Pickup-besatt.

Verkligen! Har googlat och försökt hitta nåt klipp på den men inte lyckats, hade gärna haft en sån, tycker den ser lite ut som din!

1:23 - 02:31 :tummenupp

http://www.youtube.com/watch?v=Gltk6KFrDwA&feature=related

Verkar vara en F350 1978-1979
Ganska lik den här iaf, som enligt hemsidan är en F350 1979

1138080.1979.Ford.F-350.Pickup.jpeg

Händer grejer i lackboxen:
Sjödalens Billack levererar !

400451_10150474331998526_665008525_8815307_1945913917_n.jpg

Ingen pickup men klart offroadvärdig :tummenupp

Gillar konceptet högt vrid och hög utväxling. Då blir det ballt och funkar i stället för svenska "riktiga" offroadfans som tjör med Lada Niva och 92 hästar för det är bättre...

Är det någon som har en laddning 33" däck till 16,5"-fälg liggande som kan tänka sälja dessa?

Haft en bil som betett sig lite åt det hållet. Det var också en buggy. I skala 1:10...
Bara studsar fram. Sjukt underhållande.
Påminner lite om enduroeliten när man ser den komma körandes...

Nu börjar jag känna suget efter en vettig stor pickis igen... Någon här som vet om det är enkelt att C-regga en som är b-reg? är mest troligt cheva 2500 som gäller.

Gillar konceptet högt vrid och hög utväxling. Då blir det ballt och funkar i stället för svenska "riktiga" offroadfans som tjör med Lada Niva och 92 hästar för det är bättre...

Jo, det funkar på sätt och vis i en rörhög som den där, men sätt den motorn/lådan i en vanlig bil så blir den okörbar.

Man kan inte studsa omkring sådär med en bil med kaross, då är det vinnande konceptet istället låg utväxling/smidig bil, ungefär som amerikanarnas rockcrawlers (fast dom ska ju nödvändigtvis ha v8 i dom med).

Det syns om inte annat på antalet Suzukijeepar inom terrängtrialen, effekt är kraftigt underordnad smidighet.

Men snubben i rörmonstret har ju roligare alla dagar i veckan än suzukiåkarna...

Fast det tycker nog inte suzukiåkarna, för då skulle dom också ha kört rörhög.

Jag hade en "snäll" Landrover med 35" däck, den var inte alls lika extrem som andra lekbilar häromkring, men jag körde min dagligen, till och från jobbet, med ungarna till dagmamman, på stan när jag handlade och nästan varje dag i terräng.

Dom som hade extrema bilar luftade dom ett par lördagar om året och åkte på böter om dom visade sig på allmän väg.

Jag tror jag hade mer nöje av min bil, faktiskt.

Jo, det funkar på sätt och vis i en rörhög som den där, men sätt den motorn/lådan i en vanlig bil så blir den okörbar.

Man kan inte studsa omkring sådär med en bil med kaross, då är det vinnande konceptet istället låg utväxling/smidig bil, ungefär som amerikanarnas rockcrawlers (fast dom ska ju nödvändigtvis ha v8 i dom med).

Det syns om inte annat på antalet Suzukijeepar inom terrängtrialen, effekt är kraftigt underordnad smidighet.

Det är jag HELT med på men det fattas bara en viktig faktor då. BALLT. Och det är väl enda anledningen till att man är ute och joxar i leran? Det ska vara kul annars kan man lika gärna ha en fyrhjuling.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!