MotoGP 2012 - diskussioner

MotoGP - Falls per Rider
Abraham: 22
Simoncelli: 15
De Puniet: 14
Crutchlow: 12
Rossi: 12
Spies: 11
Elias: 10
Bautista: 8
Aoyama: 7
Stoner: 7
Edwards: 6
Pedrosa: 5
Lorenzo: 5
Capirossi: 5
Dovizioso: 4
Barbera: 4
Hayden: 3

Moto2 - Falls per Rider
Most falls:
Axel Pons: 20
Ricard Cardus: 19
Kenny Noyes: 18

Least falls:
Claudio Corti: 1


125cc - Falls per Rider
Most falls:
Niklas Ajo: 16
Adrian Martin: 15)
Luis Salom, Harry Stafford, Danny Webb: 13

Least falls: Nicolas Terol: 2


MotoGP - Falls per Manufacturer
Ducati: 60 (average per bike = 10)
Honda: 48 (average per bike = 8)
Yamaha: 34 (average per bike = 8.5)
Suzuki: 8

Falls per Circuit (all classes):
Assen: 78
Jerez: 71
Sepang: 71
Valencia: 69
Estoril: 68
Brno: 54
Catalunya: 54
Sachensring: 51
Phillip Island: 50
Silverstone: 49
Le Mans: 47
Indianapolis: 45
Motegi: 45
Misano: 38
Losail: 37
Aragon: 31
Mugello: 25
Laguna Seca: 11
 
Last edited:
Skulle nog föredra att vara sövd om någon ska peta i mitt öga med en kniv...

Helt otroligt OT men jag var bokad för en operation i näsan för att ta bort brosk mm som täppte mina andningsvägar.
När jag kom dit för att bli inlagd så sa de att narkosläkarna strejkade och att jag antingen fick vänta på en ny operationstid eller göra det samma dag med lokalbedövning, efter som jag tagit ledigt från jobbet de dagar konvalescensen skulle ta så nappade jag på förslaget om lokalbedövning. Med facit i hand skulle jag aldrig göra om det igen. End of spam
 
Last edited:
Också väldigt OT men vi har ju en tuffing här på SH som tröttnade på att läkaren aldrig kom så han sydde ihop sitt sår själv :-)
 
MotoGP - Falls per Rider
Abraham: 22
Simoncelli: 15
De Puniet: 14
Crutchlow: 12
Rossi: 12
Spies: 11
Elias: 10
Bautista: 8
Aoyama: 7
Stoner: 7
Edwards: 6
Pedrosa: 5
Lorenzo: 5
Capirossi: 5
Dovizioso: 4
Barbera: 4
Hayden: 3

Hmm... säker på att den listan stämmer? Gäller den 2011?
Jag vill minnas att jag sett Barbera gå omkull mer än 4 gånger, och framförallt vill jag minnas
att han har craschat mer än tex Edwards, som sällan kraschar.. men visst... det stämmer väl säkert ...
 
Statestiken gäller bara racehelgerna fre-sön. Så förarna har fler krascher från när dom kört bara på tester.
 
Intressant att Rossi har vurpat 400% oftare än sin teamkompis. Det hedrar Hayden. Och Rossi också på sätt och vis. Han har ju verkligen undersökt var gränsen går.
7 Valentino ROSSI, 139p
8 Nicky HAYDEN, 132p
En kvalité som en MotoGP-förare ska ha är väl att man ska veta när det är värt att chansa och undersöka gränsen och när det inte är det?
 
7 Valentino ROSSI, 139p
8 Nicky HAYDEN, 132p
En kvalité som en MotoGP-förare ska ha är väl att man ska veta när det är värt att chansa och undersöka gränsen och när det inte är det?
Hur vet du att Rossi inte har gjort den värderingen de gånger han har kraschat? Och hur vet du att det inte var värt att undersöka gränsen de gånger som han kraschade? Har Haydens ”kvalitet” visat sig vinnande de fem senaste säsongerna? Vem – Hayden eller Rossi – tror du har bidragit till mest användbar input för att utveckla Ducatin?
 
