Buell-tråden

  • Thread starter Dark_Messenger
  • Start date

Airstrikemike

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2011
Ort
Hjälteby
Hoj
2007, Buell XB12Ss
Hey!
Eftersom att alla här är så mycket mer insatta än mig på buellen så undrar jag om jag kan få lite tips. om det finns någon kunnig så borde detta vara en busenkel sak. Jag har en svensksåld XB12Ss -07 röd... vad jag vill är ha luft, ljud och emc. (Jardine låter lite mycket för mina grannar när jag kör till jobbet, kanske går att fixa med en QMI).
Så jag skulle verkligen uppskatta om ni kan guida mig till ett ok köp. klistra in länkar till ebay, så köper jag... Oerhört tacksam för svar! och nej, jag kan inte bara titta runt på andra forum för det står olika överallt.
 

pellefett

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Skogen
Hoj
Buell 1125CR
Hey!
Eftersom att alla här är så mycket mer insatta än mig på buellen så undrar jag om jag kan få lite tips. om det finns någon kunnig så borde detta vara en busenkel sak. Jag har en svensksåld XB12Ss -07 röd... vad jag vill är ha luft, ljud och emc. (Jardine låter lite mycket för mina grannar när jag kör till jobbet, kanske går att fixa med en QMI).
Så jag skulle verkligen uppskatta om ni kan guida mig till ett ok köp. klistra in länkar till ebay, så köper jag... Oerhört tacksam för svar! och nej, jag kan inte bara titta runt på andra forum för det står olika överallt.

http://www.americansportbike.com/Exhaust_Shootout.html

Kanske lite lättare att besluta vad du vill/behöver ha
 

mángi

Medlem
Gick med
28 Jun 2010
Ort
i ett litet hus
Hoj
2003. Kawasaki ZZR 1200
billiga 1125r

hej.
ser till min förvåning knappt inkörda 1125r på blocket till vrakpriser !
hur kommer det sig att 1125R är så billig ?
är det något fel man skall se upp med eller vad är det frågan om ?
Vet att det är Rotax motor och inte HD´s ... något annat ?
är det verkligen HD motorn man är ute efter eller wtf ?
Verkar för mig väldigt mycket hoj för pengarna.
såg nyligen såldes en 08 i Bromölla för typ 47000 !!!
nu ligger det en 09:a begärt pris 59000 !
en hoj som fått mycket bra betyg i tester på både bana som väg...
lätt, smidig och kul hoj. inget fel på utseendet heller, smaksak visserligen men va fan, fattar nada.

köper man hoj i sverige med ett sånt otroligt svenneförnuft, att skulle det finnas den minsta risk att en reservdel inte finns på hyllan i närmaste mc handlare närmaste 10 åren så kroknar man ?
kan det vara så prettigt ?
och det btw medans allt annat beställer man på nätet....
konstigt
 

kebarb

Sporthojsnörd
Gick med
9 Jan 2010
Ort
ÖSD
Hoj
FZ6 2007 & 1125CR & MT03 & MT09
Jag har observerat detta fenomen en längre stund, 47000:- för en sån cykel är ganska Ok pris faktiskt. Men det finns ju också de som haft sina 1125CR ute för 75000:- och det är ju närmast ett fantasipris på en modell från ett företag som inte tillverkar längre.

Om svarta CR modellen funnits för under 50 loppor hade jag köpt på en gång!

//K

hej.
ser till min förvåning knappt inkörda 1125r på blocket till vrakpriser !
hur kommer det sig att 1125R är så billig ?
är det något fel man skall se upp med eller vad är det frågan om ?
Vet att det är Rotax motor och inte HD´s ... något annat ?
är det verkligen HD motorn man är ute efter eller wtf ?
Verkar för mig väldigt mycket hoj för pengarna.
såg nyligen såldes en 08 i Bromölla för typ 47000 !!!
nu ligger det en 09:a begärt pris 59000 ! .....
konstigt
 

Hogkiller

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2010
Ort
Åvall
Hoj
2009 Buell 1125 CR, 2008 Buell 1125 R, 1999 Yamaha Dragstar 1100 XVS, 1993 Honda CBR 600 F, 2008 SMC 300......samt en Qvarna gräsklippare...
Jag har observerat detta fenomen en längre stund, 47000:- för en sån cykel är ganska Ok pris faktiskt. Men det finns ju också de som haft sina 1125CR ute för 75000:- och det är ju närmast ett fantasipris på en modell från ett företag som inte tillverkar längre.

Om svarta CR modellen funnits för under 50 loppor hade jag köpt på en gång!

//K

Jag lovar dig att min CR köper du inte....inte för att den är för dyr för dig....mest för att jag inte säljer den. :D
 

kebarb

Sporthojsnörd
Gick med
9 Jan 2010
Ort
ÖSD
Hoj
FZ6 2007 & 1125CR & MT03 & MT09
Jag lovar dig att min CR köper du inte....inte för att den är för dyr för dig....mest för att jag inte säljer den. :D

=)

Kan tänka mig det.

Jag är svinigt sugen på en 1125CR och slänga på Speed Of Color kåpan på den, samt det högre styret och S bakdelen.

//K
 

Jama

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
Alingsås
Hoj
Kawasaki ZX-9R -01, Aprilia V4R APRC -11
Är grymt nöjd med min CR, blev förbannat högljudd med HMF system och ECM bara!
Men det finns ju alltid öronproppar att använda.

Satte på high bar för några månader senare, busig blev ännu busigare! Kommer du över en till bra pris så slå till:)
 

Semarsei

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2011
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
2009, Buell 1125 CR
High bar

Är grymt nöjd med min CR, blev förbannat högljudd med HMF system och ECM bara!
Men det finns ju alltid öronproppar att använda.

Satte på high bar för några månader senare, busig blev ännu busigare! Kommer du över en till bra pris så slå till:)

Hur mycket jobb var det för att byta? Har du köpt styre med nya kablar eller har du använt de gamla kablarna till alla reglage? Gå i samma planer nämligen.
 

pellefett

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Skogen
Hoj
Buell 1125CR
Körde 1 månad 2009 med clubman styret innan jag bytte till ett mera upprätt styre, blev en helt annan hoj, iof så satte jag samtidigt på komfort sadeln o " droppade" fotpinnar samt en Laminar läpp ,grymt nöjd
 

kebarb

Sporthojsnörd
Gick med
9 Jan 2010
Ort
ÖSD
Hoj
FZ6 2007 & 1125CR & MT03 & MT09
Hur mycket jobb var det för att byta? Har du köpt styre med nya kablar eller har du använt de gamla kablarna till alla reglage? Gå i samma planer nämligen.

Jag undrar precis samma sak, ställde frågan några sidor tillbaka i tråden men fick inget svar?

Är det möjligt att bara skifta styret, eller måste man ge sig på broms/kopplingsslangar och kablage till gasen?

Kan man slänga på vilket styre man vill eller är ett Buell för denna modell att föredra?

//K
 

Semarsei

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2011
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
2009, Buell 1125 CR

pellefett

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Skogen
Hoj
Buell 1125CR
Jag undrar precis samma sak, ställde frågan några sidor tillbaka i tråden men fick inget svar?

Är det möjligt att bara skifta styret, eller måste man ge sig på broms/kopplingsslangar och kablage till gasen?

Kan man slänga på vilket styre man vill eller är ett Buell för denna modell att föredra?

//K

Om jag inte minns helt fel, så är vajrarna från clubman styret kortare och så var nog vinkeln på justeringen lite annan så dom går inte att använda, men slangarna borde man kunna använda. Jag lät iof tillverka nya slangar hos den lokale slang tillverkaren. Bara styret är "konat" 28-29/22 så funkar vilket som helst, inom vissa gränser (längden på original vajer/slang)
Och som Jama skrev på sid 164, så var det lite mekigt att få vajrarna rätt dragna så att dom inte kärvade.
 

Kenny_kx

På Tjuvjakt
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Bergshamra
Hoj
Buell
hej.
ser till min förvåning knappt inkörda 1125r på blocket till vrakpriser !
hur kommer det sig att 1125R är så billig ?

Det beror mest på att vissa handlare fick lite panik då H-D lade ner Buell och EB gick sin egen väg... (lång historia) men man tokdumpade priserna för att få sålt de Buell som stod i butiken och tog smällen..

Alla gjorde inte så men anledningen till att du kan hitta grymma fynd till vrakpriser är att många handlare hakade på trenden...

Personligen är jag inte så glad att det blev som det blev.. men läget är som det är och kan du köpa en fin Buell till ett bra pris så gör det :nicka
 

pellefett

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Skogen
Hoj
Buell 1125CR

Bifogat

  • 2010 Buell 1125CR.jpg
    2010 Buell 1125CR.jpg
    23 KB · Visningar: 84
  • BUELL 1125CR 2010.jpg
    BUELL 1125CR 2010.jpg
    77.6 KB · Visningar: 81

max_0505

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
2009, Buell XB12Ss
Mappning

Funderar på att köpa en kabel och mappa själv. Såg att det blir väldigt mycket billigare att göra det själv.

Är det svårt att mappa själv?
Finns det färdiga mappar att lägga in eller måste dem skräddarsys för modellen i fråga?

/ Max
 

kebarb

Sporthojsnörd
Gick med
9 Jan 2010
Ort
ÖSD
Hoj
FZ6 2007 & 1125CR & MT03 & MT09
Utan att veta till 100%, så ser det ganska "original" ut

Det ser väldigt likt ut på den bilden, det är säkert styret som gör det, jag har bara tittat på modellen med det andra styret, och då ligger nog kablaget mer baköver..

//K
 

Jama

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
Alingsås
Hoj
Kawasaki ZX-9R -01, Aprilia V4R APRC -11
Hur mycket jobb var det för att byta? Har du köpt styre med nya kablar eller har du använt de gamla kablarna till alla reglage? Gå i samma planer nämligen.

Det tog ca 3-4 timmar, inte jättesvårt men lite meckigt att få vajrar att löpa fritt och inte riskera att få gashäng!

Vad jag vet så måste man även byta vajrar då de till clubman styret är för korta. Samma sak gäller även hydralslangar till bromsar.

Det enda som jag inte fixade var att få de barends i plast som medföljde monterade? Satte på några andra i metall istället!

Tappade min passagerar sadel idag :huvet
Nån som vet vart man köper en ny till bra pris:confused:
 
Last edited:
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top