Officiella hojvals-tråden, the one and ONLY

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
CRM är äldre än DT. Har för mig att CRM hade väldigt bra ram eller nåt sånt annars är de väl rätt så lika.

Jag hade valt DT av dem två. Snyggare och nyare ;)
 

MrSvahn

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2008
Ort
stenungsund
Hoj
ingen
CRM är äldre än DT. Har för mig att CRM hade väldigt bra ram eller nåt sånt annars är de väl rätt så lika.

Jag hade valt DT av dem två. Snyggare och nyare ;)
Okej, har kollat lite på beta rr/Ch racing också. har de två samma motor? Har jag fattat rätt att de går sämre än en ostrypt DT eftersom de är 4-takt?
 

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Okej, har kollat lite på beta rr/Ch racing också. har de två samma motor? Har jag fattat rätt att de går sämre än en ostrypt DT eftersom de är 4-takt?

Dom går nog även sämre än en strypt DT också faktiskt, fördelen är att dom drar mindre soppa, men många fel fördelar ser jag inte

KTM 125 LC2 rekommendar jag före DT, då dom håller lika bra men KTMen är lite lättare, har bättre bromsar och stabilare ram
Sedan rekommenderar jag DT för att det är en riktigt hållbar hoj som funkar bra.
Sist kommer nog CRM som har fördelen att dom är lite rappare och kanske har lite vassare komponenter (utan att vara värsting), men det vägs upp av att dom är äldre och mer slitna generellt sett

Nu är alla tre bra hojar enligt mig, och jag låter säkert jävligt partiskt eftersom jag försöker sälja en KTM 125 LC2, men jämför man hojarna kan jag ärligt peka ut dom fördelar Kotten har.
 

DerBear

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2009
Ort
Alingsås
Hoj
Cagiva mito 98 och Yamaha dt 125
Nja inte bara, kollade på dt men hittade nästan bara såna gamla rosthögar. Har även kollat på crm men vet inte vilken som är bra. gäller försäkringen även om man kör ostrypt? Vad kan hända? är böter de värsta eller?

Om du åker fast med att köra ostrypt så kan dom ta ditt mc kort, i alla fall så länge du har prövotid. Det är både olovlig körning och körning av oregistrerat fordon du åker på :p
 

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Om du åker fast med att köra ostrypt så kan dom ta ditt mc kort, i alla fall så länge du har prövotid. Det är både olovlig körning och körning av oregistrerat fordon du åker på :p

Man ska inte bli av med körkortet lättare för att man har prövotid
 

DerBear

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2009
Ort
Alingsås
Hoj
Cagiva mito 98 och Yamaha dt 125
Man ska inte bli av med körkortet lättare för att man har prövotid

Det är väl precis det prövotiden handlar om? Att kolla om man är mogen för att ha körkort... det är därför man lättare kan förlora körkortet.
 

MrSvahn

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2008
Ort
stenungsund
Hoj
ingen
okej men jag har glidit in mer på 4-takt och kollar på CH Racing WSM 125, Beta RR 125 och Den ny Kawasaki D-Tracker 125. Har de alla samma motorer? Är någon bättre?
 

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Det är väl precis det prövotiden handlar om? Att kolla om man är mogen för att ha körkort... det är därför man lättare kan förlora körkortet.

Nej...

Att folk har så svårt att fatta det här :va

Skillnaden ska vara:
"Om ditt körkort återkallas för en händelse under prövotiden måste du göra ett nytt förarprov, både kunskaps- och körprov, även om spärrtiden är kortare än ett år."
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Svarar allmänt..

Man köper en Crm i fint skick! Dom håller bra och ser inte lika "moppe" ut som en Dt..
 

DerBear

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2009
Ort
Alingsås
Hoj
Cagiva mito 98 och Yamaha dt 125
Nej...

Att folk har så svårt att fatta det här :va

Skillnaden ska vara:
"Om ditt körkort återkallas för en händelse under prövotiden måste du göra ett nytt förarprov, både kunskaps- och körprov, även om spärrtiden är kortare än ett år."

Aha hade inte läst på om detta ordentligt xD har ärligt talat aldrig riktigt kollat upp vad som står om prövotid ;)
 

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
CRM är äldre än DT. Har för mig att CRM hade väldigt bra ram eller nåt sånt annars är de väl rätt så lika.

Jag hade valt DT av dem två. Snyggare och nyare ;)

Jo men det är du de.
Själv föredrar jag crmen. Har kört båda och crmen tycker jag är roligare.
Men sen är min i bra skick för att vara crm, har gått runt 3000 mil totalt, mycket är nytt och hyffsat pig. Åldern tycker jag inte har så stor betydelse så länge körglädjen finns i maskinen. :)

Svarar allmänt..

Man köper en Crm i fint skick! Dom håller bra och ser inte lika "moppe" ut som en Dt..

Bra sagt :tummenupp

Jag får kanske tillbaka ramen idag!!! = Lackning i helgen av tibro billack! :banana
 
Last edited:

waga95

Guest
Kan man inte ta bort alla värdelösa diskutions inlägg och bara ha kvar dom vettiga inläggen?
 

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
*Bump!*

Jag som alla andra börjar tröttna på alla nya hojvals-trådar, så jag tycker att alla kan använda denna, eller uppmana alla nya att gå till denna och skriva ifall det kommer fler.

Vi behöver bara en hojvalstråd :fakta
 

waga95

Guest
Men om alla hojvalstrådar försvinner, försvinner i princip 50% av alla inlägg här...
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top