Du har inte råkat skruva ner EV på blixten, eller möjligt vis kör med för kort slutartid.
Borde vara max 1/200 eller 1/250s.
Jag har testat de flesta slutartider.
Blixten klarar väl inte mer än 1/200 har jag för mig.
De verkar som om blixten inte synkar när den är monterad på kameran.
I trådlöst läge fungerar den utmärkt.
Får låna en kompis SB-600 om ett par dagar för att se om felet sitter i kameran eller i blixten.
Last edited:



