Vad kan detta vara för en spindel?

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Hittade en spindel på jobbet idag. Vad är det för en spindel tro? Giftig?

Bifogat

• IMAG1207.jpg
    IMAG1207.jpg
    246.4 KB · Visningar: 3,926
Är inte alla spindlar mer eller mindre giftiga?

vet det fan men bitas, det kan dom :mad:

ser ut att vara en hus spindel eller med ett annat namn kloakspindel.
om du ligger och lyssnar på nätterna så kan du höra dom små asen när dom springer över golven:mad:
dödas bäst med hårspray och en tändare:)

Last edited:
Vanlig skogsspindel /kärrspindel. Fast å andra sidan om den är lite mer åt det bruna hållet än svart så skulle det kunna vara en Luffarspindel (youtube namnet för den är "Brown Recluse spider" den finns i sverige dock fåtal söderut...)

Alla spindlar är giftiga :fakta

Jag brukade hata krypen, men har vänt 180 grader & låter dom vara, dom tar hand om andra kryp...dessutom innebär det tydligen tur att ha en spindel i huset, så länge dom inte sover med mig i sängen får dom vara ifred. :)

Zebraspindlar gillar vårt hus (tillhör familjen hoppspindlar), jag forskade lite & hittade närbild....tycker den är riktigt söt så han får vara kvar! förhoppningsvis tar han hand om lite mygg & bromsar! :tummenupp

Bifogat

• hoppspindel_119367451.jpg
    hoppspindel_119367451.jpg
    32.8 KB · Visningar: 874
Last edited:
Vanlig skogsspindel /kärrspindel. Fast å andra sidan om den är lite mer åt det bruna hållet än svart så skulle det kunna vara en Luffarspindel (youtube namnet för den är "Brown Recluse spider" den finns i sverige dock fåtal söderut...)

Kallas även brun änskespindel om jag inte minns fel, men det ser inte ut att vara en sån.

Spindlar håller styr på flygfän!

large.jpg

Back