Jag har varit på semester.....

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
...... nu när jag kommer hem hittar jag inte vare sig hojnycklarna eller kortet som behövs för att ta sig ut genom garaget.

De finns här i lyan någonstans, men var?

Edit: de ligger inte där de ska, eller i hojkläderna. Den som ger mig ett bra tips vinner ett fint pris!

Last edited:
För att göra det lite svårare så har jag haft lyan uthyrd under tiden vi var bortresta. Gömde nycklarna och kortet på ett "bra" ställe.

I panikrummet, bredvid ridpiskorna, gimpmasken och kollektionen med lettisk fulporr.

Helt seriöst jag har en förmåga att lägga nycklar på smarta ställen hemma. De kan ligga på allt från en fönsterbräda, bord, golvet i hallen, köksbänken, i soffan etc. Det hela förvärras av att nycklarna kan ligga under en tidning, klädesplagg eller något annat som ligger framme vid tillfället.

Värst är det om man städat bort dem och lagt dem på ett smart ställe så länge. Då brukar nycklarna inte dyka upp förrän man städar nästa gång. Kolla någon låda eller garderob som du vanligtvis inte tittar så ofta i. Kanske ligger dina nycklar där och skräpar.

Huvudsaken är att man vet att nycklarna finns i hemmet. Vore värre om du glömt nyckeln i tändlåset på motorcykeln med kortet som krävs för att öppna garaget. Risken är då att din motorcykel inte längre står kvar... har du tittat efter?

ahaaa det där braiga stället !!

tja tänk tillbaka till när du hade dem sist.
du tänkte att nu skall jag lägga dem på ett bra ställe.
vilka ställen valde du bort och varför ?
så kanske det leder dig till vart du lade dem.

x Inuti en lampa
x på kant inuti soffan om du stoppar in handen underifrån
x inuti spisfläkten (feta o goa vid detta laget)
x inuti en kudde på soffan
x under madrassen
x i cowboyskorna
x bakom micron (dra ut om den är inbyggd)
x i frysen inuti en fläskfilé
x i dammsugaren där dammsugarpåsen ska vara (beror på om de tänkt städa eller ej)

Det märkliga är att både nycklarna och kortet är borta. Det är ju en sak, de hör ihop på något sätt. Upptäckte precis att jag lagt mina jobbnycklar på (förmodligen) samma smarta ställe.

Man tänker "det här blir bra, det kommer jag ihåg". Tjena. :huvet

Min mormor är senil och 90+. HON gömmer saker för sig själv. Är det inte lite tidigt att börja redan vid 40?

Helt seriöst jag har en förmåga att lägga nycklar på smarta ställen hemma. De kan ligga på allt från en fönsterbräda, bord, golvet i hallen, köksbänken, i soffan etc. Det hela förvärras av att nycklarna kan ligga under en tidning, klädesplagg eller något annat som ligger framme vid tillfället.

Värst är det om man städat bort dem och lagt dem på ett smart ställe så länge. Då brukar nycklarna inte dyka upp förrän man städar nästa gång. Kolla någon låda eller garderob som du vanligtvis inte tittar så ofta i. Kanske ligger dina nycklar där och skräpar.

Huvudsaken är att man vet att nycklarna finns i hemmet. Vore värre om du glömt nyckeln i tändlåset på motorcykeln med kortet som krävs för att öppna garaget. Risken är då att din motorcykel inte längre står kvar... har du tittat efter?

ahaaa det där braiga stället !!

tja tänk tillbaka till när du hade dem sist.
du tänkte att nu skall jag lägga dem på ett bra ställe.
vilka ställen valde du bort och varför ?
så kanske det leder dig till vart du lade dem.

Jo, försöker var alite logisk här, men det var två veckor sedan.
Körde hojen samma dag som vi reste bort. Hade vi INTE rest bort hade nycklarna och kortet legat i jackfickan. Men inte idag.....

Tror nycklarna är enklare att hitta än kortet, om de ligger på olika ställen. Kortet är ju som ett kreditkort och går att gömma precis varsomhelst. Jag vet säkert att jag INTE lagt det i en bok, och pappershögen har jag redan letat igenom.

x Inuti en lampa
x på kant inuti soffan om du stoppar in handen underifrån
x inuti spisfläkten (feta o goa vid detta laget)
x inuti en kudde på soffan
x under madrassen
x i cowboyskorna
x bakom micron (dra ut om den är inbyggd)
x i frysen inuti en fläskfilé
x i dammsugaren där dammsugarpåsen ska vara (beror på om de tänkt städa eller ej)

Har kollat alla. Där låg de inte....... Men skall komma ihåg dina gömställen den dagen jag börjar deala kola :)

Last edited:
Kolla i ett par skor i hallen. Man vet aldrig..

När vi hyrde ut plockade vi undan alla skor.
I vanliga fall kan man hitta lite allt möjligt i skorna. Lilltjippen går och lägger saker där ibland. Första stället man letar på när nåt är väck.

Dom är stulna tillsammans med hojen.

Den står där. Jag har en reservnyckel som jag vet var den är. Dock ingen extra till skivbromslåset.

Har på mig till på fredag att hitta nycklarna..... för då ska jag ut på tur...

Last edited:
Du drog ut kyl, frys eller spis och la kort/nycklar bakom för att sedan sätta tillbaks dom.

En systematisk storstädning är nog det enda som hjälper där du tittar igenom allt. Då kommer de nog att dyka upp. Titta även i handskfacket på bilen eller något annat förvaringsutrymme. Kanske har du lagt dem där när du varit tankspridd.

När man tänker att man lagt något på ett smart ställe så ska man tänka att det här kommer jag inte att komma ihåg. Det slår aldrig fel...

En systematisk storstädning är nog det enda som hjälper där du tittar igenom allt. Då kommer de nog att dyka upp. Titta även i handskfacket på bilen eller något annat förvaringsutrymme. Kanske har du lagt dem där när du varit tankspridd.

När man tänker att man lagt något på ett smart ställe så ska man tänka att det här kommer jag inte att komma ihåg. Det slår aldrig fel...

Visst... men jag har varken tid eller lust att vänta uppochner på allt. Det skulle isf tvinga mig att rensa ur klädkamrarna. Något jag dragit mig för i 2 år. Det är ju där man trycker in all skit man inte orkar/vill kasta.

Skit också. Man blir förbaNnad

Ta två-tre-sexton öl. Man tänker ut dom bästa ide'erna då.
Borde funka retroaktivt också :D

*halvt hängande ut genom fönstret på nionde våningen för att nå stupröret* :D

I kylen såklart!
Jag lägger alltid fel grejer i kylen. Mobiler, fjärrkontroller, nycklar, min kopp med nybryggt kaffe:död

• Gilla
Reaktioner: VBK
Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!