Hostel är en skitfilm!

Å andra sidan så blev jag jävligt imponerad av nya X-men med tanke på att de tidigare var skräp. Den senaste är ju ett bra drama helt enkelt, har du sett den?

Eftersom de tidigare var just skräp så har inte suget infunnit sig :)

xibalba: Det som vart så förvånande, senaste X-Men var ingen hjärndöd hollywoodaction utan det fanns en tanke bakom skiten samt imponerande hur dm binder ihop alla röda trådar under filmens gång.

Hannah är definitivt ingen svår film, med undantag för tankar som "varför i helvete gör dom det svårare än vad det behöver vara?" och "seriöst, inte ens en underårig skådespelerska är så korkad att hon hade gjort så där, men hej å hå, en CIA-tränad "mördarmaskin" är tydligen mer blåst än Anna Anka på heroin" och annat facepalm-framkallande tankar så man vet inte om man ska skjuta sig själv eller TV'n.

Winters Bone och Kings Speach var två bra filmer. Men inte särskilt mycket action.

Jag tycker du skall kika på A Serbian Film i stället.

Winters Bone tyckte jag var riktigt, riktigt dålig. Man mår fan dåligt när man ser den. :gnissla:tungan

Kan ingen tipsa om en bra film!? Som jag inte har sett.

Jag såg Festen för ett tag sen. Förvisso en ganska gammal film (från 1998) men jag hade iaf inte sett den. Tyckte den var ganska bra. Det är en rörande film om glädje, lycka och idylliska familjerelationer.

Oj! Snacka om olika filmsmak, tyckte den var bland det bästa som kommit på flera år.
:yoparty

Edit:
Ontopic, Tarrantino har inte gjort en bra film sen From dusk till Dawn

Sluta dra in Tarantino, han är enbart executive producer av Hostel, dvs. han representerar någon som investerat pengar i filmen, och han har inte heller "gjort" From Dusk Till Dawn, han har bara enbart skrivit screenplay till filmen baserat på ett manus som någon annan skrivit.

Eftersom de tidigare var just skräp så har inte suget infunnit sig :)

Då tycker jag att du ska se den omgående. Grymt bra faktiskt och som sagt så anser jag att de tidigare (har nog inte ens sett alla) är skräp och denna slog jag på i brist på annat att göra och blev jävligt förvånad.

Funkar jävligt bra, en riktigt bra film med precis det formatet jag gillar. Lite gammaldags stuk, utspelar sig på 20/30-talet och det är få filmer som får till den känslan som är i den här filmen.
Jag var jävligt skeptisk när jag såg vem som hade huvudrollen men han var riktigt bra.

Sluta dra in Tarantino, han är enbart executive producer av Hostel, dvs. han representerar någon som investerat pengar i filmen, och han har inte heller "gjort" From Dusk Till Dawn, han har bara enbart skrivit screenplay till filmen baserat på ett manus som någon annan skrivit.

Ja, och att skriva screenplay och att själv inneha en stor roll i filmen räknas ju inte till att "göra" filmen :rolleyes:
Och dessutom välja musiken som gör hela filmen, om The angry cockroaches skulle spela i Sverige så är jag given där :D

Och är man executive producer så har man ju med filmen att göra, vare sig man vill eller inte. Och antagligen har han agerat bollplank till mr Roth...

Last edited:
Ja, och att skriva screenplay och att själv inneha en stor roll i filmen räknas ju inte till att "göra" filmen :rolleyes:
Och dessutom välja musiken som gör hela filmen, om The angry cockroaches skulle spela i Sverige så är jag given där :D

Och är man executive producer så har man ju med filmen att göra, vare sig man vill eller inte. Och antagligen har han agerat bollplank till mr Roth...

Den enda person man kan säga "gör" en film, dvs. skapar den (vilket avses i det här sammanhanget), är regissören. Ingen annan. Inte den som skriver screenplay (som dessutom är baserat på någon annans manus), och inte någon skådis heller.

Och om du tror att en executive producer är en nyckelperson vid det kreativa skapandet av en film så bör du nog googla lite eller slå i en uppslagsbok. Att han inte har något med filmen att göra har jag inte påstått, men återigen, kolla upp vad en executive producer gör.

Om ni funderar på att se My name is Bruce, gör inte det. Använd 1,5 h till nått bättre i era liv.

Apropå tortyrfilmer, ni som gillar dessa får inte missa Grotesque :D

[YOUTUBE-ID]H1sQEoHGJDU[/YOUTUBE-ID]

Okej, han har inte varit involverad i något bra filmprojekt sen From dusk til dawn, nöjd? :rolleyes:

Den enda person man kan säga "gör" en film, dvs. skapar den (vilket avses i det här sammanhanget), är regissören. Ingen annan. Inte den som skriver screenplay (som dessutom är baserat på någon annans manus), och inte någon skådis heller.

Och om du tror att en executive producer är en nyckelperson vid det kreativa skapandet av en film så bör du nog googla lite eller slå i en uppslagsbok. Att han inte har något med filmen att göra har jag inte påstått, men återigen, kolla upp vad en executive producer gör.

Du hänger upp dig på själva ordet "gör", jag syftade inte på att han har gjort filmen på egen hand men han har klart en del i tillverkandet av den.
Jag ber om ursäkt, jag fick för mig att du menade att han inte hade med filmen att göra alls förutom agerandet.
Ack, du stora missförstånd :Bugar

Och vad grundar du detta påhopp på, då?

Nu pratade jag ju inte om just dig utan i generella ordalag, så du får själv avgöra om tycker det är värt att ta åt dig. :krama
Om inte annat kan du ju bara citera det mogna dekaltrimmet på din hoj och be mig "suga röv", eller kanske ännu hellre, med hänsyn till min ålderdom, "suga gubbröv". :)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back