Iveco Australian Grand Prix - Phillip Island

åhh vad crapduccen har dåligt med pulver!! måste va frustrerande att känna hondorna komma förbi en som ett möte i böjarna :näsblod

Tror inte Ducais stora problem är dåligt med pulver. Såg mest ut som att

* Rossi halkade av
* Capirossi släppte förbi täten/blev varvad/är gammal och slö
* Hayden åkte in i depå
* Randy blev bästa ducce :tummenupp (hoppas han byter fabrikat till nästa år)

Stort av Stoner.

Stoner är helt klart en gudabenådad förare och Honda lyckades dessutom med målet att bärga ett mästerskap innan 800-eran var över. Bara att buga, bocka och gratulera:tummenupp

Men - hoppas verkligen att reglementet nästa år ger oss som publik, förarna och mästerskapet nya förutsättningar, nio förare i mål i kungaklassen är inte okey. Med ett antal nya, hungriga förare från den stenhårda Moto2-serien och nytt material för alla team verkar i alla fall förutsättningarna finnas för bättre racing.

Härligt moto2-race!! Bradl hade rätt tur på sista varvet att han höll sig på hjulen :)

Stoner är en värdig vinnare, helt överlägsen, tråkigt men sant. Hoppas på mer folk, tätare racing och mer BSB över det hela nästa säsong :tummenupp

Har gått över till RFM nu, racen kommer upp nästan direkt nu, australisk tv var bra, intervjuer innan race osv. Viasat är inte värt typ 2500kr/år.

Last edited:
Härligt moto2-race!! Bradl hade rätt tur på sista varvet att han höll sig på hjulen :)

Stoner är en värdig vinnare, helt överlägsen, tråkigt men sant. Hoppas på mer folk, tätare racing och mer BSB över det hela nästa säsong :tummenupp

Har gått över till RFM nu, racen kommer upp nästan direkt nu, australisk tv var bra, intervjuer innan race osv. Viasat är inte värt typ 2500kr/år.

Håller med!

Stoner is tha man. Synd att Lorenzo blev av med fingret, tror inte stoner hade velat ta hem mästerskapet på det sättet. Men men, han hade vunnit ändå.

01jorgelorenzo,motogp_0_slideshow_169.jpg

Vad får Lorenzo bara av Yamaha för att köra? $15,000,000? Plus reklam etc.
Jag hade offrat ett finger för halva den pengen. För att få köra en helg på Philip Island med en M1 också antagligen. Han har ju kvar bägge långfingrarna, och de är de viktiga :)

Grattis Stoner, äntligen får du sitta på en hoj som gör dig rättvisa.

Sorry Rossi, på en hoj som är hopplös kan inte ens du prestera.

Grattis Stoner, äntligen får du sitta på en hoj som gör dig rättvisa.

Sorry Rossi, på en hoj som är hopplös kan inte ens du prestera.

Jag tror Stoner är ganska skadeglad i situationen gentemot Rossi.

Rossi är helt enkelt slut eller hur länge ska man skylla på skador och materialet mm.
Det känns som hela hans säsong 2011 är ett pinsamt avslöjande kapitel i hans karriär om att han inte är bättre numera.
Det Stoner klarade av på Ducati är Rossi ljusår ifrån att klara av idag.

Frågan är om det sitter i huvudet på han, kroppsspråket uttrycker att han inte tycker det är kul längre.

En annan fråga är hur länge sponsorer tycker det är kul att pumpa in pengarna när han inte ens är i närheten av en pallplats.

Jag vet att Rossi är gud osv men när stoner hade problem med Ducatin ansågs han vara en gnällig kärring som var mentalt slut.

En sak är säker att den bäste föraren 2011 vann så övertygande att det inte finns något annat att säga.
Som bonus ser jag att den gamle föredettingen Rossi stöp i backen i kampen om en ny midpack placering som ett kvitto på att det är över.

Blev han av med fingret alltså? Ouch :näsblod

Ah vä hands långfinger vart några cm kortare, tyvärr är han borta även nästa race.

Last edited:
Stoner tog ett välförtjänt VM guld, inget snack om det. Jäklar vad han kan köra hoj!
Mycket imponerande körning av Marquez!
Hoppas för böfvelen att 2012 blir bättre för MotoGP och ffa fler förare i klassen.

Mja, det är inte mycket till racing i MotoGP, fast det är rätt fränt att se Stoner fullkomligt våldta hojen. Jag lyckades hålla mig vaken genom warmup och alla rejsen idag!

Somnade som en bäbis till superbike och supersport senare på dagen, dock. Gathojar som svajar fram på vad som ser ut som en onödigt kuperad gokartbana är inte kul.

Ja, vem hade för ett år sedan kunnat tro att Rossi skulle säga "The crash was really a shame because I could have finished fifth," :va

Från http://www.crash.net/motogp/news/174110/1/pics_valentino_rossi_crashes_out_in_australia.html

Tycker rossi med just de få orden säger allt om hur illa det är med cykeln!

Att läsa Hondas hemsida är numera stor humor! Beundransvärt på nått sätt är ju trots allt att Honda har tro på smurfen (som förövrigt klagade på att han idag höll på att blåsa av banan) Oddset på smurfen som VM mästare 2012???

Fortsätter att läsa om stackars Elias som för 200femtioelftegången 2011får förklara att han ännu en gång inte var förmögen att få temp i bakdäcket! MEN!!! Han ser fram mot Malaysia där vädret är mer okey för honom så nu ska det vända!! SUCK!

Skönt kaxiga Sic #58 sa inte ett ord om Casey på Hondas egna hemsida! (vilket såklart alla övriga Honda förare PK & artigt gjort) utan han passade på att skänka Jlo några tankar om ett snabbt tillfrisknande och hur trist det var med kraschen etc .. :)

Last edited:
Mja, det är inte mycket till racing i MotoGP, fast det är rätt fränt att se Stoner fullkomligt våldta hojen. Jag lyckades hålla mig vaken genom warmup och alla rejsen idag!

Somnade som en bäbis till superbike och supersport senare på dagen, dock. Gathojar som svajar fram på vad som ser ut som en onödigt kuperad gokartbana är inte kul.

Då missade du Checas speedwayåkning och Bergers fiiiina ombromsning av Haslam och Haga b.la :tungan

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!