ER6-tråden

Tycker inte det ska se ut så här i luftburken... Vevhusventilationen mår inte så bra samt att det går varm när man kör.

hehe vart sitter luftburken?? har ju en er6f är kåpor ivägen ser ju knappt motorn :confused:

köpte ett set med depåstöd bak på biltema samt adapter och lyftbobiner nu till frågan hur hårt ska man dra fast dom i svingen .så dom inte snurrar.?...drog så att dom inte kan vibrera loss ...vet inte om det blir mycket vibrationer i svingen ...hur har ni gjort ..funkade kanon med biltemas lyftbobiner med fingängor till kawasaki er6f 09 :)
 
Last edited:
Hallå kött och blåbär, kan ER6 fungera som en touring hoj? Men då menar jag kanske 10-30 mil eller liknande. Tack på förhand!
 
hehe vart sitter luftburken?? har ju en er6f är kåpor ivägen ser ju knappt motorn :confused:QUOTE]

Detta är från brorsans hoj, Speed Triple. Så därför har jag lyssnat lite om någon har renoverat sin motor.

aha började bli orolig att man skulle behöva kolla upp det på hojen :D

mina fotpinnar till passagerare är låsta i upp läge hur får man ner dom?
 
Last edited:
Hej, får man någon så kallad huvudnyckel när man köper en er6n - 07? Ska lösa in min er6:a och försäkringsbolaget tänker dra av 10.000 kr om jag inte skickar med eventuell huvudnyckel. Har vänt upp och ner på hela huset men hittar inget sådant.... :näsblod
 
Lite locktite så ska dom inte vibrera loss....


hehe vart sitter luftburken?? har ju en er6f är kåpor ivägen ser ju knappt motorn :confused:

köpte ett set med depåstöd bak på biltema samt adapter och lyftbobiner nu till frågan hur hårt ska man dra fast dom i svingen .så dom inte snurrar.?...drog så att dom inte kan vibrera loss ...vet inte om det blir mycket vibrationer i svingen ...hur har ni gjort ..funkade kanon med biltemas lyftbobiner med fingängor till kawasaki er6f 09 :)
 
Hej, får man någon så kallad huvudnyckel när man köper en er6n - 07? Ska lösa in min er6:a och försäkringsbolaget tänker dra av 10.000 kr om jag inte skickar med eventuell huvudnyckel. Har vänt upp och ner på hela huset men hittar inget sådant.... :näsblod



Du BÖR ha fått med en huvudnyckel, oftast annan färg, som innehåller koderna.
 
Någonting underligt har inträffat. Jag har börjat gå bakåt i cc och hk!? För två dagar sedan stog det en gsxr 1000 k4 o dammade på bakgården, nu står de en kolsvart er6f -09 och glittrar därnere. Fantastiskt körglad och faktiskt riktigt snygg hoj, jag är supernöjd. Inte undra på att den är Europas mest sålda hoj!!!
 
Last edited:
tänkte om det finns nån spärr man ska trycka på eller nåt är en ny hoj borde inte kärva

Det är bara fälla ner ska knappt vara något motstånd. När jag går ner i tvättstugan så kan jag göra en film åt dig när jag fäller ner mina så ser du hur man gör :p.
 
Har, som tydligen en hel del, två identiska nycklar. Köpte min helt ny...

Har du hört med Kawasaki eller nån återförsäljare om detta?

Tack för idén, ringde Bike och de sa att Kawaskai (till skillnad mot exempelvis Yamaha) inte har huvudnycklar till sina hojar... så jag kan pusta ut nu :yoparty
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top