Samsung Galaxy S2 / S3

Kan ni inte sluta diskutera S2an nu... Jag blir påmind varje gång jag ser tråden, om att jag förlorat min S2a som jag hann äga i 3 veckor... :gråta

Man kan ju alltid sätta telefonen på ljudlös när man ska dra spy photos på tunnelbanan

Kameraljudet är ändå på... E inte för spy photos ja vill stänga av de utan stör mig bara enormt på det fula klickljudet varje gång man tar kort.

Korrekt, men den funkar i sökresultatet. Har inte tänkt på det tidigare, och inte saknat det heller för den delen.

Efter lite utforskande så kan jag konstatera att den funktionen inte fungerar i mer än max 15% av fallen till skillnad från iphonens 95%.

Vilken browser ska man ha? Jag har provat, dolphin, opera mobile, opera mini, skyfire och originalet. Ingen av de är riktigt bra.

Originalet kraschar ofta och har dessutom inte den sköna finessen som opera har, nämligen när man råkar trycka på två länkar samtidigt så förstoras dessa upp så att du kan pricka rätt.

Med opera kan jag däremot inte se google.se på samma sätt som i originalbrowsern (eller safari för den delen) där jag får sökresultat föreslagna innan jag skrivit klart, samt där jag får lokala resultat. Ex om jag skriver "audi" så kommer "audi göteborg" upp efter tre bokstäver.

Jag har heller inte hittat hur jag ska koppla ihop "långtryckningen" av menyknappen (till vä om hemknappen) då sökningsrutan dyker upp automatiskt. Den är ju tyvärr kopplad till originalbrowsern som vill braka ihop med jämna mellanrum...

Sedan saknar jag en bra klockwidget. Originalvarianten går ju inte att göra genomskinlig. Digital clock widget som många tipsar om kraschar så fort du ska ställa in den.

Iphone är kass på många sätt, men det är svårt att slå dess enkelhet! Det är så lätt att surfa runt, kopiera texter, göra sökningar etc. Ta bara det med "förstoringsglaset". Jag har aldrig behövt störa mig på dess funktion, men nu blir jag sne varje dag när jag ska försöka söka på google, kopiera telefonnummer, klippa ut texter, flytta markören till en exakt position etc. Jag hoppas jag kan bli vän med den här luren till sist!

Kan man ändra bakgrundsfärg i sms, kontakter, mm från svart? Sparar väl lite batteri men känns så dystert.
Eller måste man ladda hem alternativa appar?

Eller så väljer vissa profilen "ljudlös" medans andra bara drar av ljudet på ringsignalen....

Jag beställde en i helgen, men nu börjar man ju ångra sig när man läser denna tråden...

Min är tyst både med volymen nedskruvad och på ljudlös.
En annan grej: Jag må vara arbetsskadad, men luren är ju sjukt mkt färgmättad.
Hoppas det kommer en sw-uppdatering snart där man kan ändra det.
Någon annan som tänkt på detta?

Japp. Samsung har samma i alla sina nya lurar med SAMOLED-skärm. Det var det som fick mig att välja HTC. ;)

Jag e sjukt nöjd.
Den är snabb, tunn, lätt, stor skärm, snygga färger, gillar gränssnittet m.m.
Hade iofs en gammal sate förut, men dock.

Det kan du väl fixa under settings>display>background effects ?

Fortfarande inga idéer ang inlägg #184?

Lägger till ytterligare problem. Hur kan man stänga av brusreduceringen för gott? Den tillför ju inte ett skit! Det enda som händer är att ljudkvalitén blir sämre för mottagaren...

Kanske måste vänta till nya Iphone 5 dyker upp.

Fortfarande inga idéer ang inlägg #184?

Lägger till ytterligare problem. Hur kan man stänga av brusreduceringen för gott? Den tillför ju inte ett skit! Det enda som händer är att ljudkvalitén blir sämre för mottagaren...

Kanske måste vänta till nya Iphone 5 dyker upp.

Brusreducering?

Jag valde förstås en vit, den är så härligt gay :D
Vet inte om Boat Browser nämnts förr, men av alla (många) browsers jag testat är den både enklast och överlägset snabbast. Rekommenderas varmt.

Back