9/11 wtc

Jag satt och tittade på tv och åt mat, precis när det hände så jag såg livesändningarna. Det var väldigt överraskande att knäppa på TVn och se en livesändning om att ett plan hade kraschat i WTC och en massa spekulationer om varför. Sedan hände mer och mer...

Och det jag såg, och det reportrarna sa att DE hade sett den dagen på livesändningarna, stämmer inte ihop med den officiella historien överallt...

Sedan åkte jag till jobbet har jag för mig...

Var hemma (var det helg? eller så var jag ledig, nåja) och chattade eller surfade. Dök på något om att ett plan kraschat in i ett av twin towers och slog då på tv:n. Kunde se när det andra planet flög in i andra skrapan. Surrealistiskt...

Ett år senare låg jag på sjukhuset med brutet lårben (hojkrasch) och såg dokumentär på årsdagen.

Jobbade 04.30-13.30 på den tiden. Kom hem och satte på tv:n och zappade lite, fixade lite käk och såg att det var en byggnad som brann. En rullande textremsa om att ett flygplan hade flugit in i wtc. Såg sedan live det andra planet krascha in i andra tornet.

Då fattade man att det inte var en olycka men det var ändå som att titta på en film på nåt sätt, det hade in hunnit sjunka in riktigt. Ringde hem till Morsan som jag visste var hemma och sa till henne att slå på tv:n. Sen satt man som klistrad hela dagen.

Var hemma (var det helg? eller så var jag ledig, nåja) och chattade eller surfade. Dök på något om att ett plan kraschat in i ett av twin towers och slog då på tv:n. Kunde se när det andra planet flög in i andra skrapan. Surrealistiskt...

Ett år senare låg jag på sjukhuset med brutet lårben (hojkrasch) och såg dokumentär på årsdagen.

En tisdag var det. 8:46 lokal tid enligt wikipedia, så 14:46 borde klockan varit här.

Last edited:
Körde truck i ett fryslager.

Mellan varje ny orderbunt man hämtade (där radion fanns) så hade ett nytt plan kraschat, speciell känsla..

Jag höll på att bygga upp verkstan på Ava Mc som höll på att flytta in i nya lokaler i Sätra efter många år i Hammarbyhamnen.
All avstannade och vi satt klistrade vid radion.
Olustigt värre.

Jag hade precis varit ute och slängt lite sopor. När jag kom in igen, varit ute max 2 minuter, så sa min mor att komma in och kolla på tvn. Då hade det precis börjats sända på svensk tv.

Jag satt i bilen på motorvägen och lyssnade på radion. Då hade redan första planet träffat ena ena Twin Tower. Ett par minuter senare träffades det andra Twin Tower. Jag valde att ställa in mina planer för dagen och körde hemåt och bänkade mig framför tv och läste igenom svenska som internationella nyhetssiter för att försöka få grepp om vad som hände. Fortfarande infinner det sig surrealistiskt känsla när man tänker tillbaka på dagen och den tiden som kom efteråt med den hårda retorik som infördes från USAs håll.

Jag hämtade kaffe i pausrummet på SEB i Rissne där TVn jämt visade CNN. Kastar en slö blick på TVn medan jag väntade på att maskinen skulle brygga kaffe. Jag är ensam i rummet, och ser live när andra planet flyger in i byggnaden.

Kom hem från jobbet hade slutat lite tidigare och möter en granne på parkeringen som berättade att ett litet plan eller en helikopter flugit in i ett av tornen.
Skyndade mig in och slog på CNN och fick se bilder av ett brinnade torn och mycket rök, en reporter som svamlade om att ett passagerarplan flugit in i tornet.
Sen bara några minuter senare ser man nästa plan damma in i andra tornet.

Var upp på logementet efter lunchen och tog en snabbtitt på tv:en samtidigt som plan två träffade tornet.
Efter det var det full rulle på P4 Skövde.

Har inte en susning vad jag gjorde den dagen, kommer inte ens ihåg nåt jag gjorde det året förutom att min sista dotter föddes 12 juni, fast jag brukar inte komma ihåg vad jag gjorde igår heller så det är väl inte så konstigt.

Jag och två polare spelade golf på Barsebäcks G&CC. När vi satt i bilen på väg hem trodde vi det var något slags dåligt satirprogram i stil med "Världarnas krig" men det var det inte. På radion lät det som att hela USA hade exploderat.

Jobbade. Fick ett ICQ från en polare i USA som sade att något flygit in i WTC och satte på tv-n straxt innan andra planet krashade. Helt overkligt. När jag förstod vad som hände kom tårarna.

Jag kommer ihåg att jag redan då, trots att jag knappt var torr bakom öronen, mest var imponerad över hur snyggt kåkarna rasade.

Med tanke på hur det brukade gå när de försökte spränga kåkar på TV, då rasade de kors och tvärs trots massor av planering.

Vad som faktiskt hade hänt och vad det innebar tror jag mig varit för liten för att greppa.

Satt hos en polare och skulle precis iväg och träna, när de ropade tillbaka mig genom dörren, då hade första planet crashat in i tornet. Det blev ingen träning, fast framför tvn.

Jobbade och fick en newsflash på en maillista från en journalist. Försökte gå in på tidningarnas webbsidor men det var kört.

Efter ett tag upphörde allt arbete och alla gick in i en stor konferenssal och tittade på cnn på storbildstv. Helt sjukt, kändes som det var någon jävla Hollywood film, och det talades även om sprängda bilbomber och explosioner i Capitolium, vete fan var dom uppgifterna kom ifrån.

Senare på eftermiddagen var jag på mc-skolan och övningskörde konbanan och garagesvängar, mellan varje moment när jag skulle diskutera så gled vi in på vad som hände (läraren tjuvlyssnade på radion och jag klagade inte, det kändes som världen höll på att gå under så bara han kollade på vad jag gjorde så var det ok).

På kvällen kollade jag på cnn och såg hur det var en massa explosioner i Kabul. Många trodde att amerikanarna hade gått in redan då men det var Muhajedin rebeller som hämnades mordet på Massoud.

Jobbade. Fick ett ICQ från en polare i USA som sade att något flygit in i WTC och satte på tv-n straxt innan andra planet krashade. Helt overkligt. När jag förstod vad som hände kom tårarna.

Det där hänger jag inte riktigt med på, om man inte har släkt i närheten av olyckan varför tar man det så hårt då? Det är nog inte så många som gråter av alla oskyldigt mördade av amerikanska blodspengar? Eller alla afrikaner som mördas? Alla oskyldiga palistiner (de är ju knappast terrorister hela bunten), osv osv.

Okänslig? Aja, ni får tycka det i så fall. :arsele

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage