Kallad till förhör !

Tobywank

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2009
Hoj
2004, KTM 660
Tjena, Fick idag ett brev från Polisen där det står att jag blivit kallad till förhör.

Förhör gällande trafikincident i tätort, Juli-Augusti 2011.

Har absolut ingen aning om vad det kan röra sig om samt att jag har ingen aning om jag är misstänkt för någonting. Någon som vet vad det kan handla om?

Bor även 60 mil ifrån stället dom vill att jag ska komma på förhör till så kan bli knivigt där med.

Ta med dig papperet och gå till närmsta polisstation och fråga.

Jo tänkte väl ringa imorgon bitti. Blir bara orolig nu när jag sitter här och tänker på det. Tänkte kika om det var någon som varit med om samma sits eller dylikt. Bör dom inte informera om man är misstänkt för något redan i brevet eller hur går det till?

"juli-augusti".. Vet dom inte ens när det hände eller ? :rolleyes:

Tror att polisen körde en drive med extra övervakning beträffande förares betende mot gående, avstånd mellan bilar m.m.
Du har säkert missat att släppa fram någon gåendes vid ett övergångställe eller legat för nära bilen framför.

Det är bara att neka att just du framförde fordonet vid det aktuella tillfället!

Är man misstänkt för ett brott så står det väl i tjocka boken att man skall tilldelas misstanke om brott?

Svara inte på brevet, om det är sådär vagt så lär dom inte orka skicka ut en delgivningsman heller. Dom fiskar väl bara efter folk som erkänner direkt så dom får en pinne i statistiken och lite bötespengar (nej jag hatar inte polisen).

Det där är fan som telemarketing, skicka brev hit o dit fan, sluta trakassera medborgarna :D

Kan vara så att du kanske är ett Vittne till incidenten och att dom vill veta om du sett händelsen?
Det räcker med att någon på plats noterade ditt regnummer.

Jag har inte en aning om vad det kan vara för incident änns. Och då har jag ändå försökt hitta en.

Kan det kanske vara ett phishing snail mail, där de är är ute efter din inloggning till SH. :va

Oavsett. måste dom inte ta mig på plats och kunna bevisa att det är jag som kört om det nu skulle vara något?

Håller tummarna för något sådant. Kan återkomma imorgon o berätta om jag nu får reda på något mer av dom.

I normala fall Ja, men om du erkänner så åker du dit. Som vittne till ett brott får du ju ersättning för: Resa, Övernattning och Inkomstbortfall!

Var du på platsen 60 mil bort i Juli, Augusti? Om du inte var där lär det väl vara safe.

Det kan inte vara så att du fyller år i dagarna eller annan bemärkelsedag?

Bekanta kan vara ganska uppfinningsrika när det gäller att ställa till hyss.

Kom brevet i lådan eller som rek? Kom det i lådan så skulle jag strunta i det..

Skrivet med fingrar på en iPlatta...

Neka.
Skriver inte polisen vilken händelse det gäller eller ens vilket datum så har du inget med det att göra.

*/ ?>
Back