RRLicens 2012

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Hoj
Ducce M1200
Jag hittade att Fiver prel. har licenskurs 19/4 på Torpet. 2011 kostade det 2300:-.

Någon som är sugen på att hänga med och ta licens då?

Inte vara sån, ett tu tre är det du som behöver bytas på...

Ja, farbrorn är väl dessutom den som är närmast den saken av oss.....
;)

Ingen möjlighet (eller vilja) att ta licensen i Hyllinge MS?
Dålig uppdaterad på vad som sker på mc-fronten i klubben men tidigare har det varit svårt att få igång nån vettig mc-verksamhet.

Last edited:
Tål o tänkas på!
Mitt dillema är, vem av dom som har licens kurser är bäst!?
Tänker på bl a SMC's CSS.( California Superbike School ) Och sedan ta licensen.
Fiver har så man kan ta licensen direkt utan att ha gjort några andra kurser innan. eller? har bara hört gott om dom iaf.
För jag önskar att få kunna gå en ren, riggurös tävlings utbildning..typ. Frågan är vad en sådan kurs kan kosta..hmmm.
Försöker få ihop det så man kan få tävla i ett Race iaf, i Rookie tusen då... men de e bara de, va ju satan vad allt kostar...

Tål o tänkas på!
Mitt dillema är, vem av dom som har licens kurser är bäst!?
Tänker på bl a SMC's CSS.( California Superbike School ) Och sedan ta licensen.
Fiver har så man kan ta licensen direkt utan att ha gjort några andra kurser innan. eller? har bara hört gott om dom iaf.
För jag önskar att få kunna gå en ren, riggurös tävlings utbildning..typ. Frågan är vad en sådan kurs kan kosta..hmmm.
Försöker få ihop det så man kan få tävla i ett Race iaf, i Rookie tusen då... men de e bara de, va ju satan vad allt kostar...

Racing ska kosta :-)

Ett tips i all välmening:
Såg din varvtid från knutstorp, hade jag varit du hade jag tagit licensen sedan kört
så många licensträningar/bandagar som möjligt o fått upp tempot.
Det går snabbt även i R1000 o slänga sig ut i ett race o inte hänga på alls sågar
bara självförtroendet.

Mvh Håkan

Last edited:

Såg din varvtid från knutstorp, hade jag varit du hade jag tagit licensen sedan kört
Det går snabbt även i R1000 o slänga sig ut i ett race o inte hänga på alls sågar
bara självförtroendet.

Mvh Håkan

Jo tack, det gör ju det!
Ja den tiden jag tog då var efter att jag la mig i lekarlådan... Inga 1:03 där inte, som dom ligger på (vet)
Men har sån massa mer att ge känner jag, men då skall fjädringen, däcken, fotpinnar,styre, gas respons mm stämma avsevärt bättre än vad det gör nu. Skulle tippa på att man ligger mer runt vid 1:10 annars..
Men som sagt, jag håller helatiden igenn, 65-70% nånstanns ligger jag på...
Ja jag vill ju gå på så många licensträningar o bandagar det går, för att just få upp tempot.
Jag min glade fillur trodde 70-100,000,- skulle recka. Yeah Right! får nog lägga på en 300,000;- till..
Och de e det jag sitter o räknar på..o räknar..o räääknar.

Spanks Mr Håkan:tummenupp
Mvh Freddie

bara självförtroendet.

Mvh Håkan

Ingen som har hört någonting om, om Hyllinge MS kommer hålla i någon sorts "träning" eller licensträningar?

Ingen som har hört någonting om, om Hyllinge MS kommer hålla i någon sorts "träning" eller licensträningar?

Jag hörde eller läste någonstans att man skulle komma igång med RR biten i HMS igen. Men på hemsidan finns inte ett smack.
Vågar nog fasiken inte vänta för länge på att något ska hända där.

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back