Beskatta bort fetma!

Lite orättvist blir det väl ändå. För dom som inte är överviktiga blir ju också beskattade trots att dom kanske skulle "må bra" av några extra kilon.

Kanske en BMI-kontroll av varje person som handlar, så beskattas man efter hur överviktig man är
Tvångsmotion och bootcamp för alla som inte håller måttet.

Allvarligt mode on!
Beskatta bort problem har aldrig och kommer aldrig fungera, det är bara politiker och andra skygglappsbeprydda typer som tror på sånt.

Lite orättvist blir det väl ändå. För dom som inte är överviktiga blir ju också beskattade trots att dom kanske skulle "må bra" av några extra kilon.

Kanske en BMI-kontroll av varje person som handlar, så beskattas man efter hur överviktig man är
Tvångsmotion och bootcamp för alla som inte håller måttet.

Allvarligt mode on!
Beskatta bort problem har aldrig och kommer aldrig fungera, det är bara politiker och andra skygglappsbeprydda typer som tror på sånt.
Alla kroppsbyggare som har över 25 i BMI och är kraftigt deffade då? Då kommer dom ju också att straffskattas :gnissla

Snart kommer folk köpa mat på ebay och hoppas att den kommer igenom tullen... :rolleyes:

Fast hur gör man när det är så att vissa människor går ner
sig om man ger dem fri tillgång till en eller flera av dessa:
-Skitmat
-Tv
-Soffa
-Tobak
-Alkohol
-Illegala droger
-Tipskuponger
-Sex
-Tv-spel
-Internetforum

Vissa av dessa har vi ju (med begränsad framgång)
reglerat med hot om fängelse och social utstötning
samtidigt som andra är helt ok och fria.

Näe, dödstraff på allt är det enda rätta! :fakta

Vi kan börja med att Allsång på skansen och färdigkryddad flintastek!
Sedan bort med uppvärmda bostäder och stoppmöbler.

Vad fina vi kommer att bli! :rolleyes:

/e

Beskatta socker hårdare. Problem solved.

I Norge så har de ju hög sockerskatt, å runt Strömstad och andra handelsplatser med rimliga avstånd från norska gränsen så kryllar det av norrmän som bunkrar/hamstrar sockerprodukter.

hög skatt = minskad inkomst för lokala handlare
hög skatt = ökad smuggling
hög skatt = gynnar kriminella

Det är häftigt att betala skatt :huvet
(jämför med hur vi svenskar åker till bordershop för att tjäna några kronor och köper mer än vi behöver, mer fylla :banana )

Edit: kan man betala restskatt med en fettsugning i framtiden :D

Ja, för vi ser tydligt hur trenden "GÖR DET DYRARE" fungerar :rolleyes: Bensin kommer alltid konsumeras, trots sinnessjuka priser. Under krig och lågkonjunkturstider när mat och vatten ransoneras och pengar sparas så konsumeras tobak och godis i samma utsträckning som förr.

Och varför i helvete ska vi som kan sköta vår hälsa betala extra för tjockisar som inte vill göra något åt sin situation? :va I USA finns problematiken att snabbmat tyvärr är billigare än frukt, grönsaker och nyttiga produkter vilket gör fetman till lite av en klassfråga, men i Sverige kan vi knappast klaga på något sådant.

I Norge så har de ju hög sockerskatt, å runt Strömstad och andra handelsplatser med rimliga avstånd från norska gränsen så kryllar det av norrmän som bunkrar/hamstrar sockerprodukter.

hög skatt = minskad inkomst för lokala handlare
hög skatt = ökad smuggling
hög skatt = gynnar kriminella

Det är häftigt att betala skatt :huvet
(jämför med hur vi svenskar åker till bordershop för att tjäna några kronor och köper mer än vi behöver, mer fylla :banana )

Edit: kan man betala restskatt med en fettsugning i framtiden :D

MEN! Hur många tjocka norrmän har du sett?

MEN! Hur många tjocka norrmän har du sett?
Kort svar: MASSOR :D

Tyvärr, i samband med sommarboende i Strömstad så fanns det flera tjocka norrmän/norskor än svenskar/or dessutom var barn/ungdomsfetman högre för de som kom från norge.

Obsa, ej statiskiskt bevisat, bara synintryck och reflektion.

Å andra sidan har de ju en annan kosthållning där, mer snabbmat/mackor, sämre luncher än vad vi har.

Vi har ju en McDonaldsgeneration också, pizza, hamburgare, kebab you name it.

Tyvärr, i samband med sommarboende i Strömstad så fanns det flera tjocka norrmän/norskor än svenskar/or dessutom var barn/ungdomsfetman högre för de som kom från norge.

Obsa, ej statiskiskt bevisat, bara synintryck och reflektion.
Å andra sidan är kanske det där med att åka till Sverige och handla är lite för norrmannen ungefär som för svensken att åka till Ullared. Lite whitetrashigt alltså. Och de norrmän som handlar i Sverige kanske således inte är representativa för hela den norska befolkningen.

Last edited:
Själv stör jag som kör LCHF-diet mig lite på danskarnas fettskatt. Måtte inte denna farsot komma över gränsen..

Fy fan att behöva få med det i deklarationen.

Och då ska dina mått och vikt komma upp vid varje kreditkontroll med tycker jag. Då hade folk börjat tänka på "bikinilinjen" lite mer och vi hade bara haft snygga människor :)

Själv stör jag som kör LCHF-diet mig lite på danskarnas fettskatt. Måtte inte denna farsot komma över gränsen..

Funkar LCHF bra?

Jag kör den här HCHF och det funkar fan inte alls :huvet

Vilken tur att jag har slutat med högbeskattad tobak, då har jag råd att fylla tomrummet efter tobaken med godis och chips.

ähh va fan, låt folk sköta sig själva..

utan närmare eftertanke känns det som om folk vill att vi skall leva i nån jävla kombination av fascist o kommunist stat i detta land. Alternativet är att man är så förbannat pk att man skall gotta in sig i ett dunfodral med alla andra o glida längs en regnbåge fylld med kramgoakatter.

Enda ansvaret vi har är o infrågasätta på ett konstruktivt sätt o tänka själva..

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN