http://www.teknikensvarld.se/nyheter/110815-8-bugatti-1-kund/index.xml
Inte tänkt vara allt för deppig, men det hela får mig att mer tänka på alla som svälter ihjäl i Afrika, alla kartell/maffia- och knarkrelaterade problem i Sydamerika....
Och en liten liten tanke på USAs finansiella problem samt Italiens och Spaniens..... och kaoset i England....
Men det är ju kul att det går bra för någon

Kund köper åtta Bugatti Veyron
Mitt i brinnande finanskris och börsras rapporteras att en kund i Mellanöstern ha köpt åtta exemplar av Bugatti Veyron för dryga elva miljoner kronor styck.
Bugatti Veyron är bilen som gått så långt i att vara en superbil att begreppet hyperbil ligger närmare till hands. Även priset är extremt, men när mycket fått mest verkar inga ytterligheter finnas längre. Men det är inte utan att man lyfter på ögonbrynen när man hör nyheten om att en kund köpt åtta exemplar av bilen.
Det var i en intervju med Bugattis vd Wolfgang Dürheimer som Bugatti-chefen berättade att en privat kund boende i Mellanöstern lagt en order på åtta exemplar av Bugatti Veyron. Två stycken tänkte han behålla själv och de resterande sex ska han dela ut till sina kompisar.
– Jag har aldrig i mitt liv sett någon köpa åtta bilar på en gång, säger Dürheimer i intervjun med holländska tidningen Telegraaf.
Bugatti-chefen berättade även att det finns utrymme för att klämma ut ännu mer effekt ur motorn i Grand Sport. Men motorn från Super Sport är för kraftfull för att cabrioleten Grand Sports chassi ska palla all effekt.
– 1 200 hästkrafter är för mycket, men mer än 1 001 hästkrafter är säkert möjligt.
Av den planerade serien på 150 bilar har Bugatti lyckats kränga 40 stycken. När lyxlimousinen Galibier (som kanske kommer komma att heta Royale) kommer runt årsskiftet 2013/2014 är det inte säkert att alla bilar sålts. Om man inte lyckas snacka in sig lite till hos en viss Bugatti-entusiast i Mellanöstern så klart…
Av: Olof Adlercreutz
Datum: 2011-08-15
Inte tänkt vara allt för deppig, men det hela får mig att mer tänka på alla som svälter ihjäl i Afrika, alla kartell/maffia- och knarkrelaterade problem i Sydamerika....
Och en liten liten tanke på USAs finansiella problem samt Italiens och Spaniens..... och kaoset i England....
Men det är ju kul att det går bra för någon