Film i 37 delar?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ibland när jag "hyr" film på nätet så får man hem en mapp med 37 bitar av filmen.

Visst, VLC spelar upp skiten om jag väljer att spela upp mappen, men det sker intehelt sömlöst.

Hur är det tänkt att man ska göra?
Ska man man packa ihop skiten mednågot program eller?

Det var lättare att hyra film förr...

Antar att du menar att det är rar:at?

porrfilm.rar
porrfilm.r01
porrfilm.r02
etc etc

Ja dom är packade,

Tanka hem winrar

Antar att du menar att det är rar:at?

porrfilm.rar
porrfilm.r01
porrfilm.r02
etc etc

Ja dom är packade,

Tanka hem winrar

Sen markerar du alla och packaR upp via högerklick.

Ja, nåt sånt, vad fan ska det tjäna till, folk ska väl för helvete inte lagra skiten på diskett, varför dela upp skiten?

Nåja, jag laddade hem winrar, men vad gör jag med det då?
Ska jag högerklicka på mappen med bitarna i och välja någon av alternativen?

Sen markerar du alla och packaR upp via högerklick.

Behöver inte ens markera :)

Ja, nåt sånt, vad fan ska det tjäna till, folk ska väl för helvete inte lagra skiten på diskett, varför dela upp skiten?

Nåja, jag laddade hem winrar, men vad gör jag med det då?
Ska jag högerklicka på mappen med bitarna i och välja någon av alternativen?

högerklick på valfri *.rxx-fil, extract here

Tanken är från "scenen", fler små filer än en stor, sen är det inbyggt crc(?)-check för att veta att filen inte är skadad mellan alla kopieringar,
men det har torrent också så meningslöst nuförtiden :)

Last edited:
Behöver inte ens markera :)

högerklick på valfri *.rxx-fil, extract here

Tanken är från "scenen", fler små filer än en stor, sen är det inbyggt crc(?)-check för att veta att filen inte är skadad mellan alla kopieringar,
men det har torrent också så meningslöst nuförtiden :)

Ja jälar, då kanske det är dags att folk slutar med det då?

Tidigare har jag bara kastat filen och dragit hem en annan som inte har varit splittad, men just den här filmen verkar bara finnas splittad.

Och nej, det är inte pr0n...

Ja jälar, då kanske det är dags att folk slutar med det då?

Tidigare har jag bara kastat filen och dragit hem en annan som inte har varit splittad, men just den här filmen verkar bara finnas splittad.

Och nej, det är inte pr0n...

99% av det jag "hittar" på nätet är splittat och spelar man upp det med VLC eller XBMC behöver man inte packa upp det.
Ska man bränna det är det uppackning som gäller och det man får efter att ha packat upp filerna brukar vara en iso eller img.

99% av det jag "hittar" på nätet är splittat och spelar man upp det med VLC eller XBMC behöver man inte packa upp det.
Ska man bränna det är det uppackning som gäller och det man får efter att ha packat upp filerna brukar vara en iso eller img.

Min VLC spelar upp filmen, men det hackar i skarven och den tappar eventuella undertextspår.

Jag packade upp skiten och fick mycket riktigt en ISO.

Jag slängde skiten och tog hem en annan...

Det är fortfarande så för att om en av "disketterna" är trasig så kan du bara tanka om den och inte hela filen.

Det är ett icke-argument, jag har aldrig fått hem en trasig torrent.

Jaha, jag glömde att alla normer sätts utifrån din personliga historik och förutsättningar. Då är det klart att det inte finns några argument alls som berättigar .rar. Allt ska ju bara passa dig.

lättast är väl att kolla vad du tankar ner?
Är det 37 deler = inget för mig.
Eller är det en o-rar:ad .mkv fil =dra hem direkt...
Att en 1080p är uppdelat i 70st små filer är för att alla inte har 100mbit lina och kan då bara ladda om den skadade packeteringen.
Jag gillar det inte heller och därför tar jag bara hem .mkv filer.

Jaha, jag glömde att alla normer sätts utifrån din personliga historik och förutsättningar. Då är det klart att det inte finns några argument alls som berättigar .rar. Allt ska ju bara passa dig.

Förlåt, sprättade jag sand i din vagina?

Är det ett. jätteproblem för övriga världen att dom får hem trasiga filer?

Det har aldrig hänt mig, så därför förutsatte jag att det var väldigt ovanligt.

När det gäller ftp så finns det en vettig anledning att köra med .rar

Men eftersom torrentprotokollet har inbyggd CRC-check så KAN det inte bli fel där.

När det gäller ftp så finns det en vettig anledning att köra med .rar

Men eftersom torrentprotokollet har inbyggd CRC-check så KAN det inte bli fel där.

Nej jag vet. Det är mest störande för mig med, men jag förstår varför det används och ville bara förklara en del av det.

Förlåt, sprättade jag sand i din vagina?

Är det ett. jätteproblem för övriga världen att dom får hem trasiga filer?

Det har aldrig hänt mig, så därför förutsatte jag att det var väldigt ovanligt.

Alla kanske inte använder torrents hela tiden. Jag själv ftp-ar en del och då är 80x100MB mer praktiskt än 1x8GB. "Systemet" med rar-filer har varit så i 20 år eller så, det är nog lättare att du själv blir lite uptodate än att ändra på ett system som fungerat bra för miljontals människor väldigt länge.

Alla kanske inte använder torrents hela tiden. Jag själv ftp-ar en del och då är 80x100MB mer praktiskt än 1x8GB. "Systemet" med rar-filer har varit så i 20 år eller så, det är nog lättare att du själv blir lite uptodate än att ändra på ett system som fungerat bra för miljontals människor väldigt länge.

Jag här slangat och ftpat i 20 år och har aldrig haft något behov av splittade arkiv.

Inte ens på modemtiden sedan autoresume började fungera.

Men jag kanske ska bli uptodate med sådant som var aktuellt på 9.6 bauds tiden?

Själv bor jag mitt i skogen och har 100/100 fiber...

Jag själv ftp-ar en del och då är 80x100MB mer praktiskt än 1x8GB.

Med TCP som protokoll har du redan inbyggd CRC-kontroll och med lite fart i snöret tar det mer tid att splitta till 80 småfiler än att tanka hem den stora.
1531156088.png
;-)

Stadsnätet med 100/10 med 5 IP-adresser och lastbalanserat på fyra av dem. Den femte förser släkten med trådlöst.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D