Idag är jag förbannad därför att...

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Majesty 400
Du kunde spottat på min dator i stället. Den hoppade nämligen ner från bordet häromdan (går skitvarm hela ti'n så fläkten gör mig galen, så jag ställde den på en fryst matlåda) och spräckte skärmen.:huvet Så nu får jag den angenäma utgiften på en ny dator!!!:mad::mad:

Gillade den inte maten eller använder du plastpåsar till lunchpaketen?:va
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Du kunde spottat på min dator i stället. Den hoppade nämligen ner från bordet häromdan (går skitvarm hela ti'n så fläkten gör mig galen, så jag ställde den på en fryst matlåda) och spräckte skärmen.:huvet Så nu får jag den angenäma utgiften på en ny dator!!!:mad::mad:

Ska jag tänka på till nästa gång.
Provat dammsuga fläkten på datorn? Brukar kunna göra underverk.
Är det en hyfsat vettig/ny dator kan du leta reda på en ny skärm från typ ebay/tradera.
 

R5+1

Guest
Ville hjälpa till att kyla den. Matlådan skulle ändå ställas i kylen på upptining till nästa dag.

Naturligtvis landade laptopfan MELLAN mina två mattor (knappt 2 dm mellanrum) och gjorde två märken i golvet!:mad:

Dammsugit fläkten många gånger! Dammsugit tangentdelen och runt om hela fanstyget för att verkligen komma åt alla damm-skrymslen.
Men jag ska väl inte klaga. Datorn har fler år på nacken än jag vill erkänna. Vetat länge att en ny måste va på intågande snart...:(
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
tjejer som tycker att jag ska klippa topparna för att håret växer snabbare då :va och att håret blir fräschare (mitt hår är fräscht och bra pga att jag aldrig bleker eller färgar skiten som alla tjejer gör flera gånger om året)

Håret växer ju iofs inte snabbare, men det slits inte lika snabbt om man klipper topparna... Men helt rätt med färgandet och alla andra skitkemikalier som töser har i håret. >.<
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Ville hjälpa till att kyla den. Matlådan skulle ändå ställas i kylen på upptining till nästa dag.

Naturligtvis landade laptopfan MELLAN mina två mattor (knappt 2 dm mellanrum) och gjorde två märken i golvet!:mad:

Dammsugit fläkten många gånger! Dammsugit tangentdelen och runt om hela fanstyget för att verkligen komma åt alla damm-skrymslen.
Men jag ska väl inte klaga. Datorn har fler år på nacken än jag vill erkänna. Vetat länge att en ny måste va på intågande snart...:(

Hemligheten med dammsugning av bärbara datorer är att plocka bort luckan på baksidan så man verkligen kommer åt fläkten.
Men om nu datorn är gammal och skulle behövt bytas ut senaste 4 åren, varför har du lagt posten i förbannat-tråden och inte i le-tråden?
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
FreddaAbborre;5275362[B skrev:
]Hemligheten med dammsugning av bärbara datorer är att plocka bort luckan på baksidan så man verkligen kommer åt fläkten.[/B]
Men om nu datorn är gammal och skulle behövt bytas ut senaste 4 åren, varför har du lagt posten i förbannat-tråden och inte i le-tråden?

Mmm.

Jag har 15månaders garanti kvar, vågar man göra sånt själv då?

Går det få den städad på garantin? :va
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Lägg av, hur fan hittade du dem? Jag är uppenbarligen lika inkompetent som "sommarjobbaren" :)

Tack så mycket!

...och där gjorde du mina spydiga kommentarer överflödiga.

Ok, det här är OT men kan vara nyttigt för fler. Det är alltså bara att välja sin mc och modell, spara och så välja att ta fram alla produkter till denna. Har man tur ligger det godis i REA-delen till lite äldre hojar, ffa Suzuki.

Jag är dessutom sämst på datorer och dess användning. Är du 80-talist?:tungan
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Mmm.

Jag har 15månaders garanti kvar, vågar man göra sånt själv då?

Går det få den städad på garantin? :va

Jadå, men så fort du däremot ser någon klisterlapp/plomb i vägen så sluta pilla.

Brukar inte gå på garantin, utan de brukar ta rätt saftigt betalt för sådana ärenden...

Mekat med bilen i flera timmar.

Just precis.

Värst idag? Tror det...
 
Last edited:

R5+1

Guest
Hemligheten med dammsugning av bärbara datorer är att plocka bort luckan på baksidan så man verkligen kommer åt fläkten.
Men om nu datorn är gammal och skulle behövt bytas ut senaste 4 åren, varför har du lagt posten i förbannat-tråden och inte i le-tråden?
Många är de gånger jag tänkt skruva isär skiten. Lika många gånger har jag skitit i det. Och nu är det ju rätt onödigt.
Utgifter är inget att le åt. Men hade jag redan varit inläst på vilken dator m tbh jag skulle köpa i stället samt inte nyligt lagt ut många tusenlappar på kommande bankörningar hade väl själva inköpet varit rätt kul, ja.

Mekat med bilen i flera timmar.

Just precis.
Fy faan. Sånadär inlägg ger mig kalla kårar längs ryggen. Urk, får genast smaken av gravrostiga bromsrör i munnen...:zpy
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Jadå, men så fort du däremot ser någon klisterlapp/plomb i vägen så sluta pilla.

Brukar inte gå på garantin, utan de brukar ta rätt saftigt betalt för sådana ärenden....

Städat tidigare laptops, men asusen ska ju vara en "kall" lappis & med 2 års garanti vill man ju inte sabba någe :tungan

Får ge det ett försök.
 

Zeeall

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
ingen...
Håret växer ju iofs inte snabbare, men det slits inte lika snabbt om man klipper topparna... Men helt rätt med färgandet och alla andra skitkemikalier som töser har i håret. >.<

å allt annat skit dom använder, platt-tång å sånt... hårfön är inte så jävla bra det heller
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Jadå, men så fort du däremot ser någon klisterlapp/plomb i vägen så sluta pilla.

Brukar inte gå på garantin, utan de brukar ta rätt saftigt betalt för sådana ärenden...



Värst idag? Tror det...

De värsta är ju att felet blev lika avhjälpt som en kärring kör bra i trafiken.

Många är de gånger jag tänkt skruva isär skiten. Lika många gånger har jag skitit i det. Och nu är det ju rätt onödigt.
Utgifter är inget att le åt. Men hade jag redan varit inläst på vilken dator m tbh jag skulle köpa i stället samt inte nyligt lagt ut många tusenlappar på kommande bankörningar hade väl själva inköpet varit rätt kul, ja.

Fy faan. Sånadär inlägg ger mig kalla kårar längs ryggen. Urk, får genast smaken av gravrostiga bromsrör i munnen...:zpy

It's lovely, har funderat av och an på en "ny" bil nu ett tag o de lutar nog åt att de blir köp av den jag va o kolla på idag eller en annan av samma årsmodell.
Sen får vi väl se hur jävla mkt jag svär om ett par år när den börjar krångla o jag inte kan göra ett skit själv för den är för ny :gnissla
 
Last edited:

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Ort
Tidaholm
Hoj
XT600E
...och där gjorde du mina spydiga kommentarer överflödiga.

Ok, det här är OT men kan vara nyttigt för fler. Det är alltså bara att välja sin mc och modell, spara och så välja att ta fram alla produkter till denna. Har man tur ligger det godis i REA-delen till lite äldre hojar, ffa Suzuki.

Jag är dessutom sämst på datorer och dess användning. Är du 80-talist?:tungan

Ja, jag är 80-talist! :rolleyes:

För övrigt tar jag tillbaka att jag skulle vara inkompetent. Det är sidan som är kass!

Har såklart fyllt i märke och modell men vad jag än väljer för kategori under produkter blir jag bara hänvisad till "återförsäljare i närheten"

När jag istället söker efter "kamdrev" får jag noll träffar.

Skitsida! :tungan

edit: gick bättre om jag sökte på engelska. Logiskt på en svensk sida.

btw: jag är fortfarande förbannad så ovanstående är on topic...
 
Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Ja, jag är 80-talist! :rolleyes:

För övrigt tar jag tillbaka att jag skulle vara inkompetent. Det är sidan som är kass!

Har såklart fyllt i märke och modell men vad jag än väljer för kategori under produkter blir jag bara hänvisad till "återförsäljare i närheten"

När jag istället söker efter "kamdrev" får jag noll träffar.

Skitsida! :tungan

edit: gick bättre om jag sökte på engelska. Logiskt på en svensk sida.

btw: jag är fortfarande förbannad så ovanstående är on topic...

När du har valt märke och modell klickar du på den röda sparaknappen precis bredvid, klicka på sparaknappen i rutan som kommer upp, klicka den röda "visa en lista"-texten och voila! Nu är det bara att plocka i godishyllan. Funkade på såväl engelska som svenska sidan.

T o m jag fixar det, där har du anledning till både vrede och indignation.

Jag är egentligen inte berättigad att skriva i tråden då jag för tillfället är i fullständig harmoni. Alltid kan det ju reta någon och då har jag väl ändå bidragit i någon mening.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top