Last edited:
Hur vet du att Rossi inte har gjort den värderingen de gånger han har kraschat? Och hur vet du att det inte var värt att undersöka gränsen de gånger som han kraschade?
Kanske är det så, men det synbara utfallet är ändå tveksamt, sjua och 7p mer...
Vem – Hayden eller Rossi – tror du har bidragit till mest användbar input för att utveckla Ducatin?
Om vi lägger ordet "användbar" åt sidan så länge så var det så att Rossi kontinuerligt fick nya prylar, ombyggnationer, alu-ram ifrån England etc. Så nog gav han input alltid. Hur användbart kan kanske diskuteras då Nicky var lika snabb på det gamla materialet och Rossi presterade sämre ju längre säsongen gick. Men det visar sig kanske med årets hoj att han bara jobbade för att få fram hojen för 2012? I MotoGP räknas resultaten inte goda intentioner och vilja.
 
Last edited:
7 Valentino ROSSI, 139p
8 Nicky HAYDEN, 132p
En kvalité som en MotoGP-förare ska ha är väl att man ska veta när det är värt att chansa och undersöka gränsen och när det inte är det?
Helt fel inställning!

En riktig "racer" satsar max på bästa möjliga placering och nöjer sig inte med att harva runt på säkra sidan om 'gränsen'. Klart att en sådan gubbe står på öronen då och då på en hoj som är ökänd för en framände som inte tydligt signalerar hur det står till med greppet.

Och trots krascherna fick Vale ju ihop fler poäng än "Big Daddy"...
 
Helt fel inställning!

En riktig "racer" satsar max på bästa möjliga placering och nöjer sig inte med att harva runt på säkra sidan om 'gränsen'. Klart att en sådan gubbe står på öronen då och då på en hoj som är ökänd för en framände som inte tydligt signalerar hur det står till med greppet.

Och trots krascherna fick Vale ju ihop fler poäng än "Big Daddy"...
Nja, det hade ju varit sant om det gällt do-or-die a'la Schwantz, "podium or bust". Men Rossis insats är ju mer a'la RdP, och då tycker jag inte det borde vara värt det.
Han själv borde anse att hans kapacitet är större, och tror han det så behöver man inte krascha sig till sjundeplatser.
 
BQR har stämt Paris Hilton för att hon inte uppfyllt kontraktet dom skrev med henne. Det var ett 3-årsavtal som hon nu brytit och hon kom inte på alla avtalade race och sponsormöten heller förra året.

Ny huvudsponsor för BQR blir Aviata http://www.avintia.es/en/
 
BQR har stämt Paris Hilton för att hon inte uppfyllt kontraktet dom skrev med henne. Det var ett 3-årsavtal som hon nu brytit och hon kom inte på alla avtalade race och sponsormöten heller förra året.

Ny huvudsponsor för BQR blir Aviata http://www.avintia.es/en/

MMM Fröken Paris Hillton blev väl grymt besviken då det visade sig att det satt bara småpojkar på hojarna och inte riktiga män med hår på bröstet.. Hahaha :=)
 
Intervju med Stoner om 2012 års säsong, om att bli pappa och lite till. Jag visste inte att han bodde i Schweiz... Motorsport är väl förbjudet där? Känns som att det är få som kommer rå på honom även i år, men man kan aldrig veta i förhand. Jag hoppas såklart på ännu en titel från hans sida.

http://www.motogp.com/en/news/2012/one+on+one+with+casey+stoner

Det verkar finns en förklaring till förbudet http://sv.wikipedia.org/wiki/Motorsport_i_Schweiz


Ödmjuka åsikter blandas med den krassa realismen inom GP världen på ett ärligt sätt.

Tror det blir ganska få förändringar i toppen 2012. Ska bli intressant se vad som händer där bakom med CRT och Ducati :hihi
 
Last edited:
Helt fel inställning!

En riktig "racer" satsar max på bästa möjliga placering och nöjer sig inte med att harva runt på säkra sidan om 'gränsen'. Klart att en sådan gubbe står på öronen då och då på en hoj som är ökänd för en framände som inte tydligt signalerar hur det står till med greppet.

Och trots krascherna fick Vale ju ihop fler poäng än "Big Daddy"...


Som så många gånger förr.......
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top