Katana org
rakish form and super performance
Två GSX fanns på plats och försvarade glansen från tidigt 80-tal
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=243136
(bilder en bit ner i tråden)
/Ingvar
Hur gick det för -81:an ?
/U
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Två GSX fanns på plats och försvarade glansen från tidigt 80-tal
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=243136
(bilder en bit ner i tråden)
/Ingvar
Hur gick det för -81:an ?
/U

Vet ej riktigt. Det är bra klipp i motorn och chauffören ingen duvunge, men original chassimässigt.
/Ingvar
120 skulle jag nog säga är den övre gränsen man vill ha i spisen. Då går den väldigt varmt, i alla fall om det gäller en vanlig gatmaskin.
Min ligger nog kring 100 grader skulle jag tippa om man ger den lite stryk.![]()
Längre bak i tråden kan man läsa att folk tycker att det är ok upp till 140 grader. Ingen som vet med säkerhet om 120 är ok eller inte?
Har du en kylare? Fungerar den i s f. Är den bara luftkyld så är det i a f ingen konstig temperatur. Bra eller dålig kan man ju diskutera, men det får någon annan svara på. Ett är i a f säkert och det är att varm olja är bättre än kall. Och vatten förångas ju vid ca: 100 grader och sådant vill man ju bli av med. Men en övre gräns där molekylerna slås sönder och inte fungerar som det är tänkt finns ju förståss.
/U
Någon som vet vilka krafter för att montera på topplock samt lageröverfall? har för mig att det var runda slängar 40nm för topplocksbultarna och ca:20 på kamlager överfallen. En länk till användarmanual eller information eftersökes
Jodå, det sitter en kylare på, den skall fungera vad jag vet, men kan det vara så att slangingångarna skall vara på ovansidan av kylaren för bästa resultat?
Har du rätt lock vid oljefiltret ?
Funderar på att sälja min Katana, har bara kört 5 mil senaste två åren.
Nybesiktigad.
Bilder finns i mitt garage eller på gsrecycle.se
Pris 38' eller bra bud
/Kenneth
har precis köpt mig en gsx 1100- 84 lite ombygd![]()
är det ngn som ligger på ett effektsystem samt förgasare ?
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |