Nu bygger vi racesläp.

Luft och el dragen.
Gjorde genomföringar av kylarslang.
Isoleringen uppe på två väggar.

Såg väldigt seriöst ut på plats,
kommer att bli grymt bra! :tummenupp

Tack för kaffet btw! :hej

/e
 
Vassego !

Fan det tar sig, alla väggar på plats.
 

Bifogat

  • IMG_0699.jpg
    IMG_0699.jpg
    250.7 KB · Visningar: 543
  • IMG_0700.jpg
    IMG_0700.jpg
    245.3 KB · Visningar: 4,395
Vassego !

Fan det tar sig, alla väggar på plats.

Snyggt!
Nu fattar jag hur det funkar dessutom. Få se nu.. Hojen in i aktersta dörren, sen justerar man till det rätta kultrycket genom att lassa in motsvarande vikt stöl i främre dörren. Smart!

attachment.php
 
intressangt bygge !! ser ut att bli riktigt bra !! man blir ju lite sugen på att bygga en själv ! följer projektet med spänning ! bilerna uppskattas verkligen och dom skapar en massa ideer !!
 
Snyggt!
Nu fattar jag hur det funkar dessutom. Få se nu.. Hojen in i aktersta dörren, sen justerar man till det rätta kultrycket genom att lassa in motsvarande vikt stöl i främre dörren. Smart!
]

Bang right on target pal !:D

Blev klar med förvaringen i garagedelen.
Hyllor med genomskinliga backar för div crap och hjälmar ovanför hojarna.
Hyllorna har en kant som hindrar allt från att vibrera ned över ögonstenarna vid färd.
Lådorna måste lyftas 2 cm för att få ur dom.

Hyllor för stövlar och sen ett skåp med massa små fack.
Tanken med massa små hyllor är att kunna dela upp reservdelar i grupper, gashadtag med tillbehör, fotpinneriet, styrhalvor, silvertape, självförtroendepiller osv...
 

Bifogat

  • IMG_0708.jpg
    IMG_0708.jpg
    239.7 KB · Visningar: 838
Bang right on target pal !:D

Blev klar med förvaringen i garagedelen.
Hyllor med genomskinliga backar för div crap och hjälmar ovanför hojarna.
Hyllorna har en kant som hindrar allt från att vibrera ned över ögonstenarna vid färd.
Lådorna måste lyftas 2 cm för att få ur dom.

Hyllor för stövlar och sen ett skåp med massa små fack.
Tanken med massa små hyllor är att kunna dela upp reservdelar i grupper, gashadtag med tillbehör, fotpinneriet, styrhalvor, silvertape, självförtroendepiller osv...

Snabbt jobbat.

Blir fantastiskt bra, hittade det här efter två sek på google och jag vet inte om det är hela sanningen.

"Du måste göra en ny regbesiktning ja. Dom kollar bromsar, glapp i draget, chassinummer, sprickor i chassit, stänkskärmar, belysning, däck och efter s.k skarpa kanter.

Finns inga direkta regler på hur du får bygga flaket. Men va noga med att inte skada infästningar till axeln eller nått sådant. Va även noga med att inte flytta eventuella chassi plåter. (brukar dock sitta på dragstången) Glöm ej heller ta precisa mått flaket och totallängden på kärran samt så skall du väga den innan du åker in i besiktningshallen."

Det borde väl inte va några probs?

Offert önskas på något som detta:

http://www.behance.net/gallery/Ride-in-Garage-for-motorbike/608426

9bfa08215eb72e4e51ae26dcbaae7948.jpg


/A
 
Last edited:
Bang right on target pal !:D

Blev klar med förvaringen i garagedelen.
Hyllor med genomskinliga backar för div crap och hjälmar ovanför hojarna.
Hyllorna har en kant som hindrar allt från att vibrera ned över ögonstenarna vid färd.
Lådorna måste lyftas 2 cm för att få ur dom.

Hyllor för stövlar och sen ett skåp med massa små fack.
Tanken med massa små hyllor är att kunna dela upp reservdelar i grupper, gashadtag med tillbehör, fotpinneriet, styrhalvor, silvertape, självförtroendepiller osv...

Jag skulle nog satsa på någon transportsäkring ändå.
Det skuttar runt mer än man tror.
 
Så jäkla fint bygge! Tror du har inspirerat och gett "ha begär" för många många personer här inne =)
 
Tack Hobbe för detektivarbetet och tack för all positiv feedback !

Hat tänkt lite på mitt eget sätt vad det gäller att backarna hoppar och far:
Hyllorna är så tighta uppåt attt tippar man dom det minsta i sidled så tar dom i hyllan/taket ovanför, kan inte välta.
DOCK så finns ett par bläckfiskar med på inköpslistan...:tummenupp
 
Två förslag från mig.
1. Stödben i bakkanten, väldigt behändigt när vagnen inte är kopplad till bilen.
2. En integrerad markis. Stod att du har tält men en markis som är lika lång som långsidan av vagnen, på sidan med dörrarna gör ju att du kan få ett torrt område på sidan snabbt. Sen sätter du tältet bredvid markisen och får en större yta under tak.

Nackdelen med båda förslagen är väl en del extra vikt, vet inte hur nära du redan är maxvikten.

Annars, kul att få bygga helt efter eget huvud:tummenupp
Själv fegade jag ut och köpte ett släp.

/Stefan
 
Last edited:
Kul projekt att följa! Ska bli intressant att se hur du får till bodelen. Är lite skeptisk till taket, men vinkeln har ju en funktion! Keep it up.
 
Last edited:
Stödben i bak blire !

Skönt som fan att alla väggar är klara.
Lite bilder på:
Köket:D Kylskåp, vattentank, micro, plastbestick och papptallrikar.

Garderob med lite hylla för mobilen.

Gonatt.
 

Bifogat

  • IMG_0716.jpg
    IMG_0716.jpg
    245.2 KB · Visningar: 494
  • IMG_0717.jpg
    IMG_0717.jpg
    244.5 KB · Visningar: 547
Enkla stödben är domkrafter till bil, en sån som fäller ihop sig med en gängstång i mitten.
Kan ha en mutterskalle på så kör man med elektrisk muttermaskin.
Och så är dom lätta.
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top