Härligt! Vi gifter oss!
Ja det har hänt en del del här de sista 15 åren tycker jag, staden är ju fortfarande vacker, men det är en så tilltagande andel självfixerade roffarmänniskor som tar sån jäkla plats här i stan nu tycker jag. De tar med sig sin villaområdesstil in till stan, med dubbla vardagsbilar per hushåll, som de tar till både jobbet och minsta ärende. Istället för att inse vad det innebär att bo i innerstan.
Jobbkarriär, bostadskarriär och klassresa är mantrat. Tom hela kvarter förändras till gated communitys när de sätter sin prägel på stan. När deras bild av att bo i sthlm inte motsvarar deras bild från Sex in the city och liknande såpor de tidigare dyrkat hemma i gipsvillan med rullgräs.
Ett tu tre finns det bara solarier, sandys, gym och fitnessbutiker i kvarter efter kvarter. Gamla fina kondis, knivsliperier och järnaffärer får flytta ut i kranskommunerna, iaf om de inte säljer kromade espressomaskiner.
Korvis slog huvudet på spiken med ett exempel på hur dessa människor inte kan kan anpassa sig till vårt fina sthlm.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=5333778#post5333778
Ang dessa livsformer får jag citera Bäckström: Bara koka lim på skiten