Gran Premio de Aragón

Äh, Rossi säger att han saknar frontkänsla men det beror inte på hojen . Efter alla år på en vibrerande Yamaha så har Vales nervbanor dött.

F.ö. trodde jag att Honda hade patent på en stum framända utan känsla, men det gäller kanske bara WSBK?
 
Alu-ram i all ära men vi får nog vänta tills nästa år på att Rossi slåss där uppe igen!

I helgen går det så här:

1: Lorenzo är kanske inte snabbare på enskilda varv än Stoner men bättre i helhet.
2. Pedrosa på hemmaplan är farligt och han vet att han kan vinna race i år.
3. Stoner funderar ändå lite då Jorge är stark rakt igenom och vet att några få snabba varv inte räcker.

4. Dovvi sleepern som inte kommer bli belönad
5. Bautista har hittat rätt på Sukkan och tar Spies på slutet
6. Spies får förhoppningsvis en till chans nästa år att visa sitt värde.
 
En auktoritet på ämnet utveckling ska man så klart lyssna på. Han har ju själv ingen del i att Ducatin resultatmässigt blev sämre och sämre för varje år efter att han själv fick kliva ombord på GP7:an som någon annan utvecklat.
Nej det var verkligen tur för Ducati att dom blev av med Stoner till i år och fick in en förare som nästan omedelbart vände den negativa resultatutvecklingen...
 
Det var en stor förlust för ducati att dom losa stoner. Jag menar han är ju den som är bäst och är den största genom tiderna. Rossi är ju slut och kan inte köra hoj. Så jag fattar inte vad ducati gör.


Så åker ju stoner på den säsmat hojen med, men han är ju en grym förare som kan köra.
 
Nej det var verkligen tur för Ducati att dom blev av med Stoner till i år och fick in en förare som nästan omedelbart vände den negativa resultatutvecklingen...
Ja, det var verkligen tur. Trenden var ju uppenbar för alla, utom möjligtvis ett gäng på SH, och Ducati har nog en lite längre plan för Rossi än 2011.

2012, när han slipper dras med skräpet som Stoner fördärvade under 4 års tid, tycker jag att man kan börja kritisera Rossi (som trots allt är bäste Ducati-förare och har precis samma problem som alla andra förare av GP11:an. Men de kan ju inte heller köra hoj, det kan ju bara Stoner...).

Trodde aldrig jag skulle skriva det men: Go Jörgen! :yoparty
 
Grymt hoppas det kan hjälpa dom!
Fick för mig att Alu inte kunde användas ihop med den befintliga motorn (800 cc)
Så stod det tidigare på motomatters

det stod väl att en traditionellt aluchassi inte gick att använda,
Ducati har en annan grundkonstruktion som man behåller trots bytet av material. Alex Briggs beskriver skillnaden bättre än mig:
http://www.twitlonger.com/show/d3us85

101 the Ducati Chassis. All the GP bikes other than the Ducati have a aluminium frame (or u can call it a chassis) that u can take the engine out & still wheel it around the workshop. In fact u could ride it down a hill, corner & brake no problem. But our bike is different. The engine IS part of the frame! So if u remove the engine u end up with a swingarm & seat on the ground + a front wheel, forks & airbox on the ground. Can't push the sucker anywhere. Now basically both the front & rear parts r made from carbon fiber. They bolt 2 the engine 2 make the bike complete.
 
Ja, det var verkligen tur. Trenden var ju uppenbar för alla, utom möjligtvis ett gäng på SH, och Ducati har nog en lite längre plan för Rossi än 2011.

2012, när han slipper dras med skräpet som Stoner fördärvade under 4 års tid, tycker jag att man kan börja kritisera Rossi (som trots allt är bäste Ducati-förare och har precis samma problem som alla andra förare av GP11:an. Men de kan ju inte heller köra hoj, det kan ju bara Stoner...).

Trodde aldrig jag skulle skriva det men: Go Jörgen! :yoparty

Det är bara hålla med det gänget här på sh att rossi är slut :) Jag tycker det är skoj att andra får vinna lite och visa upp sig a la Alex C att vinna vm en gång och sen är det loser av dom.

Men rossi här ju som sagt slut och ducati bygger bara skräp hojar.
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top