Flytt till norra Stockholm

Klart du ska flytta till Finstan! Här kan du hänga på trendiga barer och restauranter, shoppa senaste modet och lära dig lite finfint Stockholmsmanér. Vi ses på Spyan!

Okej, en så här gammal tråd kan man väl inte låta gå ospammad.

En polare ska ner och göra praktik i Sthlm i 3 månader och har ingenstans att bo, någon som vet av något rum/minilägenhet.

Han är typen som skulle kunna bo inneboende med din farmor, men även sova bakom oljepannan i källaren om det kniper, han kommer garanterat inte att partaja eller stöka till.

Är det någon här som har något lämpligt förslag? Hans praktikplats är på söder, men han är nog inte kräsen på bostadsadress...

Okej, en så här gammal tråd kan man väl inte låta gå ospammad.

En polare ska ner och göra praktik i Sthlm i 3 månader och har ingenstans att bo, någon som vet av något rum/minilägenhet.

Han är typen som skulle kunna bo inneboende med din farmor, men även sova bakom oljepannan i källaren om det kniper, han kommer garanterat inte att partaja eller stöka till.

Är det någon här som har något lämpligt förslag? Hans praktikplats är på söder, men han är nog inte kräsen på bostadsadress...

Du, jag skulle google på uthyrningsdel stockholm och kontakta var och en av de fastighetsägare som dyker upp. Inte alls omöjligt att det står uthyrningsdelar tomma här och där.

Kikar själv så smått efter villa med uthyrningsdel. Med en hyra på 5k finansierar man räntekostnaderna för ett lån på ca 2 millar, dvs jag kan handla för 2M mer.

Det är en myt

Att det är dyrt i Stockholm!
Man måste bara använda mer pengar!

Är det här trådlyftet av Sven74 det officiella rekordet månntro :va :tummenupp

8 år, 5 mån, 11 dar :Bugar

Last edited:
Lånar tråden lite. Den är ju som sagt bra gammal. Har det ändrat sig något? Någon som kan rekommendera ett bra och relativt billig ställe att bo på? Område spelar mindre roll för mig.

Vart ska du jobba?
Du kan inte bo söder om stan och jobba norr om den. Du kan inte bo i Åkersberga och jobba i Jakobsberg.
Sthlm har sina begränsningar vad gäller trafik och kommunaltrafik.

Valsta Märsta har jag hört ska vara fint.
http://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A4rsta

Finns alltid lediga lägenheter och det beror absolut inte på att ingen vill bo där. ;)

Finns bra kvarter där också. Många bekanta som bor där.

Last edited:
Vart ska du jobba?
Du kan inte bo söder om stan och jobba norr om den. Du kan inte bo i Åkersberga och jobba i Jakobsberg.
Sthlm har sina begränsningar vad gäller trafik och kommunaltrafik
Kan och kan... Beror ju på situationen. Bo och jobba nära pendeltåg eller tunnelbana så går det (oftast) snabbare att ta sej från norr till söder eller öster till väster och vice versa än med bil. Har man dessutom ett flexibelt jobb så funkar det ju att man ringer in och säger "blir sen, pendeltågen står stilla" de få gånger det händer, för även om tillförlitligheten på tågtrafiken i den här stan inte är den bästa så funkar den i 99 fall av 100.

Mitt råd till killen är att söka sej inom cykelavstånd från en tunnelbanestation, vilkensomhelst.

Vart ska du jobba?
Sthlm har sina begränsningar vad gäller trafik och kommunaltrafik.

Finns bra kvarter där också. Många bekanta som bor där.

Just Åkersberga till Jakobsberg är ju inte så krångligt med deras nya väg där!

Men man kan inte bo i åkersberga och jobba i haninge :/

Stockholm är bara skit. Då låter Uppsala bättre.

Ja faktiskt. Bostadsmarknaden är helt utslagen, folk lånar pengar som om de aldrig behövde betala tillbaka något.

Trafiken är skitdålig, väldigt många kör mot rött ljus, väldigt många struntar helt i att stanna vid stopplikt och det finns ingen som helst hänsyn till andra.

Kösituationen på vägarna är absurd, varför välja att sitta i kö 2 timmar/dag helt frivilligt ?

Allt kostar mer helt enkelt, nöjen, träning, mat, försäkringar osv.

Kort och gott, välj en annan stad.

Last edited:
Just Åkersberga till Jakobsberg är ju inte så krångligt med deras nya väg där!

Mitt på dagen och kvällen fungerar vägen fint, men i morgon trafiken och em så är det kö. Så som överallt i sthlm och dess förrorter.

Ja faktiskt. Bostadsmarknaden är helt utslagen, folk lånar pengar som om de aldrig behövde betala tillbaka något.

Trafiken är skitdålig, väldigt många kör mot rött ljus, väldigt många struntar helt i att stanna vid stopplikt och det finns ingen som helst hänsyn till andra.

Kösituationen på vägarna är absurd, varför välja att sitta i kö 2 timmar/dag helt frivilligt ?

Allt kostar mer helt enkelt, nöjen, träning, mat, försäkringar osv.

Kort och gott, välj en annan stad.

Ja välj Örebro istället
redneck2009.jpg

Jag tillbringade nyligen några dagar i Sthlm. Bodde hos syrran i Vasastan..

Staden är ju ganska ståtlig. En av få Svenska städer man kan känna någon form av historia när man går på gatorna. Skärgården är ju kanon också. Fast hur ofta är det tillräckligt bra väder för att hänga där ..

I övrigt så är allt skitdyrt, avstånden är enorma var man än ska nånstans. Antingen kostar det 500 spänn taxi för att åka till krogen, trots att man bor mitt i stan(polarna bor ju på andra sidan stan såklart), eller så får man sitta och svettas på en nedklottrad tunnelbana med fjunisar som spottar och svär..

Jag ser liksom ingen charm i det hela
Man är bara en myra i ett allt för stort och stressigt bo..

Jag glider hellre runt på cykeln bland kullerstenen i Lund, och faktiskt blir igenkänd och hälsad på ibland på stan

Trafiken är skitdålig, väldigt många kör mot rött ljus, väldigt många struntar helt i att stanna vid stopplikt och det finns ingen som helst hänsyn till andra..

Nu snackar du väl ändå i nattmössan?

I övrigt så är allt skitdyrt, avstånden är enorma var man än ska nånstans. Antingen kostar det 500 spänn taxi för att åka till krogen, trots att man bor mitt i stan(polarna bor ju på andra sidan stan såklart), eller så får man sitta och svettas på en nedklottrad tunnelbana med fjunisar som spottar och svär..

Du också. Avstånden är "enorma". I relation till vaddå? Vi snackar inte ljusår precis. Man går från ena änden av innerstan till den andra på mindre än en timma.

500 att åka taxi inom tullarna? Ledsen, men du har nog hoppat in i en riktig turk-bil.

Det går bra att cykla i Sthlm också. Här finns massor av cykelbanor.
Bussar har vi också som går kors och tvärs.

Vad är det egentligen med lantisar och Stockholm? :confused:

Last edited:
Fast det där med rödljuskörningar stämmer ju.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN