

Last edited:
Klart snyggaste hojen som någonsin byggts såg den idag i GBG på mässan och mitt exemplar är redan bokad så nu väntar en spännande vår/sommar 2012 med Världens snyggaste hoj mellan benen :)
Blev en S med ABS :p

Klart snyggaste hojen som någonsin byggts såg den idag i GBG på mässan och mitt exemplar är redan bokad så nu väntar en spännande vår/sommar 2012 med Världens snyggaste hoj mellan benen :)

Kan inte mer än hålla med! Funderar på en S med abs men försäkring kommer nog inte bli kul!

Grattis till hojen, den är verkligen grym!

Älskar verkligen min 1098á men jag måste erkänna att nu ser den tung o gammal ut, fan vad man påverkas av det som kommer sist, vare sig man vill eller inte...

Hoppas nu bara att dom verkligen fått all elektronik att fungera direkt så det inte blir en massa problem som dominerar forum och press, funkar den bra kommer det att bli en succe priset till trots.

M.V.H
Micke

Vissa tycker den e snygg men jag tycker den ser ilsken å hungrig ut inget jag hade kelat me utan istället varit vaksam. Om man skulle se den i backspegeln i sommar så vet man att siktet är att förpassa en till skamvrån samtidigt som att den sprutar gummirester å småsten på en när den väl har passerat en för att man inte en skall försöka att hänga på.

Dock ingenting för nybörjare. Att man måste ha hjälm, handskar, stövlar o touring / goretex ställ redan i bromsbänken säger en del!

Låter ju rätt så mulligt trots orginalljuddämpare verkar det som :)
Undra hur italienarna fick den genom regbesiktiningen? :muta
Italienska myndigheter måste vara glada för inhemska produkter, för jag förstår heller inte hur de får igenom allt välljud på EU-bevisen. Hur kan ex. RSV4 vara typad på 109dB? :hihi

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon