ER6-tråden

Jag har "orginalkittet" ifrån kellerman.
Allt följer med med instruktioner.
Men motstånden monteras INTE som vanliga inom elektronik.
Utan som ett H, dvs en kabel in på ena sidan sen ut igen.
En kabel in på andra sidan och ut igen. Om du tänker dig att mittenstrecket på ett H är motståndet, och kablarna kommer nerifrån och upp. Man har 1 mostånd till varje blinkers, om man gör fel så pajar dem direkt.


Nu var det ju inte motstånd jag pratade om, det har jag haft monterat innan!
Jag undrar om relä istället, det som sitter bakom vänster sidokåpa.
Men tack ändå!

Någon som vet?
 
Last edited:
Leo vince slipon SBK

Har monterat på ett Leo vince slipon på min kawasaki er6f 09
vilken skillnad mot original tog ur db killern nu mullrar den göööt :D
kan rekommendera det går fin fint i låga varv med inget hackande
 
Precis varit ute på en långtur med hojen på de fina vägarna i norrort. Grym dag i Sthlm för att köra hoj. :)

Prövade lite olika däcktryck när jag ändå höll på. Man har ju ingen referenspunkt att jämföra med som på bana men det blev rätt stor skillnad ändå.
Vad har ni själv för tryck i era däck?
 
Precis varit ute på en långtur med hojen på de fina vägarna i norrort. Grym dag i Sthlm för att köra hoj. :)

Prövade lite olika däcktryck när jag ändå höll på. Man har ju ingen referenspunkt att jämföra med som på bana men det blev rätt stor skillnad ändå.
Vad har ni själv för tryck i era däck?

Håll inte på o mixtra med att sänka trycket på däck om däcket inte har stöd för de , då lär ni paja stommen i däcket.
Kör på de rekomenderade trycket som däcktillverkaren anger.
Vet inte hur många gånger jag sett folk som sänkt däcktrycket inför bana på däck som inte är byggt för det = Stommen sönder , och ostabil hoj som följd.

Har ni sportsmart så har ni n-tech teknologi på bakdäcket där ni kan sänka trycket inför bandagar.
 
Håll inte på o mixtra med att sänka trycket på däck om däcket inte har stöd för de , då lär ni paja stommen i däcket.
Kör på de rekomenderade trycket som däcktillverkaren anger.
Vet inte hur många gånger jag sett folk som sänkt däcktrycket inför bana på däck som inte är byggt för det = Stommen sönder , och ostabil hoj som följd.

Har ni sportsmart så har ni n-tech teknologi på bakdäcket där ni kan sänka trycket inför bandagar.

Nja, ska i rätt lite luft alternativt vara väldigt tung innan du har sönder stommen på ett däck. Dock är man ju inte ens nära på det trycket när man kör landsväg så det är inget att vara rädd för.

Trycket på däcket är ju olika på vad det är för hoj och fälg, även hur mycket man väger. Är ju inga stora marginaler man har men lite kan man pröva och se om man märker någon skillnad.
Hänger man ur 1kg luft så får du skylla dig själv. :)
 
Last edited:
Jag pratade mest om bankörning när de gällde däcktrycket.
Det var dunlop som informerade oss om detta när dom anordnade en bankörning på knutstorp.
Sen kan man ju alltid intala sig själv att man får bättre grepp och mindre risk för överhettning om man sänker trycket på ett standard däck , vilket sällan är rätt.

På bana går jag ner ett helt bar i tryck på bakdäcket på mitt sportsmart från 2.9 - 1.9 och mitt slitage är grymt fint .

Jag väljer att lita på vad dunlop sagt eftersom dom sysslar med däck varje dag.

Läs däcktillverkarnas rekomendationer så får ni ett långvarigt däck med bra grepp ;)

Nu gissar jag inte utan detta är vad dunlop informerade mig om..
Peace
 
Last edited:
Precis, det går att justera lufttryck på ett däck. Det är ju konstruerat för det.

Så frågan kvarstår, vad kör ni i era hojar?
Standard tror jag det är 2.25 i fram och 2.5 i bak om jag inte minns fel.
 
Precis, det går att justera lufttryck på ett däck. Det är ju konstruerat för det.

Så frågan kvarstår, vad kör ni i era hojar?
Standard tror jag det är 2.25 i fram och 2.5 i bak om jag inte minns fel.

2.25 och 2.5 bak funkar bra och det är vad de flesta tillverkarna rekomenderar för båda bana och gata på de flesta standard däcken...

Jag körde själv på de trycket när jag hade er6an
 
Last edited:
Hallå alla åkare :)
Funderar på att byta drev på min 07as n å undrar om det är någon här som har bytt och kan rekomendera nått lämpligt.
Vill att den ska bli lite mer sugen att köra på slangen, men jag pendlar till jobbet också så det får inte bli 8000 rpm på 6an för att köra 140 kmh ;)
 
Hallå alla åkare :)
Funderar på att byta drev på min 07as n å undrar om det är någon här som har bytt och kan rekomendera nått lämpligt.
Vill att den ska bli lite mer sugen att köra på slangen, men jag pendlar till jobbet också så det får inte bli 8000 rpm på 6an för att köra 140 kmh ;)


Hej
Min 07:a var drevad två kuggar upp där bak och en kugge ned där fram. Detta var lite väl lågt men roligt så länge man växlade. Körde ett tag en kugge mindre fram och original bak och då blev det en rätt pigg hoj som ändå gick att pendla med. En nackdel när man drevar är att hastighetsmätaren visar fel pga att sensorn sitter på framdrevet. Kör idag original, har lekt av mig det mesta på tidigare hojar så nu räcker det oftast med lite inspirerad körning på kurviga vägar.
 
Hej
Min 07:a var drevad två kuggar upp där bak och en kugge ned där fram. Detta var lite väl lågt men roligt så länge man växlade. Körde ett tag en kugge mindre fram och original bak och då blev det en rätt pigg hoj som ändå gick att pendla med. En nackdel när man drevar är att hastighetsmätaren visar fel pga att sensorn sitter på framdrevet. Kör idag original, har lekt av mig det mesta på tidigare hojar så nu räcker det oftast med lite inspirerad körning på kurviga vägar.

Ahaa, funderade på det med hastighetsmätarn men hoppades att det satt i motorn :/ är det ide att bara byta bak då? Eller blir det för lite skillnad?

Tack iaf för svaret :)
 
Är det någon som har gjort eller känner någon som renoverat en mc motor och vet på ett ungefär vad det kostar?
 
Om någon är i behov av svarta bakre sidokåpor, dom som sitter under sadeln så har jag en uppsättning som är helt nya och oanvända. Även den lilla mellanbiten bak finns. Passar 06-08. Skicka PM.
 
Någon som har en Passagerarfotpinne HÖGERSIDA till salu? såg att den hade försvunnit under senaste turen av någon konstig anledning. :)
 
Tjo alla!
Ville bara skriva en rad, farsan provade min er6-n igår, hade nämligen tagit ut db-killern, haha, kul att se hans min. Nu vart han själv sugen på att köpa en säkerligen ;)

Fan man får ju abstinens... kommer till jobbet och längtar redan efter att få köra hem med den. Läste lite dessutom vilka priser dem ligger på. Fan känner mig lite lurad.. men köpte min för 46.000,,2007, 1200 mil. Men skitsamma, det är en bra hoj och jag har aldrig varit mer nöjd :)

När blir det ER6 glid då ?
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top