Sömnapné

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Jävla konstigt. För några veckor sedan började jag snarka som en tok. Faktiskt så att jag själv vaknar av det ibland när jag ligger på rygg. Andningsuppehåll har jag också, så att man nästan tappar pusten. Varför det blev såhär hux-flux vet jag ej, men jag har ibland en skum känsla av något i svalget (bakom näsan). Vad kan detta vara? Någon som haft något liknande? :va

Om du inte gillar det så kan du gå till en läkare och få syrgastuber så att du inte snarkar. Underlättar.

Om du inte gillar det så kan du gå till en läkare och få syrgastuber så att du inte snarkar. Underlättar.

Vafan, är ni allvarliga??! Ska man hasa runt med ett syrgasställ som en KOL-patient? Det måste väl finnas något mindre dramatiskt att göra? Detta måste väl vara hyfsat vanligt tycker man? :gnissla

Vafan, är ni allvarliga??! Ska man hasa runt med ett syrgasställ som en KOL-patient? Det måste väl finnas något mindre dramatiskt att göra? Detta måste väl vara hyfsat vanligt tycker man? :gnissla

Nej, den ska du bara ha när du sover. :)

Nej, den ska du bara ha när du sover. :)

Det ser ju helt dramatiskt ut såg jag på google. Nä, jag får väl gå till farbror dyr och se om han har några tips att ge. Ligga och dega med en mask på roten känns hemskt overkill. Man kanske kan knö ner ett rör i halsen så det blir fritt blås. :)

Coolt. Jag har för mig allt möjligt i sömnen. Även får för mig att ha andningsuppehåll ibland hör jag. =) Men jag är skitpigg och allt sådant och en i familjen gör likadant.

Kusinen var icke så glad när vi sov i samma rum sist :D fick för mig att prata en jävla massa. Han var tröttare än mig på morgonen så jag tror nog de är han som har problemet.

Men har du problem av det så är de klart värt att åka till doktorn och får dig undersökt.
Jag vet själv varför jag snarkar och tar hand om de på mitt vis :D

Det ser ju helt dramatiskt ut såg jag på google. Nä, jag får väl gå till farbror dyr och se om han har några tips att ge. Ligga och dega med en mask på roten känns hemskt overkill. Man kanske kan knö ner ett rör i halsen så det blir fritt blås. :)

Njae, de jag vet som fått en tub har bara en liten luftslang att ha om huvet på nätterna, så någon hel och bökig mask är det inte frågan om.

Man får tydligen gå på nån sömnutredning. Tjejen säger att jag snarkar som en tok, sedan blir det helt tyst länge, sedan när jag rosslar igång igen så låter det som om jag ska blåsa bort sovrumstaket när jag får igång blåsbälgen igen.

Jag läste nu om en typ som sov med ryggsäck med stenar i för att inte hamna på rygg. :)

Coolt. Jag har för mig allt möjligt i sömnen. Även får för mig att ha andningsuppehåll ibland hör jag. =) Men jag är skitpigg och allt sådant och en i familjen gör likadant.

Kusinen var icke så glad när vi sov i samma rum sist :D fick för mig att prata en jävla massa. Han var tröttare än mig på morgonen så jag tror nog de är han som har problemet.

Men har du problem av det så är de klart värt att åka till doktorn och får dig undersökt.
Jag vet själv varför jag snarkar och tar hand om de på mitt vis :D

Det skumma är bara att jag inte ens snarkade i någon omfattning för några veckor sedan.

Last edited:
Röker du ?. Har du gått upp i vikt?. De är många faktorer som kan få dig att börja snarka. Behöver inte vara just sömnapne. Jag är lite överviktig så de är där jag har problemet troligen sen att man blossar gör inte saken bättre.

Farsan snarkar med som fan och får för sig att hålla andan och sen rossla till som du säger. Och han är i bättre kondition än många i sin höga ålder 60 då. Och han har inte några problem annars.

Men de är därför du ska kolla dig om du är orolig ;)

Röker du ?. Har du gått upp i vikt?. De är många faktorer som kan få dig att börja snarka. Behöver inte vara just sömnapne. Jag är lite överviktig så de är där jag har problemet troligen sen att man blossar gör inte saken bättre.

Farsan snarkar med som fan och får för sig att hålla andan och sen rossla till som du säger. Och han är i bättre kondition än många i sin höga ålder 60 då. Och han har inte några problem annars.

Men de är därför du ska kolla dig om du är orolig ;)

Nä, jag varken röker eller snusar längre. Normalt tränar jag 3-4ggr/vecka men det har blivit lite si och så med den nu på semestern, så något kilo har man väl fläskat på sig. Kan det vara en sådan enkel lösning som det?

Det vore hemskt trevligt i så fall. Well jag får väl kolla upp det som du säger. Det går väl an att gå till doktorn när det inte gäller rövhålet eller snotten med bihang :)

Testa antisnarksprayen på apoteket. Funkar förvånansvärt bra.

Gå till din doktor och be dem göra en "snarkskena". En snarkskena är en plastskena som du har mellan tändena som pressar ut underkäken= ingen mer snarkning.

Min tjej brukar göra uppehåll i sin andning när hon sover, är det vad man kallar sömnapné?
Riktigt irriterande, både för mig och henne. Hon brukar vara jävligt trött när hon sover dåligt och det går ju ut över mig i slutänden, men det är också jobbigt då jag brukar få putta på henne till och från under natten.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN