Köper Veyron som svenssons köper Alhgrens bilar

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
http://www.teknikensvarld.se/nyheter/110815-8-bugatti-1-kund/index.xml

Kund köper åtta Bugatti Veyron
Mitt i brinnande finanskris och börsras rapporteras att en kund i Mellanöstern ha köpt åtta exemplar av Bugatti Veyron för dryga elva miljoner kronor styck.

Bugatti Veyron är bilen som gått så långt i att vara en superbil att begreppet hyperbil ligger närmare till hands. Även priset är extremt, men när mycket fått mest verkar inga ytterligheter finnas längre. Men det är inte utan att man lyfter på ögonbrynen när man hör nyheten om att en kund köpt åtta exemplar av bilen.

Det var i en intervju med Bugattis vd Wolfgang Dürheimer som Bugatti-chefen berättade att en privat kund boende i Mellanöstern lagt en order på åtta exemplar av Bugatti Veyron. Två stycken tänkte han behålla själv och de resterande sex ska han dela ut till sina kompisar.

– Jag har aldrig i mitt liv sett någon köpa åtta bilar på en gång, säger Dürheimer i intervjun med holländska tidningen Telegraaf.

Bugatti-chefen berättade även att det finns utrymme för att klämma ut ännu mer effekt ur motorn i Grand Sport. Men motorn från Super Sport är för kraftfull för att cabrioleten Grand Sports chassi ska palla all effekt.

– 1 200 hästkrafter är för mycket, men mer än 1 001 hästkrafter är säkert möjligt.

Av den planerade serien på 150 bilar har Bugatti lyckats kränga 40 stycken. När lyxlimousinen Galibier (som kanske kommer komma att heta Royale) kommer runt årsskiftet 2013/2014 är det inte säkert att alla bilar sålts. Om man inte lyckas snacka in sig lite till hos en viss Bugatti-entusiast i Mellanöstern så klart…

Av: Olof Adlercreutz
Datum: 2011-08-15

Inte tänkt vara allt för deppig, men det hela får mig att mer tänka på alla som svälter ihjäl i Afrika, alla kartell/maffia- och knarkrelaterade problem i Sydamerika....
Och en liten liten tanke på USAs finansiella problem samt Italiens och Spaniens..... och kaoset i England....

Men det är ju kul att det går bra för någon :rolleyes: :va

Så för att beställaren är framgångsrik är han ett svin när han köper 8 bilar när folk svälter?

Klart han är om man är kommunist.

À då förstår jag. Ska aldrig bli framgångsrik själv då i nordiska länder.

Vi skänker och skänker miljarder men för fan folk dör ändå.

Va glada för att biltillverkaren kan överleva krisen nu när de får 88 miljoner :)

vore ju grymt med en youtube film på 8 veyrons fullmatade med hattifnatter som kör som galningar ute i öknen :D

Va glada för att biltillverkaren kan överleva krisen nu när de får 88 miljoner :)

Nej då, jag uppskattar framgångar, både för mig själv och andra. Men kan inte låta bli att fundera på den sneda fördelning av pengar och välfärd här i världen, speciellt med tanke på att vissa individer/prinser troligtvis inte gjort något för att direkt förtjäna dessa enorma summor (förutom att föddas in i en familj som bestämmer över oljan och därmed har USA bakom sin rygg och deras (före detta? hehe) pengar)

"Ska aldrig bli framgångsrik själv då i nordiska länder." <--- är det ens möjligt med våra trevliga skatter och avgifter och mentaliteten det inbringar? :tungan ;)

Fasen vad jag blev sugen på ahlgrens bilar nu. Men de har ju så många sorter nu för tiden, svårt val. :gnissla

Visst är livet orättvist. Har du fel föräldrar och födds i fel land så är det rätt tufft liv man har framför sig. Det räcker inte med lite framåtanda för att en afrikan född nånstans i öken ska kunna köpa ett antal veyronbilar senare i livet.

"Trösten" för oss "vanliga" är när man kollar in kändisarna från hollywood som trots allt är mångmiljonärer, inte verkar inte speciellt lyckliga när de super och knarkar bort sina liv.

...så jag är rätt nöjd att kunna köpa 8 påsar ahlgrens bilar när jag vill, kontant och utan problem.

Last edited:

de går back på varje bil de säljer, do the math :tummenupp

Jo vissa har råd med bilar för 88 mille, jag själv har inte råd med denna månads hyra.

Man blev inte som man skulle.

Bäst o rasta tösen snart så man tänker på annat när man far fram :D

tja... nån har uppenbarligen glädje av att bensinen är uppe i nästan 15 kr/litern...

http://www.teknikensvarld.se/nyheter/110815-8-bugatti-1-kund/index.xml

Inte tänkt vara allt för deppig, men det hela får mig att mer tänka på alla som svälter ihjäl i Afrika, alla kartell/maffia- och knarkrelaterade problem i Sydamerika....
Och en liten liten tanke på USAs finansiella problem samt Italiens och Spaniens..... och kaoset i England....

Men det är ju kul att det går bra för någon :rolleyes: :va

Trodde att man inte kunde beställa en Veyron, man blev ombedd om man ville köpa. Det var ju lite av grejen med dom, nyrika fick köpa beggade från Volkswagens favorit personer. Fast han kanske köpte åtta beggade . XD
(sen påstods det ju att VAG förlorade 5mille per bil)

Nej då, jag uppskattar framgångar, både för mig själv och andra. Men kan inte låta bli att fundera på den sneda fördelning av pengar och välfärd här i världen, speciellt med tanke på att vissa individer/prinser troligtvis inte gjort något för att direkt förtjäna dessa enorma summor (förutom att föddas in i en familj som bestämmer över oljan och därmed har USA bakom sin rygg och deras (före detta? hehe) pengar)

"Ska aldrig bli framgångsrik själv då i nordiska länder." <--- är det ens möjligt med våra trevliga skatter och avgifter och mentaliteten det inbringar? :tungan ;)

Lifes a bitch. Han är inte värre än vilken jehovas som helst så. Vi föds olika och får leva på de viset. Vi i Sverige kan gotta oss åt att vi faktiskt har de så fint ställt. Även om du är fattig så behöver du inte hamna på gatan utan mat.
Vi föder bara problem för svältande men de tillhör en annan kategori =).

Jo klart man kan bli framgångsrik i sverige. Var duktig på något, skaffa ett konto i ett annat land där du inte har avgifterna och sen skatta för en liten del i sverige bara.

=). De är makt att kunna lägga upp en beställning på 8 sådana bilar så är de liksom.

de går back på varje bil de säljer, do the math :tummenupp

En bil på 11 miljoner, nu är jag inte insatt i bugatti direkt men de kan knappast gå bak på material/arbetskostnad. Så vad är de som kostar ? De lär ju ha former och egna verktyg för det.

Last edited:
En bil på 11 miljoner, nu är jag inte insatt i bugatti direkt men de kan knappast gå bak på material/arbetskostnad. Så vad är de som kostar ? De lär ju ha former och egna verktyg för det.

Har också funderat över detta, och det måste ju nästan vara så att om de säljer det budgeterade antalet bilar så täcks inte utvecklingskostnaderna. Men att de just går back på att sälja en bil har jag mycket svårt att tro.

Har också funderat över detta, och det måste ju nästan vara så att om de säljer det budgeterade antalet bilar så täcks inte utvecklingskostnaderna. Men att de just går back på att sälja en bil har jag mycket svårt att tro.

Nej jag är helt förvirrad. De har kränkt 40 bilar av den serien de ska göra. Dvs 440 mille. Var de inte lirar de vill jag verkligen ha förklarat för mig.

Utvecklinskostnaderna var ju skyhöga om man räknar på hur få som kan säljas, men dom räknade väl med att gå plus när dom hade sålt ett gäng har jag för mig.

Jag kan hålla med TS lite. Hade Bill Gates varit bil-entusiast och gjort samma sak hade jag tyckt det var coolt. Men det blir mest smaklöst när någon som i sak inte står för något produktivt sitter på så mkt pengar som går till så världsliga saker i en tid som denna.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN