Xyrons Gsxr ska överladdas

Vad tror turbo gurusarna som Andersson och peterpain m.fl om att sätta kkk27 hybrid agget på min, blir det obrukbart och laddet kommer komma jättesent eller skulle det fungera?

Hörde att turbo kolvar samt stakar inte var hållbart i längden till hayabusan, är det samma till 1000cc? Hade varit skönt att bara få dit en topplockspackning istället för 3 om man ska öka ännu mera i ladd...


// Fundersam norrlänning...

muahaha turboguru men tack iallafall:Bugar
på min 1100 så blev det en markant skillnad från mitshu agget till kkk snurran.mkt mer vrid o mer lättkörd
motorn känns bara stooor till det hjular inte som med mitshun då det hoppar och far hela tiden

så bygg bara,det är fräääänt och går fan så mycket bättre
om grejjerna håller det vet jag inget om då jag inte har mekat finhojj

mvh peter
 
Last edited:
Jasi en liten uppdatering är väll egentligen på plats även om det inte händer så mycket. Det renoveras och målas gips i garaget, bakdäcken räcker inte speciellt länge och två dagar bankörning på midlanda har jag hunnit med..

En liten fågel har dock viskat att det ska snart lastas en hayabusa nere i "wannabe danmark" och sikta på piteå här i slutet av veckan. Ska bli kul att få fler turbosjuka människor på besök. Om man bara kan förstå vad de säger :D
 
Tar dom den po en rullebör kanske?

Jajemensan kommer fram 2013:tummenupp

Jasi en liten uppdatering är väll egentligen på plats även om det inte händer så mycket. Det renoveras och målas gips i garaget, bakdäcken räcker inte speciellt länge och två dagar bankörning på midlanda har jag hunnit med..

En liten fågel har dock viskat att det ska snart lastas en hayabusa nere i "wannabe danmark" och sikta på piteå här i slutet av veckan. Ska bli kul att få fler turbosjuka människor på besök. Om man bara kan förstå vad de säger :D

Hörde att dom ville ha lite hojar som gick nått uppe i piteå så får väl komma upp med busan och visa var skåpet ska stå:D:D:D
 
Last edited:
Häruppe finns det turbohojar i varenda lada, de är fler än myggen...:)

Nu jefflar nicke nyfiken, vart ska vi fara på utflykt imorrn då?
Har fixat lite mer hk i garaget, 2 fordon och vi landar på 600hk med aktuella laddtryck :yoparty
 

Bifogat

  • 20110728540.jpg
    20110728540.jpg
    230.6 KB · Visningar: 297
Ett lite tips ang koppling, Gsxr 1000 01-04 har en tendens att orginalkorgen kan explodera när det överstiger 200hk..
Så håll koll på sprickor.

Nu ska jag gå och köpa ett aggregat till vintern och allt är ditt "Fel":D
 
Här kommer lite bilder på min svetsade lockup
 

Bifogat

  • sara2010 dubbleter+ nya 383.jpg
    sara2010 dubbleter+ nya 383.jpg
    236.7 KB · Visningar: 155
  • sara2010 dubbleter+ nya 384.jpg
    sara2010 dubbleter+ nya 384.jpg
    235.6 KB · Visningar: 133
  • sara2010 dubbleter+ nya 385.jpg
    sara2010 dubbleter+ nya 385.jpg
    237.5 KB · Visningar: 137
  • sara2010 dubbleter+ nya 386.jpg
    sara2010 dubbleter+ nya 386.jpg
    237.6 KB · Visningar: 140
Ett lite tips ang koppling, Gsxr 1000 01-04 har en tendens att orginalkorgen kan explodera när det överstiger 200hk..
Så håll koll på sprickor.

Nu ska jag gå och köpa ett aggregat till vintern och allt är ditt "Fel":D
Hur modifierar de kopplingen för att göra vettiga starter i dragracingen med dessa bågar?

Här kommer lite bilder på min svetsade lockup
Min koppling ser inte alls likadan ut :/
 
Last edited:
Idag har jag varit ute och justerat laddtrycket beroende på växlar, så nu har jag fått mitt 1,0bar på 6ans växel.
Har ungefär 0,6bar på 1-2an(får inte ner det mer),
0,7bar på 3an
0,8bar på 4an
0,95bar på 5an
1,0bar på 6an

Däremot tyckte inte mitt bakdäck om den injusteringen, börjat lossna stora gummibitar från däcket, ska fota imorrn när det är lite ljusare ute... :näsblod

Pratade även en del med Mr.Helmut då jag inte justerat så mycket i ecu:n tidigare, hörde då att turbo andersson mappat mot 12,3~12,4 i AFR.

Tänker lite högt, vi justerade in min mot 0,85 lambda men då jag sitter och försöker titta på displayen (har inte lyckats installera log download programmet än.. ) medan jag kör ligger lambda mellan 0,85 och 0,77 som lägst. Detta gör att den går fett?, alltså finns det mer att hämta? För visst motsvarar 0,85 lambda 12,5 i AFR?
 
Last edited:
Däremot tyckte inte mitt bakdäck om den injusteringen, börjat lossna stora gummibitar från däcket, ska fota imorrn när det är lite ljusare ute... :näsblod

Man måste krossa ägg om man skall göra en omelett...:)
 
0.85 lambda = 0.85 x ca 14.7 = AFR 12.5 ... Alla rätt i den matteuppgiften, min unge vän:tummenupp

Min erfa är att moderna förbränningsrum i sugmotorer ger mest effekt vid AFR ca 13.1 . Men jag vet att Brink, Andersson m fl avskyr för mager blandning speciellt på turbomotorer, dels varierar AFR beroende på temp m.m. , dels ökar temperaturen hos avgaser och i förbränningsrummet.

Så Du kanske bommar 1-3% effekt vid AFR 12-12.5. Å andra sidan kanske inte de pållarna är värda att Du skjuter motorn vid ogynsamma förhållanden?

Jag skulle nog försöka hålla mig under AFR 12.5 baserat på deras rekommendationer.

Mina 2p

Idag har jag varit ute och justerat laddtrycket beroende på växlar, så nu har jag fått mitt 1,0bar på 6ans växel.
Har ungefär 0,6bar på 1-2an(får inte ner det mer),
0,7bar på 3an
0,8bar på 4an
0,95bar på 5an
1,0bar på 6an

Däremot tyckte inte mitt bakdäck om den injusteringen, börjat lossna stora gummibitar från däcket, ska fota imorrn när det är lite ljusare ute... :näsblod

Pratade även en del med Mr.Helmut då jag inte justerat så mycket i ecu:n tidigare, hörde då att turbo andersson mappat mot 12,3~12,4 i AFR.

Tänker lite högt, vi justerade in min mot 0,85 lambda men då jag sitter och försöker titta på displayen (har inte lyckats installera log download programmet än.. ) medan jag kör ligger lambda mellan 0,85 och 0,77 som lägst. Detta gör att den går fett?, alltså finns det mer att hämta? För visst motsvarar 0,85 lambda 12,5 i AFR?
 
Appselut <tm_madicken> finns det mer att hämta - en näve aluminium-slusch från botten av oljetråget! ;-)

3burntpistons.jpg


Fast ovanstående är från lustgas när jag inte hade full pejl på prylarna.
 
Appselut <tm_madicken> finns det mer att hämta - en näve aluminium-slusch från botten av oljetråget! ;-)

3burntpistons.jpg


Fast ovanstående är från lustgas när jag inte hade full pejl på prylarna.
Det får man hoppas att man slipper, men som sagt justera in den så man ligger på lambda 0,85 i den mån det går kan ju inte vara negativt?

Hur mycket törs man egentligen ladda och vilket komp ska man sikta på?
När jag surrade med Helmut hade turbo andersson konstaterat att 1,1bar inte var någon fara att det går att skruva upp ändå lite till på hans maskin medans MCX Erik inte tyckte att jag skulle gå över 1,0bar på min motor... varför?

Vad har du för komp Alex?

:tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back
Top