Jag har varit på semester.....

I kylen såklart!
Jag lägger alltid fel grejer i kylen. Mobiler, fjärrkontroller, nycklar, min kopp med nybryggt kaffe:död

Ajfan. Så långt har de tinte gått här. Men om du vet att du lagt nåt i kylen så borde det vara relativt enkelt att hitta. Finns inte så många gömställen där? Bakom ketchupen eller kaviartuben?

Nycklarna till hojen och kortet återfunna. Låg i en ficka i en jacka som jag normalt inte brukar använda, men som jag av olika anledningar använde just denna dag.

En klassiker. Nästa gång ska jag kolla ALLA fickor innan jag vänder uppochner på lyan.

Nu är det bara jobbnycklarna som saknas, men de är inte så viktiga :)

Nycklarna till hojen och kortet återfunna. Låg i en ficka i en jacka som jag normalt inte brukar använda, men som jag av olika anledningar använde just denna dag.

En klassiker. Nästa gång ska jag kolla ALLA fickor innan jag vänder uppochner på lyan.

Nu är det bara jobbnycklarna som saknas, men de är inte så viktiga :)

Att hitta borttappade nycklar i någon ficka på ett plagg man vanligtvis inte använder är verkligen en klassiker.

Egentligen borde man ha ett nyckelskåp där man tar för vana att sätta sina nycklar. Rätt uppenbart för inbrottstjuvar tyvärr, men att gå runt och gömma nycklar på något smart ställe brukar sällan göra en lycklig.

Städskåpet såklart. Där skulle en eventuell tjuv inte få för sig att kolla.

I den där lådan i hallen, i ditt nyckelskåp, i den där väskan, på det bordet, i sovrummet, i dom där byxorna. Eller som jag brukar få göra, köpa nytt.

Jobbnycklarna har du inte kvar... Det var ju därför du kunde ta så lång semester..

Dubbelkolla så du inte har tatuerat in nåt kryptiskt meddelande. :tungan
*Memento-feeling*

Jag tror erfarna inbrottstjuvar generellt sätt har rätt bra koll på hur folk gömmer sina värdehandlingar, smycken och juveler. Så uppfinningsrika är folk normalt sett inte.

En kompis till mig hade inbrott för ett par år sedan i Malmö. Allt var systematiskt genomsökt och det av värde var borta. Vi var kanske borta ett par timmar från hans lägenhet. Det såg ut som ett slagfält när vi kom hem. Allt var nerrivet. Tavlor låg på golvet, kläderna i garderoben låg på golvet, allt var utrivet i köksskåpen och kökslådorna. kuddarna var sönderskurna i soffan och bord låg omkull på golvet. Inga grannar hade märkt något eller hört några ovanliga oljud från lägenheten.

Här i Helsingborg var det en liga som opererade för ett par år sedan. De tömde i princip hela hem i sken av flyttgubbar. Inga grannar ställde några frågor eller så. Det är så vårt samhälle ser ut idag med anonymitet och liten kontakt med vår närmaste omgivning.

En släkting till mig lämnar sin gamla veteranbil olåst eftersom han tycker att det är bättre om tjuven kan öppna dörren och ta det han vill ha istället för att bryta upp dörrarna och låsen eller slå sönder rutorna. Vill de stjäla bilen är det inte mycket som kan hindra det. Kanske går det att finna bilen i hyfsat skick senare istället för att allt är sönderbrutet. Ligger något i det synsättet.

I kylen såklart!
Jag lägger alltid fel grejer i kylen. Mobiler, fjärrkontroller, nycklar, min kopp med nybryggt kaffe:död

Så gjorde jag också förr, men jag har tagit det hela ett steg längre nu, så nu hamnar grejjerna för det mesta i frysen i stället. :död Eller på något annat skitbra, fullkomligt ologiskt ställe, där se absolut inte ska vara.

Lägg en sax i fönstret så hittar du nycklarna. :Saida

Hmmm gör du det med! Funkar alltid för mig, sax i fönstret å sluta att leta så kommer sakerna fram innan dagen är slut.

En gång hitade jag dock inte saxen heller, på kvällen kom jag på att saxen ligger i fönstret sen förra gången jag tappat bort något. :D

kuddarna var sönderskurna i soffan och bord låg omkull på golvet.

Det måste ju ändå vara värsta klyschan....

Har någon, någonsin gömt något inuti soffkuddarna?

Vad kan man gömma under bordsbenen, 4st 50öringar?

Här i stan var det en som fick inbrott, där hade dom yxat sönder vattensängen (och allt annat i lägenheten), men det var nog mest ett meddelande :rolleyes:

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN