Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hur många har hojar som klarar sig med 0,7l/mil?
Gixxern har jag fått ner i 0.55, GSXen drar 0.3
Lugnt kört är det nog rätt många som drar under det om de skulle köra efter skyltarna och följa trafikrytmen.
Med all respekt men 400.an räknas inte som hoj, men som pendlarfordon som det trots allt handlar om passar den perfekt.
Fan vad jag måste gasa då med allt jag kört, för vad det än är räknar jag kallt med 0,8-1l/mil.
Haha, jag känner mig förnärmad, 0-100 på tio minuter en kvart.
Jag räknar kallt på 0.8, men lugn körning så drar den 0.55-0.65.
Framförallt så har ju hojar så fantastiskt avancerade avgasreningar, vars funktion aldrig någonsin åsidosätts av ägarna?![]()
Touche!
Hur pass vänlig mot miljön är en hoj egentligen? Senare har ju katalysatorer, men det var ju rätt sent de introducerades på hojmarknaden.
Å andra sidan körs de ju inte så många mil per år och används i princip endast under vår sommar och höst. Annat är det söderut i Europa där man faktiskt fortfarande använder hoj och moped som nyttofordon. Jag hade nog också gott över till att köra hoj eller moped om jag bodde i sådan trafikmiljö som är där nere.
Framförallt mopeder med tvåtaktsmotorer är ju miljögrisar av guds nåde...
Jag gissar att du kör 100 mil hoj innan du har släppt ut samma mängd skit som på en tenk med moppen.
Dom är ju i princip utrotade nu.
Är det lagkrav på katalysator nu (mc) ?
Vilka är utrotade?
Mopeder? Tvåtaktare?
Tvåtaktsmopeder ja?
Eller är det vanligt i norrland?
Vanligt över hela klotet oavsett land.

Jag slutade läsa efter "Bilen har blivit en konsumtionspryl för njutning snarare än ett nödvändigt transportmedel.". Den person som skriver så har inte satt foten utanför städerna eller pratat med en barnfamilj och har följaktligen ingen verklighetsförankring.![]()
Jag trodde alla moderna EU-moppisar var 4takt?![]()
Märkligt, min familj hade ingen bil när jag växte upp, och det gick hur fint som helst. Visserligen bodde vi i stan, men vi (två vuxna, två barn) gjorde resor till släktingar, skidorter och sommarställe tvärs över landet ett antal gånger årligen, och det gick hur bra som helst.
Nu har jag inte läst sida två.
Men
"Vi tror att det delvis beror på att människor med begränsad tillgång till bil anpassar sig genom att bosätta sig strategiskt. Det kan också bero på att de som börjar åka kollektivt upptäcker att svårigheterna är överdrivna. Vi vet från andra undersökningar att bilister som aldrig åker kollektivt har en överdrivet negativ uppfattning om kollektivt resande."
Kul att det inte längre ska bo något folk på landsbygden![]()
är ju viss humor.Vi vet från andra undersökningar att bilister som aldrig åker kollektivt har en överdrivet negativ uppfattning om kollektivt resande."
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |
|
|
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige
Äntligen är frågan om vem s... |
|
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige
Äntligen är frågan om vem s... |
|
|
|
Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”
Harley‑Davidson drar igång ... |
|
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!
Fabio Di Giannantonio är fö... |
|
|
The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!
Den 17 maj är det åter dags... |
|
|
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!
Foto: Karin Tornblom Pre... |
|
|
|
Allt om MC på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|
Bike på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |