bivius
ingenhardetsåbrasomjag
I kampen för att utjämna olikheterna mellan könen anser en grupp kvinnor att han och hon borde ersättas av det könsneutrala "hen".
Endast när detta är genomfört, kommer vi att vara helt jämställda och befriade från könets förbannelse.
För att påbörja indoktrineringen har därför en sagobok författats för att barn skall börja använda hen.
SVD upplåter lite utrymme åt Karin Milles för reklam här
Som medelålders reaktionär finner jag det hela löjeväckande, men vad vet jag?
Så frågorna blir därför:
Kommer skillnaderna mellan könen att försvinna för att vi ändrar språket?
Varför är detta viktigt, kan inte män få vara män och kvinnor kvinnor?
Kommer barnen att bli totalt förvirrade?
Varför är just det engelska hen (=höna) mer könsneutralt än något annat random utrikiskt ord , bier t.ex?
Eller är det här en lysande utveckling, nästa gång något tungt och smutsigt skall utföras är det bara att skicka hen på jobbet medan hen står i köket och lagar middag?
Endast när detta är genomfört, kommer vi att vara helt jämställda och befriade från könets förbannelse.
För att påbörja indoktrineringen har därför en sagobok författats för att barn skall börja använda hen.
SVD upplåter lite utrymme åt Karin Milles för reklam här
Som medelålders reaktionär finner jag det hela löjeväckande, men vad vet jag?
Så frågorna blir därför:
Kommer skillnaderna mellan könen att försvinna för att vi ändrar språket?
Varför är detta viktigt, kan inte män få vara män och kvinnor kvinnor?
Kommer barnen att bli totalt förvirrade?
Varför är just det engelska hen (=höna) mer könsneutralt än något annat random utrikiskt ord , bier t.ex?
Eller är det här en lysande utveckling, nästa gång något tungt och smutsigt skall utföras är det bara att skicka hen på jobbet medan hen står i köket och lagar middag?