Red Bull US Grand Prix - Laguna Seca

En mycket bra säsong så här långt. Det är kul att få uppleva ett startfält med tre samtida giganter: Jorge, Pedrosa samt Stoner. Att även tidernas främste är med i fältet som referens gör inte saken sämre.
Tar du inte i lite nu? Giganter?

Om inte Butter vinner titeln kommer han att vara glömd om några år och de andra två måste vinna ett par gånger till. Eller du kanske räknar Hayden, Roberts Jr och Criville till gänget av giganter ;)

@Kjell: Funderar på att byta till Fjant-Jörgen men har inte riktigt bestämt mig ännu :D

Grymt imponerande av Stoner igår. Lorenzo visste nog att han låg på gränsen och visade smartness då han inte försökte haka på. Synd att Spies inte kunde haka med Pedrosa i starten för då hade han nog kunnat fightas om pallplatsen.

Ska bli kul att se hur det blir på Brno. :)

Tar du inte i lite nu? Giganter?

Om inte Butter vinner titeln kommer han att vara glömd om några år och de andra två måste vinna ett par gånger till.
Fel ordval - de är rätt små. Dock är de tre helt överlägsna just nu. Pedrosa är tyvärr för skör, men frisk är han på pallen och den enda som kan utmana regerande mästaren och den blivande.
Ok för att samtliga måste ta en hög titlar. Går de inte i sönder kommer de att göra det också. "Den gamle" har ingenting att sätta emot dessa tre och övriga fältet måste hoppas på att de tre snabba misslyckas för att själva kunna få smaka skumpa.

Pedrosa har åtminstone skrivit in sig med sitt hastighetsrekord i ett MotoGP event, lågt luftmotstånd?

Last edited:
Han e såååååå grym Stoner!! Inget försprång o snacka om men racet var helt underbart o se! Lorenzo fick lite pisk än en gång! :tummenupp

Frågan är om Ducati är för stolta för att överge sin kolfiber-"ram", finns det några fördelar överhuvudtaget?

Hayden provade väl GP11.1 under Laguna men föredrog att gå tillbaks till GP11.
Resultatmässigt har Rossi nästan gått bakåt med botten nådd på Sachsen.

Tolkar man detta så är det nog ganska komplext att bygga ett kompetent Mgp racer från början.

Men annars kul med lite innovation.

Tror Jörgen vinner och ser fram emot vilken ursäkt Stacey väljer i dag.
Lufttryck, kantgrepp eller varför inte klassiker laktosintolerans? :)
Jag har fått vänta på att se rejset tills nu ikväll och vågade inte öppna tråden under dagen. Har alltså inte haft koll på vilken av ursäkterna Stoner använde... :tungan

Stoners körning såg illa ut i en början men förklaringen kom under presskonferensen. Han väntade på att hojen skulle börja bete sig bättre innan attacken på Pedrosa och JLo. Så jävla proffsigt!
"Han saknar racecraft...."
My ass, Stoner har hur mycket som helst och han vågar säga vad han tycker om det mesta. :yoparty

Strongt av JLo, det såg inte skönt ut när han klev av hojen, killen är en hårding eller vad säger du "Sammetsdröm"?

"Han saknar racecraft...."
My ass, Stoner har hur mycket som helst och han vågar säga vad han tycker om det mesta. :yoparty

Det får han nog visa i mer än ett race för att det ska bli allmängiltigt.
Och varför inte till det visa gott sportmanship även i motvind. Rossi verkar däremot vara världsmästare även på den punkten. Och även om jag inte förväntade mig något Stonerbeteende, ...att i hans sits hålla huvudet högt och modet uppe som han nu gör imponerar.

Men får väl gratulera och erkänna Stoner ett mkt gott dagsverke trots allt... :gnissla

(fast han hade nog inte fått det lika lätt med en omörbultad Lorenzo)

Är det bara jag som tycker Lorentzo verkar ha gått en "PR-skola" av de senaste 3 räjsen att dömma?
Han ser avslappnad, glad och ödmjuk ut nu tycker jag. Tror jag börjar tycka om honom. :) (På ett sportsligt plan, kanske ska tilläggas).
Tror även Stoner gått med på en lektion...

Pedrosa ser lika tvär ut som alltid. Gillade Stigefelds/Lyons kommentar (vet inte vem det var) när de klättrade upp på podiet:
"Det är nog svårt att bli ovän med Pedrosa". Som min fru urtyckte det:
"Jo, fråga Simoncelli..."
Oavsett skuldfrågan där så är ju Pedrosa lika skoj som tandvärk. Både på och brevid banan. IMO.

Jäkla tråkpelle! Men det är klart, väger man 51 kilo och ser ut som en miniatyr av Carl-Philip så kanske man här rätt att vara sur? :D

Shitt pomfritt har Stoner börjat köra smart och tänka lite :tummenupp..... trodde jag aldrig skulle ske... trodde han var do or die för hela slanten:D He He att Lorenzo skulle få fajtas med en snabb och smart Stoner.... det här kan bli skitkul:yoparty

Strongt av JLo, det såg inte skönt ut när han klev av hojen, killen är en hårding eller vad säger du "Sammetsdröm"?
Man vet att det tar när folk försöker sig på att ge en nya smeknamn. Att skilja på åsikt och person kan vara lite svårt.

Alla som blir världsmästare i MotoGP är tuffingar. Synd bara att en del av dem måste bete sig som kärringar på och vid sidan av banan titt som tätt. När hör vi Hayden, Edwards, Rossi, Simoncelli mfl gråta ut om hur dumma de andra är? Aldrig!

Shit vad grymt av Stoner, och gött att se honom steka Lorre så hårt!

Något som kommentatorerna sa men jag aldrig fattade var varför Yammorna var rödvita idag. Någon som kan upplysa en trött hjärna?

Jag har inte läst ett skit eftersom jag ser det när jag får hem det...
Hahaha, Vackert som fan. Det Stoner gjorde. Hade Simoncelli gjort det hade nån vurpat och nån (Lorenzo) klagat.
Synd att Marco valde lekakulor. Annars hade det varit ännu roligare.

EDIT: Tänk att ammrickarnarlna hade sån otur.
Va synd.
Men komigen.
Kan fan svära på att det var otur i sportrapporteringar hemmavid.
Stackars, stackars jänkare.

Vill eller vill inte.

De där små europeerna verkar fan vilja.

j

Last edited:
Man vet att det tar när folk försöker sig på att ge en nya smeknamn. Att skilja på åsikt och person kan vara lite svårt.

Alla som blir världsmästare i MotoGP är tuffingar. Synd bara att en del av dem måste bete sig som kärringar på och vid sidan av banan titt som tätt. När hör vi Hayden, Edwards, Rossi, Simoncelli mfl gråta ut om hur dumma de andra är? Aldrig!
Ah, kom igen nu Sandström, du tål mer än det där. Jag har bara tröttnat på att du hela tiden ger MotoGP förarna smeknamn eller är glad i att använda de andra har kommit på. Stacy Moaner, Grin-Jörgen osv.

Varför får man inte säga vad man tycker utan att det skall uppfattas som gnäll? Om man nu inte kan hålla full hastighet för att bakdäcket börjar tappa fäste så är det väl inte gnäll? Om man har en skada och detta hämmar en så är det väl inte gnäll om man tar upp det som en anledning till att man inte vann?

Att man inte vill köra i Japan på grund av strålningsrisk, det är däremot gnäll och heldumt.

Ah, kom igen nu Sandström, du tål mer än det där. Jag har bara tröttnat på att du hela tiden ger MotoGP förarna smeknamn eller är glad i att använda de andra har kommit på. Stacy Moaner, Grin-Jörgen osv.
Och det har inget att göra med att just din favorit är den som fått det minst smickrande smeknamnet?

Har inte sett någon gnälla när Simoncelli får heta KrullBob, Spaggekrullet osv. Eller när Pedrosa får heta Peddot, Dvärgen osv.

Själv tycker jag att smeknamnen är roliga och just Stacey Moaner är klockrent :)

Och det har inget att göra med att just din favorit är den som fått det minst smickrande smeknamnet?

Har inte sett någon gnälla när Simoncelli får heta KrullBob, Spaggekrullet osv. Eller när Pedrosa får heta Peddot, Dvärgen osv.

Själv tycker jag att smeknamnen är roliga och just Stacey Moaner är klockrent :)

Jag bryr mig inte ett skit om vad du kallar dom(Jörgen och Stenis), men jag måste hålla med om att det är rätt löjligt, särskilt eftersom bara du använder dom.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show