Köra bakhjul!

Vad gör man för fel när man ska koppla upp den så "rycker" den bara framåt utan att ens lätta på framhjulet?

Kan bara få upp min 1an fast den är så lågt utväxlad :(
 
Vad gör man för fel när man ska koppla upp den så "rycker" den bara framåt utan att ens lätta på framhjulet?

Kan bara få upp min 1an fast den är så lågt utväxlad :(

Antagligen så har du vikten för långt fram.
Hoppa bak lite och glöm inte att rycka i styret!

Sent from my X10i using Tapatalk
 
Antagligen så har du vikten för långt fram.
Hoppa bak lite och glöm inte att rycka i styret!

Sent from my X10i using Tapatalk

Rycka i styret? testa köra normal hastighet cirka 50km/h oavsätt växel och "ryck" i styret, vad händer? Jo inte ett skit, möjligen får du ont i handlederna. Rycka i styret har alltså ingen effekt, även om du rycker och får upp hojen på slangen är det inte själva rycket som får framhjulet att lätta, utan att du förflyttar din vikt längre bak och framhjulet får lättare att lyfta då hojen inte längre har jämnvikt över framhjulet/bakhjulet. :)
 
Rycka i styret? testa köra normal hastighet cirka 50km/h oavsätt växel och "ryck" i styret, vad händer? Jo inte ett skit, möjligen får du ont i handlederna. Rycka i styret har alltså ingen effekt, även om du rycker och får upp hojen på slangen är det inte själva rycket som får framhjulet att lätta, utan att du förflyttar din vikt längre bak och framhjulet får lättare att lyfta då hojen inte längre har jämnvikt över framhjulet/bakhjulet. :)

Du ska inte rycka med ararna du ska rycka med kroppen och jo det gör skillnad.
 
Rycka i styret? testa köra normal hastighet cirka 50km/h oavsätt växel och "ryck" i styret, vad händer? Jo inte ett skit, möjligen får du ont i handlederna. Rycka i styret har alltså ingen effekt, även om du rycker och får upp hojen på slangen är det inte själva rycket som får framhjulet att lätta, utan att du förflyttar din vikt längre bak och framhjulet får lättare att lyfta då hojen inte längre har jämnvikt över framhjulet/bakhjulet. :)

Utgick ifrån att ingen var tillräckligt puckad för att tro det...
När man säger att man ska "rycka i styret" så är det ju givet att man gör rörelsen med hela kroppen och på så vis avlastar vikten ifrån framhjulet.
Tillräckligt tydligt nu...?
:huvet
 
Jag kan (har iaf kunnat) 'stegra över' med trampcykeln endast med hjälp av ryck bakåt, den som lyckas med det på motorcykel kan få en hel tank bensin av mig :tungan
 
nä nu skiter jag i det här med bakhjuls åka en hornet är inte meningen att man ska ha upp på bakhjulet :mad:

Min första "tunge hoj" var en gsx 500 från 92 och den jävlen gick det att bakhjulsåka med så nog fasen ska det gå med din Hornet såvida du inte sitter med pungen framför styret :banana
 
*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top