"Det här köpte jag idag!"-tråden

  • Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Kan nog bli något av den med........så här kanske? :rolleyes:
honda-cb100-3.jpg

Åh den där var ju sjukt vacker!

Jag måste verkligen starta lite byggtrådar,


/e

Do it! :tummenupp
 
Ingen aning jag heller, men den verkar gå bra...

2,9an e slö och törstig men tål nästan ett bar övertryck orörd utan att dö (googla skogenracing)

Men jag hade byggt på saab ltt motor b234 med tillhörande t5 sprut. dels för att den i papperna har 133 häst vilket gör det lätt reggat dels för att du enkelt kan få ur 250 driftsäkra pollar och mappa den själv (350hk också men då börjar det kosta $) Finns adepterplator till bmw lådor (zf eller getrag minns ej) och det lär hålla fint för den lätta bilen
 
2,9an e slö och törstig men tål nästan ett bar övertryck orörd utan att dö (googla skogenracing)

Men jag hade byggt på saab ltt motor b234 med tillhörande t5 sprut. dels för att den i papperna har 133 häst vilket gör det lätt reggat dels för att du enkelt kan få ur 250 driftsäkra pollar och mappa den själv (350hk också men då börjar det kosta $) Finns adepterplator till bmw lådor (zf eller getrag minns ej) och det lär hålla fint för den lätta bilen

Byggsatserna brukar utgå från sierra 2,0 (pinto).
Ingen motor som jag gillar, men liten och lätt är den.
Jag tycker inte att man behöver sträva efter så värst mycket effekt i en super seven.
Lätta grejor med bra viktfördelning räcker.
Jag är lite förtjust i Opels 2,0 16ventilare.
Åsså lite att ronka till:
 
Yaaay: :banana:banana:banana
 

Bifogat

  • Picture-2010-Ducati-Hypermotard-1100-EVO-SP-reviews.jpg
    Picture-2010-Ducati-Hypermotard-1100-EVO-SP-reviews.jpg
    31.6 KB · Visningar: 95
Den blåryker väll inte när den är kaller eller drar olja?? Min gör de och många andra jag känner som har 95:or har de problemet och sen rasar turbon.... :gnissla

Är ett turbobyte så avskräckande dyrt då?
Begagnatpriserna på Saabar är ju så låga att det känns som en bra affär även om man räknar in en ny fläkt.
 
Man brukar väl bygga om vevhusventilationen på dom där om jag minns rätt.

Det kan man göra, de har ju gjort en nyare uppdaterad version som man kan byta till om den blir igensatt. Ryket och oljedrickandet beror ju ofta på det, det måste ju inte vara turbon som är kass, även om det lika gärna kan vara den.
 
Nyheter
Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Back
Top