Filmtips

Rekommenderar starkt Kill The Irishman och The next three days.

Taken och Unknown med Liam Neeson är helt ok.
Sedan, som andra tipsat om, är Source code och unlimited också bra.

Edit: oj lite sena tips såg jag nu. :)

"Taken" får man kanske ta och titta lite närmare på.

Sedan kan jag också passa på att sprida minnesfilmen/dokumentären om Senna som finns att ladda ner nu. Har inte själv sett hela filmen ännu men det är bra känsla i filmen än så länge.

Någon som vet ifall Clarksson (Top Gear) släppt någonting nytt och intressant?

Wild Target, är väl inte så jäkla mycket action egentligen, men den är hyffsat underhållande och bra tidsfördriv. :)

Såg precis Never Back Down. Hade förväntnigar om en film liknande Fight Club, men oj vad besviken jag blev! En ordinär amerikansk high-schoolfilm men med lite slagsmål istället för amerikanske fotboll. KASS!

Nån som kan tipsa om lite bombastisk action från senare år?
Det behöver inte vara välspelat eller manusmässigt fulländat bara det är mycket specialeffekter och explosioner. Jag orkar inte med någon djupare dialog så svulstig action skulle sitta fint i kväll. Har det kommit någon hyffsad Scifi-action på länge? Jag blev lite inspirerad igår när de visade Star Trek som jag f.ö. sett tidigare men det gjorde mig lite sugen på den typen av popcornrulle.

Det behöver inte vara välspelat eller manusmässigt fulländat bara det är mycket specialeffekter och explosioner. Jag orkar inte med någon djupare dialog så svulstig action skulle sitta fint i kväll. Har det kommit någon hyffsad Scifi-action på länge? Jag blev lite inspirerad igår när de visade Star Trek som jag f.ö. sett tidigare men det gjorde mig lite sugen på den typen av popcornrulle.
A-team?

Expendables?

Mycket hjärndött.

A-team?

Expendables?

Mycket hjärndött.

A-team har jag sett..

Expandables ligger och väntar men damen är allergisk mot Sly så jag funderar på att spara den för en kväll med mig själv och se om jag hittar något annat till i kväll..

Om jag inte kommer på något bättre får det dock bli Expandebles i kväll...

X-men: First Class var ganska bra. Thor går att se ifall man vill ha lite mer hjärndött.

Senaste bra science fiction-filmen jag såg var Pandorum från 2009. Dock är den ju inte så lik Star Trek.

X-men: First Class var ganska bra. Thor går att se ifall man vill ha lite mer hjärndött.

Senaste bra science fiction-filmen jag såg var Pandorum från 2009. Dock är den ju inte så lik Star Trek.

Som av en händelse dök First Class upp i uTorrent-fönstret för ett par minuter sedan så det får nog bli den...

Pandorum var rätt hyffsad även om jag för tillfället är väldigt okräsen då jag är rätt svulten på svulstig popcornaction...

jag gillade filmen Thor bara för det nordiska mytologin och sedan att man vuxit upp med serietidningar hjälpte ju inte heller ;-)

Såg en vampyrfilm som heter "Let me in" från 2010 och blev positivt överraskad.
Den är "realistisk" om man nu kan uttrycka det så. Klart sevärd.

Varför tittade du inte på den svenska förlagan?
"Låt den rätte komma in"

Jag visste inte att det fanns en svensk förrän jag såg eftertexterna :)
Är den svanska bättre? Har väldigt svårt för svenska skådespelarte. De har en förmåga att kunna sänka vilken film som helst. Förutom ett litet fåtal som jag kan räkna på ena handens fingrar.

Jag visste inte att det fanns en svensk förrän jag såg eftertexterna :)
Är den svanska bättre? Har väldigt svårt för svenska skådespelarte. De har en förmåga att kunna sänka vilken film som helst. Förutom ett litet fåtal som jag kan räkna på ena handens fingrar.

Jag hörde någon som frågade sig om amerikaner var så allergiska mot undertexter att de hellre gör en remake... Med det sagt antar jag att de är tillräckligt lika för att man inte skall orka bemöda sig att se den ena när man redan sett den andra.

Vad det gäller skådisar är det väl inte så att det nödvändigtvis är de svenska skådisarna som är så mycket sämre utan snarare "vi" som kan språket så oändligt mycket bättre att vi märker varje nyans och så snart de missar minsta betoning.

Men visst, min lista med "bra"(läs: filmer som var värda minutrarna av mitt liv) svenska filmer är kort..

- Låt den rätte komma in
- De ofrivilliga
- Smala Sussie
- Maria Larssons eviga ögonblick
- Yrrol..
- och ca lika många till som jag inte kommer på nu..
- och typ fem till....

Jag hörde någon som frågade sig om amerikaner var så allergiska mot undertexter att de hellre gör en remake... Med det sagt antar jag att de är tillräckligt lika för att man inte skall orka bemöda sig att se den ena när man redan sett den andra.

Dom franska "Taxi" filmerna (Där Emma Sjöberg spelar stenhård snut) gick ju bra här i europa, så bra så att amerikanarna kände sig tvugna att göra en remake med Queen Latifa eller vad hon heter i huvudrollen...

Jag hade sett det franska orginalet, och såg sedan början av den amerikanska, fy fan vilken smörja det blev, och då hade dom ändå försökt bemöda sig att översätta rakt av...

Amerikanarna gör remakes för att genomsnittsamerikanen är för dum/trög/slö för att läsa textremsor en hel film, det är att kräva för mycket av dom.

jag gillade filmen Thor bara för det nordiska mytologin och sedan att man vuxit upp med serietidningar hjälpte ju inte heller ;-)

Har uppgraderat hemmabiosystemet så nu är jag återigen på jakt efter bombastisk action/sci-fi framför pretto-prat-filmer.

Satt precis och funderade lite på vad jag inte sett. Thor & Captain America samt The Green Lantern är alla filmer jag inte sett. Vilken av dem är mest spektakulär ur ett rent dunder & brak-perspektiv?

Vad finns annars i genren? Det får gärna vara typ rymdskepp som energistråle-spränger stora byggnader och annat som ställer krav på surroundljudet.

Har uppgraderat hemmabiosystemet så nu är jag återigen på jakt efter bombastisk action/sci-fi framför pretto-prat-filmer.

Satt precis och funderade lite på vad jag inte sett. Thor & Captain America samt The Green Lantern är alla filmer jag inte sett. Vilken av dem är mest spektakulär ur ett rent dunder & brak-perspektiv?

Vad finns annars i genren? Det får gärna vara typ rymdskepp som energistråle-spränger stora byggnader och annat som ställer krav på surroundljudet.

Ska du testa hemmabioljudet rekommenderar jag Open Range, en västern med Kevin Costner och Robert Duvall. Sista halvtimmen pangar det på rejält och drar du hem en version med bra ljud (DD) kommer kulorna att vina kring huvudet på dig :tummenupp
Annars var faktiskt den sista Fast and furious filmen riktigt bra, mycket action.

Saving Private Ryan. Scenerna på stranden borde vara ok.

Kanske inte under önskad genre, men ändå.

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back