Köper Veyron som svenssons köper Alhgrens bilar

300st sålda, så lite klirr har dom fått i kassan med en produktionskostnad på ett par hundra tusen per bil.

Nej jag är helt förvirrad. De har kränkt 40 bilar av den serien de ska göra. Dvs 440 mille. Var de inte lirar de vill jag verkligen ha förklarat för mig.

Utvecklingen.
Maskiner.
Personal.

Kan tänka mig att utvecklingen av denna bil, med ritningar, framtagning av nya matrial, nya delar och nya detaljer tär på plånboken. Det tar ju ett par år att få fram en sådan bil. Samt ett antal ingenjören etc etc som ska rita och prova fram delar.

Utvecklingen.
Maskiner.
Personal.

Kan tänka mig att utvecklingen av denna bil, med ritningar, framtagning av nya matrial, nya delar och nya detaljer tär på plånboken. Det tar ju ett par år att få fram en sådan bil. Samt ett antal ingenjören etc etc som ska rita och prova fram delar.

Som alla andra bilar. Men de säljer bilar som folk har råd med. Första modellen av superbil förstår jag att de kostar pengar som fan. Men andra modellen kan knappast kosta lika mycket. Så att de går back känns jättelustigt.
Koenigsegg gick också back när han började, men han har ju fått de på pluss om de inte ändrat sig igen.

Jag har hört att allt monteras för hand med skräddarsydda beställningar av inredning osv som gör att det blir dyrt.

Som alla andra bilar. Men de säljer bilar som folk har råd med. Första modellen av superbil förstår jag att de kostar pengar som fan. Men andra modellen kan knappast kosta lika mycket. Så att de går back känns jättelustigt.
Koenigsegg gick också back när han började, men han har ju fått de på pluss om de inte ändrat sig igen.

Koenigsegg är ju dock en mycket simplare bil så utvecklingskostnaderna är ju mycket låga jämfört med folkan.

Tror knappast Koenigsegg går plus "totalt" sett med tanke på hur många delägare som pumpat in pengar i företaget genom åren så tar det nog en stund innan företaget står på plus även om de för närvarande gör "gröna siffror".

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN