9/11 wtc

Det där hänger jag inte riktigt med på, om man inte har släkt i närheten av olyckan varför tar man det så hårt då? Det är nog inte så många som gråter av alla oskyldigt mördade av amerikanska blodspengar? Eller alla afrikaner som mördas? Alla oskyldiga palistiner (de är ju knappast terrorister hela bunten), osv osv.

Jag tror att det heter empati.

Jag var på väg hem med spårvagnen när dom på Ekot berättade att en flygplan krashat i WTC. Det spekulerades i att det var en Cessna (skolflyg). Satte mig vid datorn o tjatade mIRC. Allt handlade om detta. Tvn var på osv... Det var väldigt overkligt. Följde allt på svenskt tv.

Jag måste faktiskt hålla med Renkött till viss del.

Det dör människor runt hela vår jord dagligen som jag inte känner, varför skulle just dom här människorna i USA som jag inte känner trigga min empati mera?

Jag gråter inte av glädje när någon vinner en medalj i någon sport heller, jag tycker jag har balans på signalsubstanserna i hjärnan.

Satt och slökollade internet på jobbet med tv'n på i bakgrunden. Fattade först inte riktigt vad det var som skedde men började allteftersom förstå att något var galet efter att ha sett plan nummer 2 krascha. Sen kom säkerhetschefen och sa att ID-kontroll skulle utföras på all inkommande trafik samt besökare, som om att vi i Sverige också skulle drabbas...

Jag måste faktiskt hålla med Renkött till viss del.

Det dör människor runt hela vår jord dagligen som jag inte känner, varför skulle just dom här människorna i USA som jag inte känner trigga min empati mera?

Jag gråter inte av glädje när någon vinner en medalj i någon sport heller, jag tycker jag har balans på signalsubstanserna i hjärnan.

Är det därför jag har så svårt att uppskatta sport på tv? :va

Jag reagerade ungefär dom "Renkött".
Först: Inte förvånad över attentatet, tänkte mest att det var ovanligt att terrorister lyckas så pass bra.
Kollade så att ingen jag kände var drabbad.
Fortsatte som vanligt.

Då gick jag i högstadiet, tror jag skolkade för jag var hemma och slog på tvn när första planet krashat. Sen ringde jag morsan och sa att usa blir attackerat, även om ingen nämt att det var en attack. Var einstein redan då ;)

Renkött och ni andra i den falangen. En avgörande skillnad i detta fall var att hundratals människor dog framför ens ögon där och då. Man ser folk hoppa från 3-400m live. Lite skillnad mot att läsa om dödstal på internet eller i en tidning.

Själv jobbade jag, fick ett samtal om att det hade hänt något stort i NY och satte på TVn och där satt man resten av den dagen.

Något jag har svårt att ta till mig, kanske samma balans som i GuWs hjärna, är att det är tio år sedan man satt där. Tycker inte det har hänt så mycket. Man gör samma saker om än på andra arenor.

Renkött och ni andra i den falangen. En avgörande skillnad i detta fall var att hundratals människor dog framför ens ögon där och då. Man ser folk hoppa från 3-400m live. Lite skillnad mot att läsa om dödstal på internet eller i en tidning.

Visade de sånt på tv:n? Jag såg kraschen och kommer ihåg att det berättades om hoppandes men inget jag såg själv. Jag kollade iofs mest bara de vanliga sändningarna då jag resonerade som att det inte hjälper att vara klistrad vid tv:n hela dagen.

Fick reda på det genom Sporthoj, Swedie var före aftonhoran och de andra och jag meddelade övriga på kontoret som hade svårt att tro mig.

Visade de sånt på tv:n? Jag såg kraschen och kommer ihåg att det berättades om hoppandes men inget jag såg själv. Jag kollade iofs mest bara de vanliga sändningarna då jag resonerade som att det inte hjälper att vara klistrad vid tv:n hela dagen.

Japp. Iaf på livesändningarna, var ett flertal hoppare som fångades med kamera. Först så viftade de med stora tygbitar (typ lakan och sånt) för att fånga uppmärkssamhet, men när de märkte att det inte kom någon hjälp började en del att hoppa i ren desperation.

Jobbade på Sahlgrenska och det var en mycket vacker höstdag kommer jag ihåg. Jag och en kollega (samma ålder) var betydligt yngre än våra kollegor så vi hängde alltid ihop..pratade mycket om aktuella händelser.
Kommer ihåg att hon är den som frågar mig om jag har hört om "flygolyckan"..senare blev det två..fick inte ihop det..hade de krockat ihop i luften:va..senare så stod allt mer klarare vad som hade hänt men det var oerhört mycket info att ta in. Tågresan hem var speciell, alla pratade om det! En dag jag aldrig kommer att glömma..liksom discoteksbranden på Backaplan och kravallerna vid EU-toppmötet i Göteborg.

Jobbade på en större koncern på HK och var iväg till ett annat kontor för att kolla med internetkopplingen, brukade då använda Aftonbladet som test för att se så det faktiskt lirade och fick fram nyheten, konstaterade att internet lirade och skyndade mig tillbaka till HK och informerade vd-sekreteraren om vad jag sett och då blev vi ett gäng som följde det hela från styrelserummet med CNN på skärmen... även ett intensivt jagande efter div direktörer som befann sig på Manhattan den dagen.

Blev rätt tagen av det hela och då jag själv var upp i tornen bara nån månad innan det hela hände gjorde att det kändes än lite värre.
Även jag fällde ett par tårar som några andra här i tråden.

Sen reste jag dit på en shoppingtrip en månad senare, var helt galet vilket påverkan det hade på folket... och kom man nedåt 13:e och lägre så fanns det en påtaglig lukt som närmast kunde liknas med krematorie (någon där som gjorde liknelsen)... tänk bränt hår så kommer man ganska nära.

Jag hade nog hoppat, måste vara en av de häftigaste upplevelserna i livet.
Garanterat sista iaf.

Du får hemskt gärna utveckla hur det kan upplevas som häftigt att stå med ett val att med största sannolikhet brinna inne, krossas alternativt kvävas till döds och att falla mot sin egen död där du är fullt medveten om att under de 20-30 sekunder du seglar ner kommer att dö.

Eller så kan du sluta trolla.

Själv kom jag precis tillbaka in till min plats på jobbet efter en kort paus. minns att aftonbladet och expressen var helt överbelastade.

Chefen hade förklarat att ett cessna "eller liknande" kraschat in i en byggnad.

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage