Hojtjuv gripen i Bromma

Jag önskar att det vore som i vissa delstater i USA att om någon olovligen beträder din mark och/eller försöker tillgripa något som tillhör dig så har du rätt att skjuta personen i fråga utan att få straff för det.

I dagens Sverige så är det ju brottslingarna det är synd om och det är de som ska ha hjälp och skydd m.m. medan brottsoffret kan se sig om där ljuset inte finns efter hjälp och skydd, och skulle man skydda sin egendom, att exempelvis hota eller slå personen i fråga så åker man dit diReCkt för olaga hot alt. misshandel medan den kriminelle, som faktiskt började, får i högsta fall böter eller villkorlig dom...
Hur snett är det inte?

Jag har licens på handeldvapen och har skytte som mitt andra stora intresse, och ibland så önskar man ju att man fick använda puffran till praktiskt skytte på levande mål... Vet dock inte hur jag skulle reagera om det hände mig, vet bara att jag blir skogstokig när jag hör andra råka ut för stölder, så skulle det hända mig lär jag ju knappast vara snäll i alla fall... Nödvärnsexcessen för en ny innebörd kanske...
 
Om en tjyv på väg ut på garageinfarten med din plattv halkar och
slår sig illa på din icke sandade isgata till infart så åker du dit på det!
Till exempel. :rolleyes:

Så rulla ut röda mattan och varna för att larmet kan ge hörselskador! :mattias

Men, och du å andra sida släpper din pitbull i parken och den käkar
upp några dagisbarn/tjyvar så klarar du dig med att hunden avlivas.

Om du är WT, dvs.

Eller.... AnyT förresten. :rolleyes:

/e
 
Ja, du har så rätt (tyvärr)
Man kanske borde låta hojen stå ute, olåst, med nycklarna i och en lapp där det står "Varsågod" på samt adress och telefonnummer ifall de behöver låna soppakort för att tanka hojen, stackarna har ju säkert inte råd med det, och det är ju inte så roligt för dem...
 
Ja, du har så rätt (tyvärr)
Man kanske borde låta hojen stå ute, olåst, med nycklarna i och en lapp där det står "Varsågod" på samt adress och telefonnummer ifall de behöver låna soppakort för att tanka hojen, stackarna har ju säkert inte råd med det, och det är ju inte så roligt för dem...

Glöm inte skyddsutrustning!
Och både hjälm och skinnställ skall ju, som alla på SH vet,
sitta som kondomen Mamba på John Holmes! :mattias
Du får nog inreda mc-ekipering i vardagsrummet.

Ähh, det är ju fortfarande JeTTefaliT att åka hoj!:huvet

Hmm, det bästa är nog att slänga ett tjockt duntäcke över
dem och sedan med varsamma händer bära ner packet till det
madrasserade rummet i källaren, homestagat i Fritzl style.

Nämen, det var ju en jättebra idé! :skrattaåt

/e
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top