Möjligt att få arbetstillstånd i förenta USA?

Hur ser möjligheterna ut om man har en bekant som driver en större byggfirma och man råkar vara snickare. Skulle mest vara kul att testa ett halvår. Jag har alltså en arbetsgivare som är beredd att lägga lagom med tid på byråkrati och som kan hjälpa mig mig med boende och sånt. Kan man få tidsbegränsat tillstånd enklare?

En stat med ekonomi liknande Greklands, men det är svårt att slå klimatet i SoCal. En vän som bor i San Diego och arbetar för staten har ett flertal gånger fått en IOU istället för löning i brevlådan... :gnissla

Du menar att arbetsgivaren är generös nog att lämna en post-it i brevlådan som bekräftar att man har en upparbetad lön men som man får vänta på? :)

Du menar att arbetsgivaren är generös nog att lämna en post-it i brevlådan som bekräftar att man har en upparbetad lön men som man får vänta på? :)

Ungefär, fast med the Terminator som chef...

Hur ser möjligheterna ut om man har en bekant som driver en större byggfirma och man råkar vara snickare. Skulle mest vara kul att testa ett halvår. Jag har alltså en arbetsgivare som är beredd att lägga lagom med tid på byråkrati och som kan hjälpa mig mig med boende och sånt. Kan man få tidsbegränsat tillstånd enklare?
Har en bekant som gjorde exakt så för många år sedan. Han är fortfarande kvar.
Kolla in visajourney.com - finns mängder med info på det forumet.

Nyheter
Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!