ER6-tråden

Har, som tydligen en hel del, två identiska nycklar. Köpte min helt ny...

Har du hört med Kawasaki eller nån återförsäljare om detta?

Tack för idén, ringde Bike och de sa att Kawaskai (till skillnad mot exempelvis Yamaha) inte har huvudnycklar till sina hojar... så jag kan pusta ut nu :yoparty
 
Det är bara fälla ner ska knappt vara något motstånd. När jag går ner i tvättstugan så kan jag göra en film åt dig när jag fäller ner mina så ser du hur man gör :p.

ja dom gick att fälla ner inan ..men nån spärr måste gåt in nu är dom fast i upp läge ser ut som det är nån sorts spärr för att låsa dom har inte listat ut hur man gör
 
Tack för idén, ringde Bike och de sa att Kawaskai (till skillnad mot exempelvis Yamaha) inte har huvudnycklar till sina hojar... så jag kan pusta ut nu :yoparty



Det stämmer inte helt då jag har en Kawa och fick en rödfärgad huvudnyckel som innehåller koderna till immobilizern utöver de 2 svarta. Fick för mig att ER6ans modell -07 hade detta också men då hade jag fel! Sorry! :)

Så ingen huvudnyckel gäller dock inte alla Kawahojar.
 
Gjorde något jag aldrig gjort tidigare... Tankade idag i 98 oktan istället för 95, VILKEN SKILLNAD!!! Herregud säg hejdå till ojämn stadskörning! Allt hack försvann som jag haft mellan 3-4k rpm, så ett tips till alla er som har slipon lägg till 0,7 öre / Litern och kör 98 oktanigt ;)
 
Gjorde något jag aldrig gjort tidigare... Tankade idag i 98 oktan istället för 95, VILKEN SKILLNAD!!! Herregud säg hejdå till ojämn stadskörning! Allt hack försvann som jag haft mellan 3-4k rpm, så ett tips till alla er som har slipon lägg till 0,7 öre / Litern och kör 98 oktanigt ;)

Någon mer som provat detta? Får pröva det imorgon själv och återkomma med resultat :yoparty
 
Tanklock...

Skiten sitter helt fast... Har prövat allt, håller på att vrida av nyckeln... Kan man skruva upp de 5 insexskruvarna och få bort hela tanklocket???

Fan garanti borde täcka detta eller? den e ju inte två år än ens...
Men inte nog bränsle att ta mig till verkstad...

:huvet
 
Skiten sitter helt fast... Har prövat allt, håller på att vrida av nyckeln... Kan man skruva upp de 5 insexskruvarna och få bort hela tanklocket???

Fan garanti borde täcka detta eller? den e ju inte två år än ens...
Men inte nog bränsle att ta mig till verkstad...

:huvet



Inkluderar "allt" 5-56 alt. låssprej?
 
Skiten sitter helt fast... Har prövat allt, håller på att vrida av nyckeln... Kan man skruva upp de 5 insexskruvarna och få bort hela tanklocket???

Fan garanti borde täcka detta eller? den e ju inte två år än ens...
Men inte nog bränsle att ta mig till verkstad...

:huvet

en annan hade samma problem för ett tag sedan. Bläddra tillbaka 10 sidor eller något liknande och se hur h*n löste det.
 
Jag har haft problemet med kärvande tanklock.
Lösningen för mig var att fullkomligt dränka låset i 5-56 och låsspray.
Sen får man "jucka" med nyckeln för att pressa in oljan i låscylinder osv.

Att skruva bort "ramen" löser tyvärr inte problemet.
 
maxima-chain-wax-lubricant.jpeg


Detta kedjevax har jag kört med på både vägreggad fyrhjuling och hoj - fungerar grymt bra! Dessutom luktar det så jääkla gott när kedjan blir varm :D


(Maxima Chain Wax)
 
Nu drar det ihop sig för norgeresan. Hojen nytvättad idag, vaxning och packning i morgon. Avfärd söndag eller måndag. 1 vecka på härliga vägar!!! Någon annan som skall till vårt härliga grannland?
 
Gjorde något jag aldrig gjort tidigare... Tankade idag i 98 oktan istället för 95, VILKEN SKILLNAD!!! Herregud säg hejdå till ojämn stadskörning! Allt hack försvann som jag haft mellan 3-4k rpm, så ett tips till alla er som har slipon lägg till 0,7 öre / Litern och kör 98 oktanigt ;)
jag har testat med Shell 99 oktan och vanlig 98 och samma sak, den hackar mellan 3-4k rpm
 
Skiten sitter helt fast... Har prövat allt, håller på att vrida av nyckeln... Kan man skruva upp de 5 insexskruvarna och få bort hela tanklocket???

Fan garanti borde täcka detta eller? den e ju inte två år än ens...
Men inte nog bränsle att ta mig till verkstad...

:huvet

Verkar vara ett problem på ER6:an tyvärr!... Råkade ut för precis samma sak i början av sommarn! Låset var helt stumt, rördes inte en enda mm när jag försökte vrida på nyckeln

Provade med låsolja 5-56 och dränkte in hela låset och provade flera ggr fram och tillbaka med nyckeln men ville inte vrida sönder nyckeln.

Lösningen var att jag tog en bred spårmejsel som precis gick in i toppen av låset (utan något våld) och vred sen till låset rörde sig nån mm, sen funkade det att använda nyckeln igen.

Insexskruvarna gör ej så att tanklocket går att plocka lös när locket är låst! men skruva loss locket och smörj ordentligt när du väl fått upp det

Nu drar det ihop sig för norgeresan. Hojen nytvättad idag, vaxning och packning i morgon. Avfärd söndag eller måndag. 1 vecka på härliga vägar!!! Någon annan som skall till vårt härliga grannland?

Blev en sväng till Lofoten för mig tidigare i sommar! Blev runt 200mil och tog nästan en vecka

Underbara vägar och våra hojar funkar riktigt bra där.
 

Bifogat

  • IMG_0068.jpg
    IMG_0068.jpg
    240.3 KB · Visningar: 79
Last edited:
Ingen som har ett sjysst slipon att sälja till er6? vill inte köpa ett sprillans nytt då jag förmodligen kommer byta upp mig när som helst.
 
Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back
Top