Nu bygger vi racesläp.

Enkla stödben är domkrafter till bil, en sån som fäller ihop sig med en gängstång i mitten.
Kan ha en mutterskalle på så kör man med elektrisk muttermaskin.
Och så är dom lätta.

Enkla stödben är domkrafter till bil, en sån som fäller ihop sig med en gängstång i mitten.
Och så är dom lätta.

oså finns dem med inbyggd motor om man vill vara lite extra flashig :tummenupp

Grymt!
Känns som en trådlös fjärrstyrning vore på sin plats! :tummenupp

De två jag sett, biltema o jula, ser ungefär likadana ut med en liten dosa på elkabeln som man säkert skulle kunna bygga in lite snyggt.

Denna kanske vore nåt dock om de går o bygga om o få bort höljet o bygga in i hörnen på släpet.

Det är väl ett husvagnschassie?
Brukar sitta stödben redan från början.
Annars köper man från husvagnsvensson.

Och så skaffar du ett sånt här och bygger in under en säng/soffa eller nåt, http://www.jula.se/sakerhetsskap-med-kodlas-31-l-440117

Finns mindre också, vikten är en nackdel, 14kg. Men brinner släpet upp när du kör hoj så har du plånbok och mobil kvar och kan ringa hem :)

Känns skönt att ha när man lägger ifrån sig mobil, plånbok m.m. och är ute och kör. Kan folk stjäla en mc i depån så kan nog plånböcker m.m. lätt försvinna, det är tillfället som för tjuven.

/Nitrous

Last edited:
Och så är dom lätta.

Låter som ett tips jag snor direkt !
Kanske byter ut dom andra två också för att kunna använda skruvdragare med smart adapter till alla fyra.

Och så skaffar du ett sånt här och bygger in under en säng/soffa eller nåt, http://www.jula.se/sakerhetsskap-med-kodlas-31-l-440117

Finns mindre också, vikten är en nackdel, 14kg. Men brinner släpet upp när du kör hoj så har du plånbok och mobil kvar och kan ringa hem :)

Känns skönt att ha när man lägger ifrån sig mobil, plånbok m.m. och är ute och kör. Kan folk stjäla en mc i depån så kan nog plånböcker m.m. lätt försvinna, det är tillfället som för tjuven.

/Nitrous

precis som i den här bokhylla jag byggde till en kund så har jag tänk mig att bygga lönnfack i vagnen också !:tummenupp

Bifogat

• IMG_0549.jpg
    IMG_0549.jpg
    233.9 KB · Visningar: 621
  • IMG_0550.jpg
    IMG_0550.jpg
    236.5 KB · Visningar: 588
Snyggt!

Med ett sånt släp hade rookiekarriären varit lättare!
Sälj ritningen dyrt till nån firma som kan masstillverka åt fattiga banåkare!

Biltema, 259 spänn.
41-506_l.jpg

precis som i den här bokhylla jag byggde till en kund så har jag tänk mig att bygga lönnfack i vagnen också !:tummenupp

Rekommenderar ändå att tänka på det där kassaskåpet eller dylikt, något man kan låsa i alla fall.
För det är inte sällan det finns folk som hänger över axeln på en och även om 99 av 100 aldrig skulle norpa något så är det folk som blir av med grejer i depån.

Kommer själv investera i något låsbart till nästa säsong till racebussen.

riktigt roligt att följa man blir ju lite sugen på att testa bygga något liknande, men tror jag har någon här hemma som säger nej till projekt nu.

Hur gör du med plyfa-skarvarna?

Har du skruvat/limmat ihop i hörnen?

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing