Beskatta bort fetma!

Själv kör jag det för att minska den mycket påtagliga diabetesen, samt slippa hjärt/kärl-sjukdomar :tummenupp

Diabetes är det nog rätt modell för.
Hjärt/kärlsjukdommar är nog inte så farligt heller om man håller koll på vilken sorts fett man stoppar i sig.
Men jag är lite orolig för gikt.
Hustrun käkar lchf (med gott resultat), men jag försöker få över henne på GI.
Överdrifter är sällan bra.

Diabetes är det nog rätt modell för.
Hjärt/kärlsjukdommar är nog inte så farligt heller om man håller koll på vilken sorts fett man stoppar i sig.
Men jag är lite orolig för gikt.
Hustrun käkar lchf (med gott resultat), men jag försöker få över henne på GI.
Överdrifter är sällan bra.

Egentligen kör jag inte strikt, utan försöker bara lägga tyngdpunkten på fett och protein. Stora problemet med LCHF är väl hur man luktar, 4h efter dusch så luktar man som efter en festival..

Egentligen kör jag inte strikt, utan försöker bara lägga tyngdpunkten på fett och protein. Stora problemet med LCHF är väl hur man luktar, 4h efter dusch så luktar man som efter en festival..

Men då lutar det väl mer åt GI?
Jag är inte det minsta insatt.

Funkar LCHF bra?

Jag kör den här HCHF och det funkar fan inte alls :huvet

Vilken tur att jag har slutat med högbeskattad tobak, då har jag råd att fylla tomrummet efter tobaken med godis och chips.

Släng in arbetslöshet i ekvationen så får du se på undervärk! Alltid haft svårt att gå upp i vikt, men med HCHF, arbetslöshet och en släng senilbullemi så har jag lyckats gå upp 5 kg på 5 månader.

Släng in arbetslöshet i ekvationen så får du se på undervärk! Alltid haft svårt att gå upp i vikt, men med HCHF, arbetslöshet och en släng senilbullemi så har jag lyckats gå upp 5 kg på 5 månader.

Personligen slängde jag in att sluta snusa istället, det är grejor det, man sväller som en zeppelinare.

Personligen slängde jag in att sluta snusa istället, det är grejor det, man sväller som en zeppelinare.

Ja du. Som ett lik i solen.
Äckligt är vad det är. Jag vet vad jag talar om. Kanske skulle man börja både snusa och röka igen.

Ja du. Som ett lik i solen.
Äckligt är vad det är. Jag vet vad jag talar om. Kanske skulle man börja både snusa och röka igen.

Det jävliga är att jag åt lite godis i början, men insåg att det skulle leda till svullnad, så jag slutade med det.

Nikotinsuget omvandlar fan luft till fettvävnad :mad:

Det jävliga är att jag åt lite godis i början, men insåg att det skulle leda till svullnad, så jag slutade med det.

Nikotinsuget omvandlar fan luft till fettvävnad :mad:

Yepp. Man blir fet av ingenting. Tricket är att äta mindre när man slutar, men både du och jag vet ju att man äter mer istället....

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN