Vad hände på Ättekulla utanför MacDonalds?

Nästa gång så frågar du så slipper vi vara så mycket folk som är jääätte jättte nyfikna!!... Klassiskt svenskar, ska alltid vara så fina av sig, kan inte ens fråga. BAH!

Det var inte riktigt läge att stanna bilen och går ur och fråga. Det känns inte riktigt som man har med saken att göra även om man blir nyfiken på vad som hänt. Antagligen ett väldigt svenskt sätt att tänka. Samtidigt så hade nog civilpoliserna på plats aldrig svarat om man nu hade tagit sig modet att vara näsvis. De verkade ha fullt upp med att bevaka den unge mannen och de omkring. Tror inte det var mer än ett par stycken civilpoliser i SUV. En målad polisbil svängde in på området precis när jag körde ut. De skulle nog ta hand som grabben och kanske några till. Som sagt det vekar inte som vi kommer att få veta vad som hänt. Kan ju kvitta nu. Det förekommer ju rätt mycket som aldrig kommer ut till allmänheten. När man bevittnar något så vill man ju gärna hålla sig informerad. Det har inte så mycket med nyfikenhet egentligen. Om det nu var en stulen hoj, buskörning eller något helt annat saknar egentlig betydelse.

Som sagt det vekar inte som vi kommer att få veta vad som hänt. Kan ju kvitta nu. Det förekommer ju rätt mycket som aldrig kommer ut till allmänheten

Det händer rätt mycket som allmänheten faktiskt får ta del av också. Dels genom polisens egen webbsida;

http://www.polisen.se/Skane/sv/Aktu...arch=&ddl=0&tbFrom=2011-10-08&tbTo=2011-10-15

men även genom att alla offentliga uppgifter faktiskt är just offentliga. Du kan exempelvis om du så önskar få ta del av den aktuella polisrapporten. Det är din medborgerliga rättighet. På samma sätt kan du få tal del av rättegångsprotokoll, riksdagens propositioner och kommunalpolitikerns e-post om du så önskar.

Det är klart, jag menar inte att man aktivt mörkar något, bara att det inte blir uppmärksammat för allmänheten via t ex media.

Samtidigt:

För ett par år sedan bevittnade jag ett självmord på motorvägen. En hoppade från en bro. Jag kom förbi precis efter och såg mannen ligga där mitt mellan filerna stendöd i en grotesk ställning jag fortfarande kan få flashbacks när jag tänker på det. Inte en rad i tidningen och när jag kontaktade polisen förnekade de att det hade hänt - tills jag sa att jag varit på plats den där eftermiddagen.

Det var inte riktigt läge att stanna bilen och går ur och fråga. Det känns inte riktigt som man har med saken att göra även om man blir nyfiken på vad som hänt. Antagligen ett väldigt svenskt sätt att tänka. Samtidigt så hade nog civilpoliserna på plats aldrig svarat om man nu hade tagit sig modet att vara näsvis. De verkade ha fullt upp med att bevaka den unge mannen och de omkring. Tror inte det var mer än ett par stycken civilpoliser i SUV. En målad polisbil svängde in på området precis när jag körde ut. De skulle nog ta hand som grabben och kanske några till. Som sagt det vekar inte som vi kommer att få veta vad som hänt. Kan ju kvitta nu. Det förekommer ju rätt mycket som aldrig kommer ut till allmänheten. När man bevittnar något så vill man ju gärna hålla sig informerad. Det har inte så mycket med nyfikenhet egentligen. Om det nu var en stulen hoj, buskörning eller något helt annat saknar egentlig betydelse.

Du svarade för ärligt. Jag vet vad de sagt. "Det finns ingenting att se här!". Om inget annat hade de blivit förbannade för du ens frågat, också hade de tyckt du såg drogpåverkad ut så de kan slösa din tid för blodprov och pisseprov.. Ännu ett exempel de gärna utför om de vill jävlas.

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back