SV 1000-tråden

Hej!

Jag går i köptankar på en SV1000S och idag var jag och tittade på en som var i helt OK skick.
Dock fanns det ett minus: Tomgången tycktes väldigt låg, den kämpade för att inte stanna. Enligt säljaren kunde den stanna på tomgång emellanåt, speciellt när den är kall.

Vad kan detta vara? Är det bara att lägga ner och se sig efter andra objekt?

// Afterburner
 
Hej!

Jag går i köptankar på en SV1000S och idag var jag och tittade på en som var i helt OK skick.
Dock fanns det ett minus: Tomgången tycktes väldigt låg, den kämpade för att inte stanna. Enligt säljaren kunde den stanna på tomgång emellanåt, speciellt när den är kall.

Vad kan detta vara? Är det bara att lägga ner och se sig efter andra objekt?

// Afterburner

Nu förstår jag inte. Om den stannar för att tomgången är för låg är det väl bara att höja den? Eller är det något jag missar?
 
Hej!

Jag går i köptankar på en SV1000S och idag var jag och tittade på en som var i helt OK skick.
Dock fanns det ett minus: Tomgången tycktes väldigt låg, den kämpade för att inte stanna. Enligt säljaren kunde den stanna på tomgång emellanåt, speciellt när den är kall.

Vad kan detta vara? Är det bara att lägga ner och se sig efter andra objekt?

// Afterburner

Ingen panik, bara att justera upp den lite med en stjärnmejsel...:tummenupp

Säljaren kan inte sina Suzukis verkar det som...:arsele
 
På riktigt!?

Det är ju insprutning, så jag förväntade mig det värsta...

// Afterburner

Ingen panik, bara att justera upp den lite med en stjärnmejsel...:tummenupp

Säljaren kan inte sina Suzukis verkar det som...:arsele

Nej, du är rätt på det. Hade faktiskt inte en aning att den var justerbar, och då har jag ändå haft 2 SV650S innan... #FAIL

Nu förstår jag inte. Om den stannar för att tomgången är för låg är det väl bara att höja den? Eller är det något jag missar?
 
Last edited:
Borde vi två skapa ett gemensamt konto tro?? :huvet
Ja, det blev lite dubbelt där.:D

Fast du hade en tydligare bild men jag hade med rekommenderad tomgång så inläggen kompenserar ju varandra lite.:)

Ja, det blev lite dubbelt där.:D

Fast du hade en tydligare bild men jag hade med rekommenderad tomgång så inläggen kompenserar ju varandra lite.:)

EDIT:Kul med en ny i tråden i a f. Fast han som ägde hojen innan var kanske med han också. Det vet ju inte jag.
 
Last edited:
Bättre att vara övertydlig... ;)

Men angående skruven. Reglerar den spjällen, eller hur funkar det?

Ja, det blev lite dubbelt där.:D

Fast du hade en tydligare bild men jag hade med rekommenderad tomgång så inläggen kompenserar ju varandra lite.:)



EDIT:Kul med en ny i tråden i a f. Fast han som ägde hojen innan var kanske med han också. Det vet ju inte jag.
 
Bättre att vara övertydlig... ;)

Men angående skruven. Reglerar den spjällen, eller hur funkar det?

Ja, det är väl egentligen bara en stoppskruv som gör att spjällen inte stänger helt. Så finns det en s k "Fast idle" också som automatiskt höjer tomgången lite olika beroende på motorns temperatur.

Här står vilka värden den ska ha och hur man justerar den. SOKA kan dock ett mycket enklare sätt att justera den men jag har aldrig justerat och testat själv.

EDIT: Tja, bilden vill tydligen inte bli uppladdad nu.
EDIT2: Nytt försök på morgonen gick bättre!
 

Bifogat

  • Skärmavbild 2011-09-26 kl. 20.43.28.jpg
    Skärmavbild 2011-09-26 kl. 20.43.28.jpg
    86.9 KB · Visningar: 55
Last edited:
Hej!

Jag går i köptankar på en SV1000S och idag var jag och tittade på en som var i helt OK skick.
Dock fanns det ett minus: Tomgången tycktes väldigt låg, den kämpade för att inte stanna. Enligt säljaren kunde den stanna på tomgång emellanåt, speciellt när den är kall.

Vad kan detta vara? Är det bara att lägga ner och se sig efter andra objekt?

// Afterburner

Är det nån av hojarna på blocket du kikat på?
Jag letar själv efter en, fast i Stockholmstrakten då =)
 
Ha ha aha! den ser faktiskt riktigt fin ut!
tyvärr är det lite väääl långt till Malmö för min del.

Men snälla, här har du ju en SV1000 som på bild ser riktigt fin ut. Till ett riktigt bra pris. Malmö är väl inget avstånd? Själv skulle jag prutat ett par tusen om inte ventilkollen vid 2000 mil är gjord. Skulle bett att få några fler bilder och sen slagit till om allt verkar OK. ( Väl medveten om att säljaren också läser detta men det står bvsa :))
 
Men snälla, här har du ju en SV1000 som på bild ser riktigt fin ut. Till ett riktigt bra pris. Malmö är väl inget avstånd? Själv skulle jag prutat ett par tusen om inte ventilkollen vid 2000 mil är gjord. Skulle bett att få några fler bilder och sen slagit till om allt verkar OK. ( Väl medveten om att säljaren också läser detta men det står bvsa :))

haha.. mycke kloka ord=)
:tummenupp
 
Priser nu

Ärligt talat så fattar jag inte vad många av er som vill köpa hoj nu är ute efter. Hoj gratis? En Sv 1000 med max 2 k på mätaren och en prislapp på 40 k tycker jag är oerhört prisvärt. En välskött hoj som gått det fyrdubbla är värd de pengarna anser jag. Min är en 2004 med 1400 mil på mätaren. Påkostad en hel del och jag skulle aldrig ens fundera på att sälja den under 60 k. Fast den är inte till salu och finns inte på annons. Tur för mig då ingen ens verkar vilja ge ens 40 k för ett bra ex. Tur att jag inte vill sälja alltså.

Köparens marknad! Tråkigt för alla er som måste/vill sälja.
 
:yoparty
Ärligt talat så fattar jag inte vad många av er som vill köpa hoj nu är ute efter. Hoj gratis? En Sv 1000 med max 2 k på mätaren och en prislapp på 40 k tycker jag är oerhört prisvärt. En välskött hoj som gått det fyrdubbla är värd de pengarna anser jag. Min är en 2004 med 1400 mil på mätaren. Påkostad en hel del och jag skulle aldrig ens fundera på att sälja den under 60 k. Fast den är inte till salu och finns inte på annons. Tur för mig då ingen ens verkar vilja ge ens 40 k för ett bra ex. Tur att jag inte vill sälja alltså.

Köparens marknad! Tråkigt för alla er som måste/vill sälja.

Japp helt klart köparens marknad. Jag tycker jag säljer en vettig hoj till ett vettigt pris, men ändå är det bara två som har varit o tittat.
 
Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Back
Top